Στα ύψη οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων και ο οδικός τουρισμός

Οδήγηση στον επαρχιακό οι έξι κανόνες συμβουλές 2022

Σημαντικά ενισχυμένες αναμένεται να είναι οι κρατήσεις και φέτος όπως επίσης και οι αφίξεις οδικών τουριστών.

Άνοδο 30,45% σημείωσαν οι διεθνείς οδικής αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα αποδεικνύοντας ότι το αυτοκίνητο αποτελεί πλέον ένα από τα βασικά μέσα μετακίνησης της βαριάς βιομηχανίας της Ελλάδας.

Πιο συγκεκριμένα το 2023 οι διεθνείς οδικές αφίξεις τουριστών ξεπέρασαν τα 10,4 εκατ. τη στιγμή που το 2022 οι αντίστοιχες αφίξεις ανέρχονταν σε περίπου 8 εκατ. μονάδες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προμαχώνας και Εύζωνοι αποτελούν τις δύο βασικές εισόδους των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα για διακοπές με το αυτοκίνητό τους και ακολουθούν η Κρυσταλλοπηγή, το Ορμένιο και η Κακαβιά.

Εκτός όμως των εκατομμυρίων τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα με το αυτοκίνητό τους έχουμε και τους τουρίστες που έρχονται με άλλο μέσο στη χώρα μας και στη συνέχεια ενοικιάζουν κάποιο όχημα.

Σύμφωνα με την μελέτη του ΣΕΤΕ η ενοικίαση αυτοκινήτου σημείωσε πολύ μεγάλη μείωση το 2020, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού όμως το 2023 οι πωλήσεις έφτασαν σε επίπεδα προ-πανδημίας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 2023 εκτιμάται ότι στην Ελλάδα, ο αριθμός των χρηστών ανήλθε σε 1,1 εκατ. χρήστες έναντι 910.000 το 2022 καταγράφοντας αύξηση 23%.

Τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων το 2023 ανήλθαν σε 252 εκατ. ευρώ έναντι 223 εκατ. ευρώ το 2022 σημειώνοντας αύξηση κατά 13%. Η υψηλότερη τιμή καταγράφηκε το 2019, όπου τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων διαμορφώθηκαν σε 260 εκατ. ευρώ. Συνολικά το 2023, τα έσοδα μειώθηκαν κατά -3% σε σύγκριση με το 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το 2024 στελέχη από την αγορά ενοικιάσεων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι οι κρατήσεις θα καταγράψουν νέο υψηλό ρεκόρ ωστόσο ο ανταγωνισμός και οι εταιρείες «φαντάσματα» που λειτουργούν σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς δημιουργούν πολλά προβλήματα στις νόμιμες εταιρείες του κλάδου και βέβαια σε πολλές περιπτώσεις δυσφημούν το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

online πωλήσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα το 2023 έναντι του 2022. Το 2022 το μερίδιο των online πωλήσεων αντιστοιχούσε σε 46% έναντι 54% των offline. Οι online πωλήσεις αυξάνονται από το 2018 αλλά με πολύ αργό ρυθμό. Ενδεικτικά, το 2018 το μερίδιο των online πωλήσεων αντιστοιχούσε σε 44% έναντι 56% των offline.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ