Τα συστήματα που «σκοτώνουν» την μπαταρία του αυτοκινήτου σου

Mpataria autokinitou 7

Με δεκάδες ηλεκτρονικά συστήματα να μπαίνουν σε λειτουργία κάθε φορά που ενεργοποιείται ο κινητήρας, αυτά είναι που έχουν τις μεγαλύτερες απαιτήσεις από την μπαταρία του αυτοκινήτου.

Ως το μέσο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, η μπαταρία ενός αυτοκινήτου είναι και εκείνη που έχει τον αποκλειστικό και πλέον σημαντικό ρόλο της ενεργοποίησης του κινητήρα αλλά και της τροφοδοσίας με ρεύμα μιας σειράς ηλεκτρονικών συστημάτων, ακόμη και όταν το μοτέρ δεν λειτουργεί και το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο.

Η μπαταρία «κακοποιείται» καθημερινά από τη μίζα και τα λοιπά συστήματα του αυτοκινήτου. Με την πάροδο του χρόνου και λόγω φυσικής εσωτερικής διάβρωσης (περισσότερο το καλοκαίρι) χάνει μάλιστα ένα μέρος της χωρητικότητας της, ενώ η ζωή της τα τελευταία 15 χρόνια έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολη καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα που φέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν τριπλασιαστεί σε αριθμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μπαταρία αυτοκινήτου συντήρηση 2021 συμβουλές και tips

Ποια είναι όμως εκείνα τα συστήματα που βάζουν δύσκολα στην μπαταρία του αυτοκινήτου μας σήμερα; Σε γενικές γραμμές το κύριο εξάρτημα που ζορίζει την μπαταρία είναι η μίζα του αυτοκινήτου, αυτός ο μικρός ηλεκτρικός κινητήρας που γυρίζει τον στρόφαλο για να τεθεί το θερμικό μοτέρ σε λειτουργία. Σε αυτά τα πρώτα κρίσιμα δευτερόλεπτα ηλεκτρική ενέργεια χρειάζονται επίσης η κεντρική μονάδα ελέγχου, τα μπουζί και οι ηλεκτρικές αντλίες (νερού, λαδιού).

Έπειτα η μπαταρία παίρνει μια «βαθιά ανάσα» αφού τον ρόλο της τροφοδοσίας με ηλεκτρική ενέργεια των συστημάτων του αυτοκινήτου και του κινητήρα, αλλά και την φόρτισή της, αναλαμβάνει το δυναμό.

Παράλληλα, η μπαταρία ενός αυτοκινήτου και ακόμη περισσότερο των πιο σύγχρονων μοντέλων της τελευταίας πενταετίας «αιμορραγεί» διαρκώς ακόμη και όταν το αυτοκίνητο δεν λειτουργεί, αφού πολλά ηλεκτρονικά συστήματά του παραμένουν «ζωντανά» (π.χ. immobiliser).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλα συστήματα που κάνουν κακό στην μπαταρία όταν τα χρησιμοποιούμε χωρίς να λειτουργεί το θερμικό μοτέρ, ή κάνουμε διαδρομές κάτω των 20 λεπτών καθημερινά, είναι η οθόνη αφής του multimedia συστήματος, το ίδιο το multimedia σύστημα με τη λειτουργία του, τα ηχεία του ηχοσυστήματος, το bluetooth που μπορεί να έχει ενεργοποιηθεί για την ασύρματη επικοινωνία του κινητού μας με το σύστημα πολυμέσων, αλλά και τυχόν ηλεκτρονικές συσκευές που φορτίζουν εκείνη την ώρα από τις σχετικές θύρες.

Ένα ακόμη σύστημα που «σκοτώνει» την μπαταρία του αυτοκινήτου, με δική μας ωστόσο ευθύνη είναι το air condition, το οποίο συνήθως ξεχνάμε να απενεργοποιήσουμε πριν σβήσουμε τον κινητήρα με αποτέλεσμα να ξεκινά τη λειτουργία του με το γυρίσουμε το κλειδί στον κεντρικό διακόπτη.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε για να διατηρήσουμε την μπαταρία του αυτοκινήτου όσο το δυνατό σε καλύτερη κατάσταση, ειδικά αν κινούμαστε διαρκώς σε περιβάλλον πόλης και σε διαδρομές κάτω των 20-30 λεπτών είναι να φροντίζουμε ώστε αυτή να φορτίζεται όσο συχνότερα γίνεται σε ιδανικά επίπεδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να πετύχουμε το παραπάνω θα πρέπει να κάνουμε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα μεγαλύτερες διαδρομές σε αυτοκινητόδρομου της τάξης των 40-50 λεπτών. Έτσι το δυναμό θα έχει την ευκαιρία και τον χρόνο να φορτίσει πιο σωστά την μπαταρία του αυτοκινήτου παρατείνοντας παράλληλα τη διάρκεια ζωής της.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ