Renault-Nissan-Mitsubishi: «ηλεκτρική» καταιγίδα με 35 νέα μοντέλα (+video)

Renault 5 Prototype

Τα πλάνα εξηλεκτρισμού για την επόμενη 8ετία ανακοίνωσε η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi με μπαράζ δεκάδων ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2030.

Μια από τις σημαντικότερες συμμαχίες στον κόσμο των τεσσάρων τροχών είναι εκείνη των Renault, Nissan και Mitsubishi, η οποία σύμφωνα και με τη στρατηγική των τριών εταιρειών που παρουσιάστηκε επίσημα θα αποφέρει, ούτε λίγο ούτε πολύ 35 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στα επόμενα οχτώ χρόνια.

Με μια κοινή επένδυση μαμούθ της τάξης των 23 δισ. ευρώ, εντός της επόμενης 5ετίας, τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα θα βασίζονται σε πέντε πλατφόρμες, οι οποίες θα αξιοποιηθούν και από τους τρεις κατασκευαστές. Η χρήση των κοινών «βάσεων» από τις Renault, Nissan και Mitsubishi αναμένεται παράλληλα να αυξηθεί από το 60% που βρίσκεται σήμερα σε πάνω από 80% έως και το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό αναμένεται να δημιουργήσει τις απαραίτητες οικονομίες κλίμακας για τη Συμμαχία που θα οδηγήσουν και στην πολυπόθητη αύξηση στο περιθώριο κέρδους κάθε κατασκευαστή με στόχο φυσικά την μελλοντική βιωσιμότητα τους.

Οι πέντε νέες αυτές πλατφόρμες αντιπροσωπεύουν παράλληλα και το 90% των 35 νέων ηλεκτρικών μοντέλων που θα δούμε έως το τέλος της 10ετίας και θα αξιοποιηθούν σε ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών: από τα μικρά SUVs και τα ιαπωνικά αυτοκίνητα πόλης (Kei cars), έως τα ελαφριά επαγγελματικά αλλά και τα σπορ μοντέλα που θα παρουσιάσει η κάθε εταιρεία.

Σημαντικότερη από όλες, τουλάχιστον από την πλευρά των μοντέλων και κατηγοριών που έχουν και την μεγαλύτερη ζήτηση στον κόσμο δείχνει να είναι η πλατφόρμα CMF-EV, πάνω στην οποία βασίζονται τα Nissan Ariya και Renault Megane E-Tech. Από αυτή την πλατφόρμα θα προκύψουν τα 15 από τα 35 νέα ηλεκτρικά, περίπου δηλαδή τα μισά με την Συμμαχία να διατείνεται ότι θα έχει έχει στη διάθεση της την ευρύτερη συνολικά γκάμα ηλεκτρικών στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.

Αναφορικά με το μικρότερο μέλος της Συμμαχίας, την Mitsubishi αναμένεται να δούμε δύο νέα μοντέλα να προστίθενται στην γκάμα της στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, τα οποία θα είναι η νέα SUV γενιά του ASX και ένα ακόμη μοντέλο που δεν έχει κατονομαστεί και δεν αποκλείεται να ανήκει στην μικρή κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την μεριά της η Nissan αναμένεται να παρουσιάσει συνολικά 23 νέες προτάσεις χωρίς να ξεκαθαρίζει σε αυτό το σημείο πόσες από αυτές θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές, ενώ επιβεβαίωσε ότι η επόμενη γενιά του Micra θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Το νέο μικρό των Ιαπώνων θα σχεδιαστεί από τους ίδιους αλλά θα κατασκευάζεται από τη Renault στο ίδιο εργοστάσιο που θα παράγει και το ηλεκτρικό R5, όπως άλλωστε σας είχαμε πει εδώ.

Η Renault δεν παρουσίασε κάτι που δεν έχει γίνει ήδη γνωστό με την παραγωγή του R5 να ξεκινά πριν από το τέλος του 2022, ενώ σε διάστημα δύο ετών μετά από αυτό στην γκάμα της θα προστεθούν το SUV «Renault 4ever» και η επαγγελματική του έκδοση. Την εμφάνιση του θα κάνει και ένα 7θέσιο SUV που θα βασίζεται στην μεγαλύτερη πλατφόρμα CMF-D και θα προσφέρει αυξημένα επίπεδα ευρυχωρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των σχεδίων της η Συμμαχία έκανε λόγο και για τον διαχωρισμό ρόλων μεταξύ των μελών της αλλά και την κοινή στρατηγική που θα ανατπύξουν αναφορικά με τις μπαταρίες των ηλεκτρικών τους μοντέλων. Μεγάλη έμφαση θα δοθεί στη μείωση του κόστους παραγωγής των μπαταριών έως και 65% μέχρι το 2028, με το επόμενο βήμα να αποτελούν οι συστοιχίες μπαταριών στέρεου τύπου (solid state), με τη Nissan Να έχει εδώ ηγετικό ρόλο.

Με τον ερχομό των μπαταριών στέρεου τύπου, η ενεργειακή χωρητικότητα στο ίδιο βάρος αναμένεται να ανέβει σχεδόν σε διπλάσια επίπεδα σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σήμερα, ενώ δραστική θα είναι και η μείωση του χρόνου φόρτισης τους αφού εκτιμάται ότι μειωθεί κατά 65% περίπου.

Από την άλλη η Renault θα επικεντρωθεί σε τεχνολογίες και λύσεις συνδεσιμότητας με την Συμμαχία να κάνει λόγο για 35 εκατ. διασυνδεδεμένα στο Cloud οχήματα, την επόμενη 4ετία, έναν μόλις τριών εκατ. σήμερα. Παράλληλα το «οικοσύστημα» της Google θα κάνει την εμφάνιση του στα μοντέλα και των τριών κατασκευαστών, ενώ 45 μοντέλα της Συμμαχίας θα φέρουν στον εξοπλισμό τους συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης έως και το 2026.

Δείτε αναλυτικά το στρατηγικό σχέδιο των Renault-Nissan-Mitsubishi στο video που ακολουθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ