Μέσα σε ένα βράδυ κέρδισε 29 δισεκατομμύρια δολάρια -Ποιο στέλεχος μεγάλης εταιρείας έκλεισε το χρυσό deal

Η Tesla αποφάσισε να προσφέρει στον Elon Musk ένα πακέτο-μαμούθ 96 εκατομμυρίων μετοχών, αξίας 29 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για να εξασφαλίσει ότι θα παραμείνει στη θέση του CEO έως τουλάχιστον το 2027.
Η κίνηση αυτή έρχεται ως αποζημίωση για παλιότερο πακέτο αποδοχών ύψους $50 δισ. που είχε εγκριθεί το 2018 αλλά ακυρώθηκε πέρυσι από δικαστική απόφαση στο Ντελαγουέρ, η οποία το χαρακτήρισε άδικο για τους μετόχους.
Παρόλο που ο Musk κατέχει ήδη το 13% της Tesla και είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος, το νέο πακέτο έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει σταδιακά τη δύναμη της ψήφου του στο διοικητικό συμβούλιο. Ειδική επιτροπή που συστάθηκε από την εταιρεία εξέτασε την αποζημίωσή του και κατέληξε ότι αυτό το κίνητρο είναι απαραίτητο για να παραμείνει πλήρως αφοσιωμένος στην Tesla, παρά τις πολυάριθμες επιχειρηματικές του δραστηριότητες.
BUY NOW

Το πακέτο μετοχών θα ενεργοποιηθεί μόνο αν ο Musk διατηρήσει την ηγετική του θέση μέχρι το 2027. Επιπλέον, υπάρχει υποχρεωτική πενταετής περίοδος κατοχής των μετοχών, εκτός για την κάλυψη φορολογικών υποχρεώσεων ή του κόστους αγοράς ανά μετοχή ($23,34), που αντιστοιχεί στο προηγούμενο πακέτο του 2018.
Ο Musk έχει ήδη καταθέσει έφεση για την ακύρωση του αρχικού πακέτου, ισχυριζόμενος ότι έγιναν σοβαρά νομικά λάθη. Αν κερδίσει την έφεση, το νέο πακέτο είτε θα ακυρωθεί είτε θα συμψηφιστεί.
Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια στιγμή, που η Tesla βρίσκεται σε περίοδο αβεβαιότητας. Η μετοχή της έχει χάσει περίπου το 25% της αξίας της φέτος, ενώ η δημόσια υποστήριξη του Musk στον Donald Trump φαίνεται να έβλαψε τη φήμη της εταιρείας, με νέα έρευνα να δείχνει «κατάρρευση» της πιστότητας προς το brand. Παράλληλα, η στροφή της Tesla προς την αυτοματοποίηση και τα ρομπότ, εις βάρος της ανανέωσης των υπαρχόντων μοντέλων, έχει αφήσει την γκάμα της να φαίνεται ξεπερασμένη.

Ακόμη και η υπηρεσία αυτόνομης μεταφοράς που λάνσαρε στο Ώστιν του Τέξας φέτος δεν επαρκεί για να φτάσει ανταγωνιστές στον εν λόγω τομέα όπως η Waymo. Οι πωλήσεις στο δεύτερο τρίμηνο έπεσαν, και με τις φορολογικές επιδοτήσεις για τα EVs να συρρικνώνονται από τη κυβέρνηση Trump, ο Musk προειδοποίησε ότι ίσως ακολουθήσουν «δύσκολα τρίμηνα», μέχρι να αρχίσουν να αποδίδουν οικονομικά τα σχέδια της Tesla για στροφή στον αυτοματισμό, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Reuters.
Η τρέχουσα στρατηγική του Elon Musk για την Tesla δίνει προτεραιότητα στα ρομπότ και τα αυτόνομα οχήματα, εις βάρος των παραδοσιακών πωλήσεων αυτοκινήτων, κάτι που προς το παρόν αποτυπώνεται κυρίως στην απουσία σημαντικών αναβαθμίσεων στο ήδη γερασμένο στόλο της εταιρείας. Ακόμη και το πρόσφατα ανανεωμένο Tesla Model Y δεν θεωρείται αρκετά «φρέσκο» ώστε να προσελκύσει νέους αγοραστές σε μια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πλέον κατακλύζεται από πολλαπλές μάρκες που λανσάρουν συνεχώς όλο και πιο βελτιωμένα ηλεκτρικά μοντέλα.
Ταυτόχρονα, η Tesla εξακολουθεί να δέχεται σφοδρή κριτική για τον τρόπο που προωθεί και αποδίδει το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, με μια ομοσπονδιακή ένορκη επιτροπή να αποφασίζει την περασμένη εβδομάδα ότι η τεχνολογία της έπαιξε ρόλο σε θανατηφόρο τροχαίο του 2019.

Επιπλέον, η αμερικανική μάρκα ενδέχεται να μη μπορεί πλέον να στηριχθεί ούτε στα έσοδα από την πώληση πιστώσεων εκπομπών ρύπων, που στο παρελθόν την είχαν βοηθήσει να ξεπεράσει αντίστοιχες δυσκολίες. Η νέα διοίκηση της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) υπό τον Trump σχεδιάζει επίσης την κατάργηση των προστίμων για μη συμμόρφωση με τα πρότυπα κατανάλωσης καυσίμου.