Σε ποια περιοχή της Ελλάδας εγκρίθηκε η κίνηση αυτόνομων οχημάτων;

trikala3

Η ασφάλεια οδικής κυκλοφορίας, οι απαραίτητες σημάνσεις και η ενημέρωση των πολιτών αποτελούν μέριμνα κι ευθύνη του Δήμου.

Εγκρίθηκε από τον Δήμο Τρικκαίων η διαδρομή αυτόνομων οχημάτων κατά την πιλοτική λειτουργία στα πλαίσια του έργου AVINT και του έργου SHOW από την Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ του Δ. Τρικκαίων, «e-Trikala».

Η διαδρομή αφορά στην κατηγορία αυτόνομων οχημάτων και όχι των αυτοματοποιημένων ρομποτικών συστημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εν λόγω έγκριση χορηγήθηκε υπό τις προϋποθέσεις να λαμβάνεται μέριμνα έτσι ώστε με την εφαρμογή των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων να μην επηρεάζονται οι υπηρεσίες των μέσων οδικής μαζικής μεταφοράς. Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να υποστηρίζουν και τις ανάγκες των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ). Τα λοιπά μέτρα που λαμβάνονται με την παρούσα απόφαση να ισχύουν από την τοποθέτηση των οικείων πινακίδων σήμανσης, εκτός αν κατά τον χρόνο ισχύος των μέτρων αυτών η κυκλοφορία ρυθμίζεται από στελέχη της αρμόδιας Αστυνομικής Αρχής και οι τοποθετούμενες πινακίδες σήμανσης πρέπει να είναι κατασκευασμένες και τοποθετημένες σύμφωνα με τις σχετικές προδιαγραφές του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως και τα υλικά και η εφαρμογή της οριζόντιας σήμανσης.

Σημειώνεται, επίσης, ότι η ασφάλεια οδικής κυκλοφορίας, οι απαραίτητες σημάνσεις και η ενημέρωση των πολιτών που άπτονται των παραπάνω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αποτελούν μέριμνα κι ευθύνη του Δήμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαδρομή

Στα πλαίσια της πιλοτικής δοκιμής του έργου SHOW, ο προμηθευτής θα αναλάβει (Α) να μισθώσει στην e-Trikala δύο αυτόνομα οχήματα που θα πραγματοποιήσει τουλάχιστον την εξής διαδρομή που αποτελεί τη σύνδεση των σημείων Μύλος Ματσόπουλου (‘Μύλος Ξωτικών’) - Σταθμός ΟΣΕ Τρικάλων – Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) - Μύλος Ματσόπουλου (‘Μύλος Ξωτικών’), με συνολικό μήκος περίπου 9,75 χλμ. Η διαδρομή δεν έχει οριστικοποιηθεί και ενδέχεται να προκύψουν αλλαγές. H διαδρομή θα εξυπηρετηθεί μεσώ υπηρεσίας κατ’ απαίτηση (Demand Responsive Transport/DRT). Η υπηρεσία αυτή θα υλοποιηθεί στη συγκεκριμένη διαδρομή κι θα εκτελείται ανάλογα με τη ζήτηση χωρίς προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα μέσα στο χρονικό πλαίσιο 8ωρης λειτουργίας (ενδεικτικά) λαμβάνοντας υπόψιν τη χωρητικότητα του νέου μέσου και τα σημεία αναχώρησης/προορισμού. Η υπηρεσία θα ζητείται από τους χρήστες μέσω εφαρμογής (application). Tο σημείο αναχώρησης καθώς και το σημείο προορισμού, θα επιλέγονται μέσα από μια λίστα προκαθορισμένων στάσεων κατά μήκος της διαδρομής. Τέλος η εφαρμογή θα ενημερώνει τους χρήστες για την βέλτιστη εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης/άφιξης λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις προαναφερόμενες παραμέτρους .

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διαδρομή δεν έχει οριστικοποιηθεί και ενδέχεται να προκύψουν αλλαγές. Η υπηρεσία μεταφορών ανταποκρινόμενη στην ζήτηση (Demand Responsive Transport System - DRT system) επιλέχθηκε ώστε να αποτελεί μία ευέλικτη υπηρεσία μεταφοράς που να προάγει την αύξηση της συνολικής προσβασιμότητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές που πιθανότητα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς και καθ΄όλη τη διάρκεια του 24ώρου από τη δημόσια συγκοινωνία. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία στην προσπάθεια βελτίωσης της κοινωνικής συνοχής, όπως και της άρσης της περιθωριοποίησης και του συγκοινωνιακού αποκλεισμού ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, χωρίς δυνατότητα χρήσης ιδιωτικού οχήματος. Παράλληλα συνάδει με τις τρέχουσες τεχνολογικές και λειτουργικές εξελίξεις στον τομέα δημόσιων μεταφορών στοχεύοντας στην υλοποίηση και υιοθέτηση βιωσιμότερων τρόπων μεταφοράς και επιχειρηματικών μοντέλων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ