Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς πίσω παρμπρίζ -Πώς θα βλέπει ο οδηγός

Polestar 4

Κι όμως η πρόοδος της τεχνολογίας οδήγησε σε ένα παράδοξο, στην παρουσίαση του πρώτου επιβατικού αυτοκινήτου χωρίς γυάλινο πίσω παρμπρίζ.

Αυτοκίνητα χωρίς πίσω παρμπρίζ έχουν παρουσιαστεί και στο παρελθόν, ωστόσο όλες οι περιπτώσεις αφορούσαν κάποιο αυτοκίνητο που θα παρουσιαζόταν στο μέλλον ή ήταν ένα νέο μοντέλο που παρουσιαζόταν υπό τη μορφή concept.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλέον στα βιβλία της ιστορίας μπαίνει και το πρώτο μοντέλο παραγωγής που δεν φέρει παρμπρίζ στο πίσω μέρος του με τα νέα να έρχονται από την Σουηδία και το ολοκαίνουργιο και αμιγώς ηλεκτρικό Polestar 4.

Το Polestar 4, το ταχύτερο μέχρι στιγμής μοντέλο στη σχετικά σύντομη ιστορία της σουηδικής εταιρείας, υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο Precept και τοποθετείται ανάμεσα στο sedan Polestar 2 και στο SUV Polestar 3 που αποκαλύφθηκε πρόσφατα.

Με μήκος 4,839 μέτρων είναι αρκετά μεγάλο σε μέγεθος, με πλάτος 2,139 μ. αρκετά δυναμικό σε εμφάνιση και με μεταξόνιο σχεδόν 3 μέτρων (2.999 mm) ιδιαίτερα ευρύχωρο στο εσωτερικό του. Το δυναμισμό, παράλληλα, ενισχύει το χαμηλό ρύγχος, η κεκλιμένη οροφή προς την ουρά και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο παραθύρων - στο στιλ των κλασσικών coupe. Κερασάκι στην τούρτα η σχεδίαση της πίσω πόρτας, η οποία δεν φέρει το παραδοσιακό γυάλινο παρμπρίζ και καταφέρνει με αυτόν τον τρόπο να κλέβει τις εντυπώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εσωτερικά ο κεντρικά τοποθετημένος καθρέπτης υπάρχει, όμως στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για ένα μικρό μόνιτορ σε σχήμα καθρέπτη, το οποίο παρουσιάζει την εικόνα που λαμβάνει από την σχετική κάμερα, η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος του Polestar 4.

Η βασική του έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 272 ίππους και η τετρακίνητη με δύο μοτέρ αγγίζει τους 544 hp, που είναι ικανοί να το επιταχύνουν από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο της -έστω και βραχείας- ιστορίας της φίρμας.

Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν την ίδια μπαταρία, χωρητικότητας 102 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χιλιομέτρων και έχει τη δυνατότητα DC φόρτισης με 200 kW ή AC φόρτισης μέχρι 22 kW. Επίσης, η μπαταρία παρέχει τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, για την παροχή ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μεταξύ της απόδοσης και της οικονομίας ενέργειας με ένα νέο λογισμικό οδηγικών προφίλ, ενώ ακόμα και η ισχυρότερη έκδοση παρέχει -στη δεύτερη περίπτωση, της εξοικονόμησης ενέργειας- τη δυνατότητα απενεργοποίησης ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων.

Η ισχυρότερη έκδοση του Polestar 4 συνοδεύεται με ημι-ενεργητική ανάρτηση, ενώ η σουηδική εταιρεία προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε ζάντες 20 έως 22 ιντσών. Για την ενεργητική του ασφάλεια φορντίζουν 12 κάμερες, ένα ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, ενώ για την παθητική -μεταξύ άλλων- εννέα αερόσακοι.

Από ψηφιακή άποψη, το ταμπλό του Polestar 4 προσφέρει μια οθόνη 10,2 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και άλλη μία 15,4'' στο κέντρο για τα πολυμέσα, την πλοήγηση και τη συνδεσιμότητα. Εντυπωσιακό, επίσης, είναι το head-up display μεγέθους 14,7'' στο οπτικό πεδίο του οδηγού, που όμως είναι σχεδιασμένο για να μην εμποδίζει την ορατότητά του και να αποφεύγει τους περισπασμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κεντρική οθόνη του infotainment είναι οριζόντια και ενσωματώνει το λειτουργικό σύστημα Android Automotive. Χάρη σε αυτό διαθέτει του χάρτες Google Maps, τον ψηφιακό βοηθό Google Assistant, και το ηλεκτρικό κατάστασημα εφαρμογών Google Play. Για τη συνδεσιμότητα περιλαμβάνει το Apple CarPlay και για τον ήχο διατίθεται προαιρετικά το σύστημα Harmon Kardon με 12 ηχεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Polestar θα μπει στην παραγωγή τον προσεχή Νοέμβριο του 2023 σε εργοστάσιο της Geely στην Κίνα. Η διάθεσή του θα ξεκινήσει από την αγορά της ασιατικής χώρας, ενώ το 2024 αναμένεται και στην Ευρώπη, όπως και στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τη σουηδική εταιρεία, η τιμή του θα ξεκινά από τις περίπου 60.000 ευρώ, αλλά βεβαίως θα πρέπει να περιμένουμε για τις τιμές στην ήπειρό μας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ