Τα ελαστικά δίχως αέρα γίνονται πραγματικότητα – Ποια είναι τα πλεονεκτήματά τους;

uptis airless tires

Οι εταιρείες-κολοσσοί στην κατασκευή ελαστικών κάνουν αγώνα δρόμου για τη διάθεση στην αγορά ελαστικών που δεν φέρουν αέρα.

Την επανάσταση στον αυτοκινητικό κόσμο είναι αποφασισμένες να φέρουν οι διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες κατασκευής ελαστικών, διεξάγοντας κοστοβόρες έρευνες που αφορούν την εξέλιξη σχετικών προϊόντων δίχως αέρα.

Μία από αυτές είναι και η Goodyear που πρόσφατα επιβεβαίωσε ότι οι έρευνες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, δείχνοντας αποφασισμένη να υποβάλει τα προηγμένα προϊόντα της σε μαζική παραγωγή.

Όπως, μάλιστα, ανακοίνωσε η εταιρεία, ολοκληρώθηκε ένας κύκλος ιδιαίτερα απαιτητικών δοκιμών, που περιελάμβανε τη διάνυση περισσότερων από 120.000 χλμ. σε ταχύτητες που έφταναν έως τα 160 χλμ. και σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών - υπερβολική ζέστη μέχρι ακραίο ψύχος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ελαστικα χωρίς αέρα

Παράλληλα, τα προϊόντα της αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά όταν και «έντυσαν» τους τροχούς ενός Tesla Model 3, στις εγκαταστάσεις δοκιμών της Goodyear στo Λουξεμβούργο.

Τα οφέλη από την υιοθέτηση των ελαστικών δίχως αέρα είναι πολυεπίπεδα, με κυριότερο το γεγονός ότι ουσιαστικά δεν χρειάζονται συντήρηση και δεν σκίζονται ούτε τρυπούν. Παράλληλα, απαλλάσσουν τον οδηγό από το άγχος του ελέγχου της πίεσής τους, και ουσιαστικά καταργούν τη ρεζέρβα, απελευθερώνοντας χώρο από το πορτπαγκάζ.

Το μοναδικό μειονέκτημά τους είναι η αδυναμία να διαχειριστούν με ιδανικό τρόπο τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης των οχημάτων, κάτι πάνω στο οποίο εργάζεται πυρετωδώς η εταιρεία.

ελαστικα χωρίς αέρα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εν δυνάμει αγοραστές των εν λόγω ελαστικών θα χρειαστεί να εξοπλιστούν με υπομονή, με την Goodyear να αναφέρει ότι εκκρεμεί η πιστοποίηση ελαστικών (DOT) από το Aμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών και, επομένως, δεν θα διατεθούν στην αγορά πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Παράλληλα, θεωρεί πως κατά το λανσάρισμά τους τα ελαστικά δεν θα προορίζονται για τα επιβατικά ΙΧ, αλλά για επαγγελματικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αυτόνομων βαν.

Υπενθυμίζεται ότι σημαντικό πρόοδο στον εν λόγω τομέα έχει να επιδείξει και η Michelin, η οποία υποστηρίζει ότι το ελαστικό της θα «φοριέται» από τη νέα γενιά του Chevrolet Bolt που εκτιμάται να λανσαριστεί το 2025. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ