Στην Ιταλία ετοιμάζονται να καταργήσουν το έξτρα φόρο στα αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα;

αυτοκίνητα ελλάδα

Την επικείμενη κατάργηση του περίφημου «super tax», του έξτρα φόρου που ισχύει για τα ισχυρότερα και πολυτελή μοντέλα ζητούν στην Ιταλία. Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα και παρά τις εξαγγελίες για το αντίθετο, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ισχύει κανονικά…

Ο φόρος «super tax» της Ιταλίας θεσμοθετήθηκε το 2011 από την κυβέρνηση του Μπερλουσκόνι και ισχύει μέχρι και σήμερα ως ένας έξτρα φόρος για όσους κατέχουν πιο ισχυρά και ακριβά αυτοκίνητα.

Ειδικότερα, για όσους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν στην κατοχή τους όχημα με ισχύ πάνω από 185 kW (ή 250 ίππους), τότε επιβάλλεται φόρος ίσος με 20 ευρώ για κάθε επιπλέον kW που υπερβαίνει αυτό του νούμερο. Ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου υπάρχει μείωση στο φόρο, ενώ στα αυτοκίνητα 20ετίας και παλαιότερα, ο φόρος δεν ισχύει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, στην Ιταλία υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση για την κατάργηση του φόρου αυτού και ήδη βουλευτές του κόμματος «Αδέλφια της Ιταλίας» κατέθεσαν πρόταση όπου αναφέρεται η κατάργησή του. Παρότι η πρόταση αυτή δεν είναι σίγουρο ότι θα υιοθετηθεί, πλέον έχουν ενταθεί οι φωνές στη γείτονα χώρα που ζητούν να σταματήσει να ισχύει ο εν λόγω φόρος.

Στη χώρα μας από την άλλη, ένας αντίστοιχος φόρος με αυτόν των Ιταλών, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, ο γνωστός έξτρα φόρος που ισχύει για τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. και πάνω (έως και 10ετίας), συνεχίζει και ισχύει, επιβαρύνοντας τους ιδιοκτήτες του με επιπλέον ποσά που θα πρέπει να πληρώσουν στην εφορία.

BMW 420i

Παρότι λοιπόν υπήρξε πρόθεση από το κυβερνητικό επιτελείο της κατάργησης του εν λόγω φόρου και μάλιστα είχε ανακοινωθεί και η επικείμενη κατάργησή του, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ισχύει κανονικά και συνεχίζει να αποτελεί ένα επιπλέον έξοδο για τους ιδιοκτήτης των αυτοκινήτων με κυβισμό άνω των 1.929 κ.εκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δική μας άποψη είναι ότι έφθασε ο καιρός πραγματικά να μπει τέλος σε αυτόν τον μνημονιακό φόρο (θυμίζουμε ότι είχε θεσμοθετηθεί το 2013), από τη στιγμή που έτσι κι αλλιώς δεν αφορά σε πάρα πολλά αυτοκίνητα, ενώ και πλέον, με την υιοθέτηση plug-in ή ήπιων υβριδικών συστημάτων, τα υψηλού αυτοκίνητα δεν ρυπαίνουν τόσο πολύ, όσο στο παρελθόν.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ