Προσοχή με τις «ευκαιρίες» από εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ στο Facebook

μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Αυξάνονται συνεχώς οι online αγγελίες από «εμπόρους» εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων οι οποίοι έχουν εισέλθει και στο στόχαστρο των «Ράμπο» των social media.

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με λίγα χιλιόμετρα, book service, «περιποιημένα» αλλά και χωρίς καμία απολύτως εγγύηση διαφημίζουν «έμποροι» αυτοκινήτων στα social media.

Προσοχή όμως οι εν λόγω επιτήδειοι δεν είναι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά έτσι εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και «ψαρεύουν» τα υποψήφια θύματά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να αναφέρουμε επίσης ότι οι «Ράμπο» των social media της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αναζητούν ήδη τους παράνομους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που λειτουργούν μέσω του Διαδικτύου ώστε να τους «τσακώσουν» και να πληρώσουν τόσο τους φόρους που έχουν γλιτώσει όσο και την μεγάλη εισφοροδιαφυγή που προκαλούν στα Ασφαλιστικά Ταμεία. Επίσης θα σταματήσει και ο αθέμιτος ανταγωνισμός που προκαλούν στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Αρχικά θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που διαφημίζουν μέσω αγγελιών στο Facebook ή σε άλλες εφαρμογές δείχνουν κάποια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με καλυμμένες τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, ώστε να μην μπορεί να διαπιστώσει κανείς την ύπαρξή τους, είναι γυαλισμένα και βέβαια βρίσκονται σε κάποιο άλλο κράτος μέλος της ΕΕ.

Οι αγγελίες περιλαμβάνουν πολλές φωτογραφίες των αυτοκινήτων προς πώληση, φωτογραφίες από book service τα οποία τις περισσότερες φορές είναι αμφιβόλου ποιότητας και εγκυρότητας και βέβαια φωτογραφία από το Δελτίο Ελέγχου ΚΤΕΟ που είναι σε ισχύ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το ιστορικό των χιλιομέτρων σε προηγούμενους ελέγχους ΚΤΕΟ βέβαια δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά καθώς τα μεταχειρισμένα προς πώληση αυτοκίνητα προφανώς έχουν αλλάξει χώρα οπότε το πρόσφατο δελτίο ΚΤΕΟ δεν αναγράφει τους παλαιότερους ελέγχους...

Το «δόλωμα» για τους ανυποψίαστους καταναλωτές είναι η χαμηλή τιμή πώλησης των συγκεκριμένων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς προσελκύει πολλούς αναγνώστες στις αγγελίες.

Ωστόσο το αυτοκίνητο για να το αποκτήσει κανείς πρέπει να το πληρώσει ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία μεταφοράς του προς την Ελλάδα και στη συνέχεια ο αγοραστής αναλαμβάνει το κόστος εκτελωνισμού και το κόστος έκδοσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μάλιστα ο νέος αγοραστής φαίνεται ως ο εισαγωγέας του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου οπότε εκείνοι που το μετέφεραν στην Ελλάδα απλά δεν φαίνονται πουθενά με αποτέλεσμα να αποποιούνται κάθε ευθύνη. Σε περίπτωση τώρα που ο νέος αγοραστής διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο που έβλεπε στις φωτογραφίες δεν ανταποκρίνεται σε αυτά που ανέγραφε η αγγελία πώλησης τότε ξεκινά ένας «Γολγοθάς» καθώς θα πρέπει να κινηθεί νομικά εναντίον του πωλητή που συνήθως είναι κάποιος ιδιώτης άλλου κράτους μέλους της ΕΕ και βέβαια το κόστος είναι υπερβολικά υψηλό καθώς οι διαδικασίες και τα δικαστικά έγγραφα της μήνυσης ή αγωγής πρέπει να μεταφραστούν και να επιδοθούν σε άλλη χώρα!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οπότε αυτομάτως η «ευκαιρία» που διαφημίζουν κάποιοι στα social media πολύ εύκολα θα μετατραπεί σε εφιάλτη...

Οι υποψήφιοι αγοραστές καλό θα είναι πριν αγοράσουν κάποιο εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από τα social media να απαιτούν να δουν και να ελέγξουν το όχημα από κοντά ώστε να διαπιστώσουν την πραγματική κατάσταση του οχήματος και βέβαια να ελέγχουν τα έγγραφά του αλλά και το ιστορικό του σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Επίσης καλό θα ήταν οι ιδιώτες καταναλωτές να μην φαίνονται εκείνοι ως «εισαγωγείς» του μεταχειρισμένου οχήματος αλλά να απαιτούν όλες οι διαδικασίες να γίνονται από τους πωλητές-εμπόρους ώστε αν προκύψει οποιαδήποτε πρόβλημα υπόλογοι να είναι οι πωλητές και όχι οι νέοι ιδιοκτήτες.

Όσον αφορά στην τιμή διάθεσης των αυτοκινήτων η χαμηλή τιμή είναι πολύ πιθανό να κρύβει παγίδες καθώς οι τιμές πώλησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ όπως και στην Ελλάδα έχουν συγκεκριμένα ποσοστά απομείωσης τα οποία υπολογίζονται από πολλούς παράγοντες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά έχουμε τα διανυθέντα χιλιόμετρα, στη συνέχεια έχουμε αν η συντήρηση πραγματοποιείται σε εξουσιοδοτημένο ή μη συνεργείο, αν το όχημα έχει γρατζουνιές ή εξωτερικές φθορές, αν έχει βαφτεί κάποιο κομμάτι του αμαξώματος, αν έχει τρακάρει, αν έχει κινηθεί σε περιοχές με πολύ χιόνι οπότε το αμάξωμα έχει εκτεθεί σε μεγάλες ποσότητες αλατιού και από το γεγονός αν ο ιδιοκτήτης ή προηγούμενος χρήστης το πρόσεχε ή απλά αδιαφορούσε για το όχημά του και δεν το έπλενε ποτέ και η κατάσταση στην καμπίνα επιβατών ήταν άθλια...

Επίσης καλό θα είναι να θυμούνται οι υποψήφιοι αγοραστές ότι η αγορά ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου από κάποιο φυσικό κατάστημα μειώνει τα ποσοστά επικινδυνότητας της απάτης ωστόσο και εκεί θα πρέπει να είναι οι καταναλωτές ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς σε κάποιες περιπτώσεις το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μπορεί να ήταν τρακαρισμένο ή να κινούνταν ως περιπολικό ή όχημα των ταχυδρομείων με ότι και αν σημαίνει αυτό...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ