Νέος σταθμός ΚΤΕΛ και γήπεδο Παναθηναϊκού -Τα δύο μεγάλα έργα που μεταμορφώνουν την Αθήνα

ktel elaionas aerodromio.

Τη ριζική μεταμόρφωση μιας περιοχής που βρίσκεται για χρόνια σε λήθαργο θα σημάνει η ολοκλήρωση δύο τεράστιας σημασίας έργων.

Σκουπίδια, ελλιπής φωτισμός, αίσθημα ανασφάλειας, τσιμέντο, εξαθλίωση. Αυτή είναι η αποκαρδιωτική εικόνα που επικρατεί εδώ και πολλά χρόνια στην περιοχή του Βοτανικού, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στους κατοίκους.

Φως ελπίδας στο γκρίζο τοπίο του Βοτανικού και αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή υπόσχονται να δώσουν δύο σημαντικά έργα που δρομολούνται σε αυτή την πρώην βιομηχανική ζώνη. Πρόκειται για τον σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού.

ΚΤΕΛ Ελαιώνα

Πρόκειται για έναν πολυχώρο ο οποίος θα σημάνει το τέλος των δύο υφιστάμενων σταθμών (Λιοσίων και Κηφισού) που θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2 και θα χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αγάλαιω και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ελαιώνα. H εν λόγω έκταση περικλείεται από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κτελ στον Ελαιώνα

Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΤΕΛ στον σταθμό θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια.

Ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, προϋπολογισμού άνω των 100 εκατ. ευρώ, θα κατασκευαστεί στα πρότυπα των μικρών αεροδρομίων κάτι που επιεβαιώνουν και κάποεις φωτογραφίες που έχουν δημοσιευθεί.

κτελ στον Ελαιώνα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ουσιαστικά δεν θα συνιστά απλά έναν νέο σταθμό ΚΤΕΛ, αλλά θα φιλοξενεί και άλλες υπερσύγχρονες υποδομές, όπως ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους, κτήρια πολλαπλών χρήσεων, ενώ θα αποτελέσει και έναν συγκοινωνιακό κόμβο μετεπιβίβασης, μεταξύ άλλων με το Μετρό μέσω του σταθμού «Ελαιώνας» με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα.

Παράλληλα, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ' ελάχιστον 30% του οικοπέδου, όπως αναφέρεται στην αρχιτεκτονική μελέτη. Το έργο δεν έχει πάρει ακόμα την άγουσα προς τη δημοπράτηση, με τον χρόνο περάτωσής του να εκτιμάται σε περίπου 2 χρόνια από τη στιγμή που ξεκινήσουν οι εργασίες.

κτελ στον Ελαιώνα

Νέο Γήπεδο Παναθηναϊκού

Πολύ μεγαλύτερη πρόοδος έχει σημειωθεί στο έτερο μεγάλο έργο που θα βγάλει τον Ελαιώνα από τον «βάλτο» της παρακμής. Πρόκειται για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, ένα όνειρο δεκαετιών για τους φίλους του συλλόγου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεσημέρι της Πέμπτης (27/4) η δημοτική Αρχή της Αθήνας πήρε και τυπικά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση του Δήμου με την κοινοπραξία των τριών εταιρειών ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, που ορίστηκε ως προσωρινός ανάδοχος. Πλέον, το μόνο που απομένει προκειμένου να ξεκινήσουν και τυπικά τα έργα κατασκευής είναι να υπογραφεί η σύμβαση κάτι το οποίο είναι εφικτό να γίνει εντός Μαϊου. 

νέο γήπεδο Παναθηναϊκού

Με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί, το νέο γήπεδο, χωρητικότητας 40.000 θέσεων, θα πρέπει να είναι έτοιμο προς παράδοση εντός 36 μηνών. Το κόστος ανέρχεται σε 125 εκατ. ευρώ, τα 10 εκ των οποίων αφορούν δύο σημαντικά συνοδά έργα.

Το ένα αφορά στην κατασκευή πεζογέφυρας που θα συνδέσει το γήπεδο με την εξέδρα των φιλοξενουμένων και το άλλο τη μικρή υπογειοποίηση, δίπλα το Μετρό, ώστε να γίνει ευκολότερη η πρόσβαση στην «πράσινη αρένα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
νέο γήπεδο Παναθηναϊκού

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το έργο του νέου γηπέδου των «Πρασίνων» αποτελεί μέρος της Διπλής Ανάπλασης, η οποία έχει ως στόχο τη ριζική μεταμόρφωση και ολική αναβάθμιση της περιοχής του Ελαιώνα, μέσω, επίσης, έργων οδοποιίας-ποδηλατοδρόμου, διάνοιξης οδών, διαμόρφωσης πρασίνου, ομβρίων και αποχεύτευσης, διαμόρφωσης της κοίτης του ρέματος του Προφήτη Διανιήλ κ.α.

Αλλάζει και το κέντρο της Αθήνας

Μόλις είναι έτοιμο το νέο Γήπεδο του Παναθηναϊκου στον Βοτανικό, αλλά και οι υπόλοιπες αθλητικές εγκαταστάσεις του ερασιτέχνη, ο τελευταίος θα αποχωρήσει από τους χώρους της Λεωφ. Αλεξάνδρας και θα τους παραδώσει στον Δήμο Αθηναίων. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις θα κατεδαφιστούν και στη θέση του δημιουργηθεί Αθλητικό Μουσείο-Εντευκτήριο, χώρος αναψυχής και εστίασης 680 τ.μ. για τον Π.Α.Ο.

Σε περίπτωση που κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης, ο Δήμος Αθηναίων θα έχει την υποχρέωση να παραχωρήσει στον Π.Α.Ο. το δικαίωμα χρήσης 15 υπόγειων θέσεων στάθμευσης για 99 χρόνια (άνευ ανταλλάγματος).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ