byd atto 2

H Skoda επαναφέρει στη ζωή ένα θρυλικό μοντέλο

Skoda

Η Skoda φαίνεται πως εξετάζει το ενδεχόμενο να επαναφέρει στη ζωή ένα από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα της, δίνοντας μια πρώτη γεύση για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα σύγχρονο κουπέ εμπνευσμένο από το θρυλικό 1000 MBX.

Υπό τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Modern Solid, η τσεχική φίρμα επιχειρεί να συνδέσει το παρελθόν με το μέλλον, αποτίοντας φόρο τιμής σε ένα αυτοκίνητο που, παρά τη σύντομη καριέρα του, άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στη κληρονομιά της μάρκας.

Το Skoda 1000 MBX, που κυκλοφόρησε στα μέσα της δεκαετίας του ’60, ήταν ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα της δημιουργικότητας της μάρκας για εκείνη την εποχή, όντας ένα κομψό δίθυρο κουπέ που συνδύαζε στυλ και πρακτικότητα με τεχνολογία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μοντέλο βασιζόταν στο 1000 MB sedan, το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda με αυτοφερόμενο αμάξωμα και αλουμινένιο κινητήρα χύτευσης υπό πίεση. Η δίθυρη έκδοση 1000 MBX, που παρουσιάστηκε το 1966, ξεχώριζε για τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο και την απουσία μεσαίας κολόνας, ενώ τροφοδοτούνταν από έναν κινητήρα 988 κ.εκ. με 42 ίππους. Το 1968 ακολούθησε η πιο ισχυρή έκδοση 1100 MBX με 52 ίππους, ωστόσο η παραγωγή σταμάτησε μόλις ένα χρόνο αργότερα, με μόνο 2.517 μονάδες να έχουν κατασκευαστεί, κάνοντας σήμερα ένα από τα πιο δυσεύρετα και συλλεκτικά μοντέλα της Skoda.

Σημερά, λοιπόν, περισσότερο από μισό αιώνα αργότερα, δύο σχεδιαστές της Skoda Auto αποφάσισαν να αναβιώσουν το πνεύμα του μοντέλου, παρουσιάζοντας μια ψηφιακή επανερμηνεία του ιστορικού κουπέ. Ο David Stingl και ο Antti Savio, σχεδιαστές της Skoda, δημιούργησαν μια εκδοχή που χαρετίζει το παρελθόν άλλα κρατάει το βλέμμα της στραμμένο στο μοντέλο, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid, η οποία δίνει έμφαση στην απλότητα, τη λειτουργικότητα και τη στιβαρή παρουσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ανανεωμένο MBX Concept μεταμορφώνεται, έτσι, σε ένα κομψό ηλεκτρικό crossover με διάταξη καθισμάτων 2+2 και επίπεδο πάτωμα χάρη στην ηλεκτρική πλατφόρμα του. Τα μπροστινά καθίσματα σχηματίζουν ένα ενιαίο κάθισμα τύπου πάγκου, ενώ τα πίσω είναι ανεξάρτητα και διαθέτουν αναδιπλούμενη λειτουργία. Οι πίσω ανοιγόμενες πόρτεςδιευκολύνουν την πρόσβαση και προσδίδουν φουτουριστικό χαρακτήρα στην καμπίνα.

Το εσωτερικό ακολουθεί μια ωοειδή αρχιτεκτονική, με το ταμπλό να σχηματίζει μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια όπου προβάλλονται οι πληροφορίες και τα γραφικά. Το ωοειδές μοτίβο αυτό επαναλαμβάνεται στο τιμόνι, στα προσκέφαλα και σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, αντλώντας έμπνευση από τον πίνακα οργάνων του αυθεντικού μοντέλου. Αντί για χρωμιωμένες λεπτομέρειες, χρησιμοποιούνται καθαρές γραμμές και φωτεινές αντιθέσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον Stingl, το νέο MBX Concept στοχεύει στο να συνδυάζει την πρακτικότητα με έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Με τη διάταξη των καθισμάτων του μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε διθέσιο με μεγάλο χώρο αποσκευών, ενώ η αερανάρτηση προσαρμόζει την απόσταση από το έδαφος ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτρέποντας είτε πιο σπορ είτε πιο άνετη συμπεριφορά στον δρόμο.

Η εξωτερική σχεδίαση παραμένει πιστή στις αρχές της Skoda, αποπνέοντας δυναμισμό και κομψότητα. Οι σχεδιαστές επέλεξαν να αποφύγουν τις ρετρό γραμμές, προτιμώντας μια νεοφουτουριστική προσέγγιση που φλερτάρει με το avant-garde. Παρόλα αυτά, οι λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο αυθεντικό MBX είναι ευδιάκριτες, με τους ανασηκωμένους προβολείς πάνω από τη γραμμή του καπό, την λεπτομέρεια στα πλαϊνά και την ιδιαίτερη σχεδίαση της πίσω κολόνας.

Αυτό που ξεχωρίζει αμέσως, βέβαια, είναι η απουσία πίσω παρμπρίζ, στοιχείο που όχι μόνο αυξάνει σημαντικά τον χώρο αποσκευών, αλλά προσδίδει και μια πιο δυναμική, σπορτίφ εμφάνιση στο μοντέλο. Στη θέση του βρίσκεται μια κάμερα οπισθοπορείας που λειτουργεί μόνιμα, αντικαθιστώντας πλήρως τον καθρέφτη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ