Πρόστιμο 200 ευρώ για όσους κινούνται στην αριστερή λωρίδα -Τι αλλάζει

Κίνηση στην αριστερή λωρίδα -Τι ισχύει ποιο είναι το πρόστιμο

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων στην αριστερή λωρίδα γίνεται ένα ολοένα και συχνότερο φαινόμενο στην Ευρώπη, με νέες ρυθμίσεις και πρόστιμα για τη λανθασμένη χρήση της.

Σε αντίθεση με τα όσα πιστεύει ενδεχομένως η πλειοψηφία των οδηγών της ελληνικής επικράτειας -φαίνεται άλλωστε και από τη συμπεριφορά των οδηγών σε καθημερινή βάση- η αριστερής λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους και λεωφόρους επιτρέπεται μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Ειδικότερα το άρθρο 27 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει ότι η αριστερή λωρίδα χρησιμοποιείται από επιβατηγά οχήματα ή μοτοσικλέτες μόνο ως λωρίδα προσπέρασης και καθίσταται και αυτή λωρίδα κυκλοφορίας, εφόσον οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης. Παράλληλα, η χρήση της αριστερής λωρίδας δεν επιτρέπεται για φορτηγά και λεωφορεία ούτε για προσπέραση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, το πρόστιμο για τους οδηγούς που κινούνται στην αριστερή λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου χωρίς να προσπερνούν ένα προπορευόμενο όχημα ή χωρίς να συντρέχει κάποιος άλλος λόγος, όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ανέρχεται σε 200 ευρώ.

Αναφορικά με τη χρήση της αριστερής λωρίδας στις λεωφόρους, στους αυτοκινητόδρομους και τους δρόμους με δύο λωρίδες, νέα έκτακτα περιοριστικά μέτρα τίθενται σε ισχύ στην Ισπανία, τα οποία θα επισημοποιηθούν και με σχετικό νόμο, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, τα μέτρα αυτά είναι ήδη μόνιμα βάσει νόμου.

Συγκεκριμένα λόγω και των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν τις τελευταίες ημέρες στη χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου η Γενική Διεύθυνση Τροχαίας της Ισπανίας (DGT) προχώρησε σε ισχυρές συστάσεις προς τους οδηγούς αναφορικά με τον σεβασμό και την τήρηση του εγχώριου ΚΟΚ, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την άσκοπη κατάληψη χρήση της αριστερής λωρίδας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο γενικός διευθυντής της υπηρεσίας, Pere Navarro, δήλωσε παράλληλα, ότι αυτές οι συστάσεις γίνονται ώστε η αριστερή λωρίδα να παραμείνει ελεύθερη υπό κακές καιρικές συνθήκες -όπως για παράδειγμα η έντονη χιονόπτωση- ώστε να μπορούν να κινούνται απρόσκοπτα τα εκχιονιστικά μηχανήματα.

Ο Navarro πρόσθεσε επίσης ότι στην επόμενη επικαιροποίηση του ισπανικού ΚΟΚ, το εν λόγω μέτρο, που εφαρμόζεται έκτακτα αυτή τη στιγμή, θα ενσωματωθεί στις διατάξεις του κώδικα, «σύμφωνα με το παράδειγμα της Γερμανίας».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ