Νέφος στην πόλη: Σε ποιον όροφο πολυκατοικίας κινδυνεύεις περισσότερο από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων;

πολυκατοικίες

Τα καυσαέρια όλων των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες δεν μένουν στάσιμα και πλήττουν σε μεγάλο βαθμό τα χαμηλά στρώματα της ατμόσφαιρας.

Σε πολλά μέρη της Ευρώπης, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, απαγορεύεται να αφήνετε το αυτοκίνητό σας να λειτουργεί στο ρελαντί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όπως όμως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για μια συνηθισμένη τακτική, ειδικά τις κρύες μέρες του χειμώνα, καθώς οι οδηγοί αφήνουν του κινητήρες να ανεβάσουν ελαφρώς θερμοκρασία και μετά να ξεκινήσουν την διαδρομή τους.

Car idling pollution 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος που δεν ενδείκνυται να αφήνουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου να λειτουργεί στο ρελαντί, είναι γιατί επηρεάζει αρνητικά το περιβάλλον που ζούμε.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι κάτοικοι των γύρω κτιρίων υποφέρουν από το «ζέσταμα» των κινητήρων, και μάλιστα σοβαρά. Ωστόσο, δεν επηρεάζονται όλοι οι κάτοικοι το ίδιο.

Car idling pollution 3

Εάν το αυτοκίνητο που προθερμαίνει τον κινητήρα του είναι κοντά σε σπίτι, τότε όσοι μένουν στον πρώτο και τον δεύτερο όροφο, σχεδόν δεν επηρεάζονται από το φαινόμενο.

Το γεγονός ότι τα καυσαέρια των αυτοκινήτων είναι ζεστά και επομένως ελαφρύτερα από τον κρύο αέρα της ατμόσφαιρας, σημαίνει ότι ανεβαίνουν γρήγορα ψηλά από το έδαφος. Στην συνέχεια όμως, ψύχονται γρήγορα και συγκρατούνται σε ύψος περίπου 10 μέτρων.

Car idling pollution 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό όμως σημαίνει ότι όσοι κατοικούν στον τρίτο όροφο, περίπου, πλήττονται περισσότερο. Βέβαια, οι πτητικές ουσίες φτάνουν και ψηλότερα, αλλά εκεί η αραίωση με καθαρό αέρα είναι εντονότερη.

Σε ύψος μεγαλύτερο από 15 με 20 μέτρα (πέμπτο έως έβδομο όροφο), η συγκέντρωση ρύπων είναι περίπου τρεις φορές μικρότερη και, κατά συνέπεια, μειώνονται οι επιπτώσεις από τα καυσαέρια των οχημάτων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ