Αυτός είναι ο νέος διπλός αυτοκινητόδρομος που αλλάζει τη Δυτική Πελοπόννησο -Πότε θα ολοκληρωθεί

πάτρα πύργος

Παράλληλα με την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος παραμένει ζεστό το ενδιαφέρον για την υλοποίηση ενός ακόμη οδικού άξονα μεγάλης σημασίας για την Πελοπόννησο.

Εντός του 2025 αναμένεται να παραδοθεί στο σύνολό του ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, με το ποσοστό ολοκλήρωσής του να έχει φτάσει το 25%, όπως εξήγησε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Το έργο έχει μήκος 75 χλμ. και στην τελική του μορφή θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωριστική νησίδα, ενώ -μεταξύ άλλων- θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι, δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι από τα 75 χλμ. τα 13 θα είναι σε υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.

Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα σημαντικό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.

Πάτρα-Πύργος

Ένας ακόμα δρόμος που «καίει» την Πελοπόννησο είναι και το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, μήκους 76,5 χλμ., που θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα μεγιστοποιήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της περιοχής.

Σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση που είχε καταθέσει η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ., Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, η υποβολή της προκαταρκτικής μελέτης οδοποιίας για τον δρόμο αναμένεται έως το τέλος του 2023 προκειμένου να επιλεγεί η λύση που θα ενσωματωθεί στην νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία θα αποσταλεί για έγκριση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι μετά την ολοκλήρωση των μελετών και την έγκρισή τους από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, το Δημόσιο θα αποφασίσει για τον τρόπο εκτέλεσης των εργασιών στο τμήμα Πύργος (Α/Κ Εισόδου Πύργου)-Αλφειός- Καλό Νερό-Τσακώνα, αξιολογώντας τις συνθήκες, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο.

Στην απάντηση του Υπουργείου αναφέρεται ότι η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του οδικού άξονα Πύργος (Ποταμός Αλφειός) – Καλό Νερό – Τσακώνα μήκους 76,5 χλμ περιλαμβάνονταν στο έργο παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, η σύμβαση του οποίου κυρώθηκε με τον Ν. 3621/2007. Οι περιβαλλοντικοί όροι για την υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Πύργος – Τσακώνα εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 100163/30-06-2006 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), ύστερα από δημόσια διαβούλευση που προηγήθηκε.

Κατόπιν προσφυγών που υποβλήθηκαν από ιδιώτες τόσο ενώπιον του Σ.τ.Ε. όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι ακυρώθηκαν με την αριθμ. 2473/2010 απόφαση του Σ.τ.Ε. για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω - Ποταμός Νέδα μήκους 20,5χλμ. με αποτέλεσμα την απένταξη του τμήματος Πύργος – Τσακώνα από την Σύμβαση Παραχώρησης.

Το έργο ξαναμπήκε σε τροχιά υλοποίησης έπειτα από 12 χάρη στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προσωπικά, με την εντολή στον παραχωρησιούχο να εκπονήσει νέα επικαιροποιημένη μελέτη με βάση τους περιορισμούς που επιβάλλει η απόφαση του ΣτΕ από το 2010 για τον Καϊάφα. Με Υπουργική Απόφαση, τον Αύγουστο του 2022, δόθηκε εντολή στην «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ» για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και πλέον, ως το τέλος του χρόνου, θα υποβληθεί η προκαταρτική μελέτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την κα Αυγερινοπούλου, το νότιο τμήμα του νομού Ηλείας είναι το μοναδικό στη χώρα χωρίς σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και εφόσον κατασκευαστεί ο δρόμος θα αρθεί το αίσθημα αδικίας και απομόνωσης στους κατοίκους αυτών των περιοχών και να ολοκληρωθεί το οδικό «δαχτυλίδι» της Πελοποννήσου.

Ένα τέτοιο έργο, εκτός από ασφάλεια στις μετακινήσεις, θα βελτιώσει τη σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία, διότι θα μειώσει τις αποστάσεις, θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή ώθηση και εξωστρέφεια στην Ηλεία, τόσο στον τουρισμό όσο και την αγροτική παραγωγή ενώ θα είναι πολύ πιο ελκυστική η περιοχή για την προσέλκυση αναγκαίου επιστημονικού δυναμικού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ