Συνεχίζεται ο εφιάλτης του Dieselgate για το VW Group

Προδιαγραφές Euro 7 απειλή για τους κινητήρες 2022

Τα προβλήματα με τον νόμο συνεχίζονται για τον όμιλο της Volkswagen στη Γερμανία έπειτα και από νέα απόφαση δικαστηρίου της χώρας, σχετική με το σκάνδαλο Dieselgate.

Σε νέες περιπέτειες φαίνεται να μπαίνει ο όμιλος της Volkswagen έπειτα και από νέα απόφαση που πήρε το διοικητικό δικαστήριο του ομοσπονδιακού κρατιδίου Σλέσβιχ-Χόλσταϊν για τις διορθωτικές κινήσεις που έγιναν από τον γερμανικό κολοσσό έπειτα από την καταδίκη του για το σκάνδαλο Dieselgate.

Ειδικότερα, το διοικητικό δικαστήριο του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν έκρινε ως λανθασμένη την απόφαση της γερμανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Μεταφορών KBA να επιτρέψει την εγκατάσταση συγκεκριμένων ενημερώσεων λογισμικού σε μοντέλα των Volkswagen, Audi και SEAT που είχαν ως στόχο να κάνουν νόμιμη τη λειτουργία τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εν λόγω ενημερώσεις στο λογισμικό που διαχειρίζεται τη λειτουργία κινητήρων σε 62 διαφορετικά μοντέλα του ομίλου, με diesel μοτέρ της σειράς EA-189, κρίθηκαν παράλληλα από το γερμανικό δικαστήριο ως παράνομες.

Τη συγκεκριμένη υπόθεση έφερε στο φως ο ανεξάρτητος μη κυβερνητικός οργανισμός προστασίας καταναλωτή και περιβάλλοντος Environmental Action Germany (Deutsche Umwelthilfe e.V. -DUH), ο οποίος δραστηριοποιείται εντός αλλά και εκτός των συνόρων της Γερμανίας και κατήγγειλε την KBA.

Στην απόφασή του το γερμανικό δικαστήριο συμφώνησε με τον DUH ότι η KBA δεν θα έπρεπε να είχε εγκρίνει αυτές τις ενημερώσεις στο λογισμικό των μοντέλων του γερμανικού κολοσσού και ότι τώρα θα πρέπει να πάρει νέα, κατάλληλα μέτρα για να διορθώσει την κατάσταση.

Από τη μεριά του το VW Group ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε έφεση μαζί με την KBA καθώς θεωρεί ότι δεν υπάρχει παρατυπία. Το ενημερωμένο λογισμικό, μειώνει ή ακόμη και απενεργοποιεί εντελώς το σύστημα καθαρισμού των εκπεμπόμενων ρύπων σε συγκεκριμένες, χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, σε αυτούς τους diesel κινητήρες. Έτσι, οι ρύποι αυτών των κινητήρων, εκπέμπονται ανεξέλεγκτα στο περιβάλλον χωρίς να φιλτράρονται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volkswagen αναφέρει ότι η μείωση της αποτελεσματικότητας ή ακόμη και απενεργοποίηση του συστήματος καθαρισμού των ρύπων γίνεται για να προστατευτεί ο κινητήρας από ενδεχόμενη ζημιά -συγκεκριμένα από την εμφάνιση σκουριάς σε κάποια μέρη του.

Το παραπάνω επιχείρημα δεν επαρκεί αφού τα συστήματα καθαρισμού ρύπων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης πρέπει να παραμένουν ενεργά κάτω από όλες τις συνθήκες λειτουργίας, τη στιγμή που το συγκεκριμένο είδος λογισμικού έχει ήδη χαρακτηριστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ως «συσκευή εξαπάτησης».

Ο DUH επιθυμεί να αποσυρθούν όλα τα μοντέλα του ομίλου VW που φέρουν αυτό το λογισμικό, είτε ολοκληρωτικά από την κυκλοφορία είτε για να εγκατασταθούν τα απαιτούμενα εξαρτήματα ώστε να μην ρυπαίνουν πλέον σε καμία συνθήκη οδήγησης, ενώ ζητά παράλληλα τα έξοδα να καλυφθούν εξολοκλήρου από τον γερμανικό όμιλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ανεξάρτητος γερμανικός οργανισμός κέρδισε και το 2023 μια παρόμοια υπόθεση κατά της Volkswagen για την οποία η γερμανική εταιρεία έπειτα προχώρησε μαζί με την KBA επίσης σε έφεση.

Το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων του VW Group ήρθε στο φως της δημοσιότητας τον Σεπτέμβρη του 2015 και έγινε γνωστό ως Dieselgate.

Το σκάνδαλο ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όταν η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency -EPA) ανακάλυψε έπειτα από σχετική έρευνα ότι μοντέλα της Volswagen με diesel μοτέρ ενεργοποιούσαν τα συστήματα καθαρισμού των εκπεμπόμενων ρύπων τους μόνο όταν δοκιμάζονταν σε συνθήκες εργαστηρίου, ενώ σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου ήταν έως και 40 φορές μεγαλύτερες από το νόμιμο όριο.

Το λογισμικό που εξαπατούσε τις αρμόδιες για την έγκριση τύπου υπηρεσίες είχε εγκατασταθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια μοντέλα του ομίλου σε όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ