Ένα SUV υδρογόνου λύνει το πρόβλημα ανεφοδιασμού

Hydrogen Car

Έξι αφαιρούμενες κάψουλες υδρογόνου στο πορτ-μπαγκάζ του πρωτότυπου γαλλικού SUV με το όνομα NamX, δίνουν λύση σε ένα μεγάλο εμπόδιο της εξάπλωσης του βιώσιμου αυτού καυσίμου: τον ανεφοδιασμό.

Η NamX είναι μια νεοφυής γαλλική εταιρεία που επενδύει στην υδρογονοκίνηση, και στο φετινό Σαλόνι του Παρισιού αποκάλυψε το πρώτο της αυτοκίνητο - ένα Coupe SUV σχεδιασμένο από τον οίκο Pininfarina, με την καινοτομία του ανεφοδιασμού του με έξι κάψουλες υδρογόνου που αντικαθίστανται εύκολα όταν αδειάσουν, με έξι γεμάτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Γάλλοι σκοπεύουν να προωθήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά την έξυπνη ιδέα τους και αυτό το HUV («Hydrogen Utility Vehicle») μέχρι το 2026, ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της τελικής έκδοσης παραγωγής του. Αφού πρώτα, φυσικά, λύσουν δύο πολύ βασικά ζητήματα, που είναι η απόλυτη ασφάλεια του συστήματος με τις κάψουλες σε ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση, αλλά και η διανομή του υδρογόνου - η επάρκεια από κάψουλες στο ευρωπαϊκό δίκτυο.

Είναι μια φιλόδοξη ιδέα, αλλά απόλυτα ρεαλιστική και λογική: είναι δεδομένο ότι ο πλανήτης δεν μπορεί να εξορύσσει αρκετό λίθιο για να τροφοδοτήσει τη ραγδαία εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.

Και παρά τις επενδύσεις σε εναλλακτικές μπαταρίες, προς το παρόν δεν φαντάζει πιθανό ότι την προσεχή πενταετία θα υπάρξει μια εναλλακτική μπαταρία με αρκετή ισχύ, ασφάλεια, σταθερότητα, ανθεκτικότητα, βιωσιμότητα και με χαμηλό κόστος, για να αντικαταστήσει τη μπαταρία λιθίου σε γιγάντια κλίμακα παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υδρογόνο, στο οποίο επενδύουν πολλές από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη -Toyota, Stellantis, Hyundai, Jaguar Land Rover- αποτελεί κατά συνέπεια τη μοναδική, προς το παρόν, σοβαρή εναλλακτική λύση σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την κινητικότητα μηδενικών ρύπων χωρίς λίθιο.

Κι αν το λίθιο αρχίζει να στερεύει, τότε αναμφίβολα θα ανοίξει μια τεράστια ευκαιρία για την εγκαθίδρυση της υδρογονοκίνησης - μέχρι τουλάχιστον να εξελιχθεί η τεχνολογία που με επάρκεια και ασφάλεια θα αντικαταστήσει τις μπαταρίες λιθίου, για την περαιτέρω εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κι έτσι, το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι αν τα παραπάνω δεδομένα στοιχειοθετούν τις τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται για την ανάπτυξη δικτύου ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη. Εδώ, λοιπόν, έρχεται η έξυπνη ιδέα της NamX.

Αν δεν μπορείτε να βρείτε κοντά σας σημείο ανεφοσιασμού, η γαλλική εταιρεία θα σας στέλνει τις γεμάτες κάψουλες στο σπίτι ή οπουδήποτε αλλού τις χρειαστείτε, και θα παίρνει τις άδειες. Επιπλέον, οι ίδιες κάψουλες στο μέλλον θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και για την παροχή ενέργειας και σε άλλες συσκευές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθεμία από τις κάψουλες έχει αρκετό υδρογόνο για να προσφέρει αυτονομία 150 χιλιομέτρων. Το γαλλικό SUV χωρά έξι τέτοιες κάψουλες, και η NamX δίνει τη συνολική αυτονομία που προσφέρουν οι κάψουλες στα 800 χιλιόμετρα.

Οι υποδοχές που μπαίνουν οι κάψουλες έχουν έξι δακτυλίους με πράσινο φως neon, και καλύπτονται από διάφανη επιφάνεια πάνω από τον πίσω προφυλακτήρα. Η ιδέα συνοδεύεται από το πανέμορφο σχέδιο του οίκου Pininfarina - όπως και όλο το αμάξωμα, άλλωστε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η NamX σκοπεύει να κατασκευάζει δύο εκδόσεις του Coupe SUV της. Μια βασική με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, με απόδοση 300 ίππων, και μία τετρακίνητη GTH με δύο κινητήρες και 500 hp. Το sprint 0-100 km/h θα έρχεται σε 6,5 και 4,5 δευερόλεπτα αντίστοιχα, ενώ η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 και 250 km/h αντιστοίχως.

Παρά την καινοτομική του τεχνολογία, η τιμή του δεν θα ξεφεύγει από εκείνη ενός premium ηλεκτρικού SUV. Θα ξεκινά στην Ευρώπη από τις 64.500 ευρώ, και η κορυφαία του έκδοση θα φτάνει τις 94.150 ευρώ. Οι προπαραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει, αλλά οι παραδόσεις των πρώτων αντιτύπων δεν αναμένονται πριν από το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ