Το Μετρό «σκάβει» την Αθήνα -Πού θα βρίσκονται οι 15 νέοι σταθμοί

stathmos metro peiraias aerodromio

Λειτουργικότητα, αισθητική ποιότητα και κατασκευαστική αρτιότητα είναι το τρίπτυχο που θα υιοθετούν οι κοινόχρηστοι χώροι των σταθμών της Γραμμής 4 του Μετρό.

Συνεχίζεται η πρόοδος εργασιών όσον αφορά τη Γραμμή 4 του Μετρό, που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα.

Τις προηγούμενες ώρες, με απόφαση που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ (δείτε εδώ), επτά διαγωνισμοί αρχιτεκτονικών ιδεών εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών  2021-202 και στον Άξονα Προτεραιότητας «Πράσινες πόλεις (αστικές αναπλάσεις, εκσυγχρονισμός στόλου αστικών μεταφορών κλπ)».

Θέμα των διαγωνισμών είναι η ανάπλαση του κοινόχρηστου χώρου και της ευρύτερης περιοχής σε επτά σταθμούς της Γραμμής 4 Μετρό, οι οποίοι είναι οι σταθμοί Ακαδημία, Αλεξάνδρας, Δικαστήρια, Εξάρχεια, Ευαγγελισμός, Κολωνάκι και Κυψέλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 4 μετρό

Όπως αναφέρεται, η μελέτη που θα υλοποιηθεί θα πρέπει, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της τέχνης και της επιστήμης καθώς και τις αρχές του βιοκλιματικού – περιβαλλοντικού σχεδιασμού, να αποτελεί μια αρχιτεκτονική προσέγγιση που θα εξασφαλίζει λειτουργικότητα, αισθητική ποιότητα και κατασκευαστική αρτιότητα για την αναβάθμιση του αστικού κοινόχρηστου χώρου του σταθμού αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντος χώρου, σε συσχετισμό με ενδεχόμενες διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, πεζοδρομήσεις οδών και άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη ζώνη επιρροής του σταθμού.

Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί τόσο στη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών και τεχνικών, προκειμένου το αποτέλεσμα της πρότασης να συμβάλλει στην περαιτέρω ενίσχυση της περιβαλλοντικής προστασίας, όσο και στην προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία, αποσκοπώντας στη δημιουργία ενός ευχάριστου, ασφαλούς και προσβάσιμου από όλους δημόσιου χώρου.

γραμμή 4 μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, η ημερομηνία έναρξης της πράξης ορίζεται η 13/03/2023, η ημερομηνία λήξης της Πράξης η 29/09/2023 και η ανάληψη της νομικής δέσμευσης του πρώτου κύριου υποέργου πραγματοποιείται έως 30/07/2023.

Υπενθυμίζεται ότι το προσεχές διάστημα θα εκκινήσει το ταξίδι του πρώτου Μετροπόντικα (μηχάνημα TBM) από το φρέαρ στην Κατεχάκη, μέχρι τον σταθμό του Ευαγγελισμού.

Με μήκος 12,8 χλμ., το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου -Γουδή) έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα, δικαστήρια, δημόσια κτίρια και νοσοκομεία.

Συνολικά το τμήμα Α της Γραμμής 4 θα περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. (δείτε την ακριβή θέση τους εδώ).

Ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Γουδή ανέρχεται σε 96 μήνες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ