Ο Προαστιακός θα φτάσει στα Μέγαρα - Το τραίνο επιστρέφει στη Δυτική Αττική μετά από 15 χρόνια

proastiakos sidirodromos

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα φέρει πιο κοντά στο κέντρο της πρωτεύουσας τους κατοίκους των περιοχών από τα Λιόσια έως τα Μέγαρα, και θα εξασφαλίσει τη διασύνδεση περιοχών της Δυτικής Αττικής.

Πιο κοντά από ποτέ βρίσκεται η επέκταση του προαστιακού προς Μέγαρα. Όπως επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η κυβέρνηση ενέταξε τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής στο Ταμείο Ανάκαμψης και στόχος είναι η δημοπράτηση του έργου – μέσω του ΟΣΕ – εντός του καλοκαιριού.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για μια νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου μήκους 36 χλμ,  που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Παράλληλα, θα αξιοποιεί και την παλιά μετρική γραμμή, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα φέρει πιο κοντά στο κέντρο της πρωτεύουσας τους κατοίκους των περιοχών από τα Λιόσια έως τα Μέγαρα, και θα εξασφαλίσει τη διασύνδεση περιοχών της Δυτικής Αττικής, ενώ θα τις συνδέει με το αεροδρόμιο, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Προαστιακός σιδηρόδρομος

Ο υπουργός ενημέρωσε τη Βουλή ότι θα γίνει και το έργο της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής «Λιόσια-Μέγαρα» μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, δηλαδή εντός του οικισμού.

«Ο ΟΣΕ στο υπό δημοπράτηση έργο το έχει προβλέψει με προαίρεση. Απλά δημοπρατούμε σε πρώτη φάση το πρώτο κομμάτι για το οποίο έχουμε ήδη περιβαλλοντική αδειοδότηση», εξήγησε. 

Η εν λόγω επέκταση έχει μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων, και σε όλο της το μήκος θα οδεύει εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Ο κ. Καραμανλής μάλιστα ενημέρωσε τη Βουλή ότι ο ΟΣΕ έχει εκπονήσει την σχετική περιβαλλοντική μελέτη και θα την αναρτήσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στο περιβαλλοντικό μητρώο. «Όχι μόνο δεν ταλαιπωρούμε τους κατοίκους των Μεγάρων, αλλά αναβαθμίζουμε – ακόμη περισσότερο – την περιοχή», τόνισε. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το έργο θα φτάσει και θα εξυπηρετεί τα Μέγαρα, γιατί θα ήταν σαν κολοβό αυγό να κάνουμε ένα προαστιακό που δεν θα εξυπηρετεί το κέντρο μίας περιοχής αναπτυσσόμενης και με μεγάλο πληθυσμό», ξεκαθάρισε ο Κώστας Καραμανλής. 

Επιβεβαίωσε ότι η ισχύουσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν περιλαμβάνει τους νέους αγωγούς λευκών προϊόντων, προσθέτοντας ότι «για αυτό πήγαμε στα ΕΛΠΕ και ζητήσαμε οι μελέτες να γίνουν από αυτούς, για να κερδίσουμε χρόνο». Σημείωσε δε ότι και ο ΟΣΕ προκρίνει τη λύση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από την ΕΛΠΕ Α.Ε. 

Όσον αφορά στο αίτημα της αντιπολίτευσης για διπλή γραμμή, ο υπουργός επισήμανε ότι: «Η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Ο υπολογισμός της χωρητικότητας της μονής γραμμής με ηλεκτροκίνητους συρμούς Desiro, δηλαδή τους συρμούς που χρησιμοποιούνται στον Προαστιακό, προσδιορίζει δρομολόγια με 72 τραίνα ανά ημέρα, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά επαρκές».

Εξήγησε επίσης ότι: «Ο λόγος που δε γίνεται διπλή γραμμή, είναι γιατί θα κολλήσουμε με τις πολλές απαλλοτριώσεις. Που σημαίνει ότι το έργο θα κολλήσει ή δε θα γίνει. Και δεύτερον, η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα με μονή γραμμή να έχουμε επαρκή δρομολόγια». 

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε εξάλλου ότι: «Είμαστε στο 2022, δεν είμαστε στο 1975. Ο σιδηρόδρομος έχει αλλάξει. Θα έχουμε 72 τραίνα την ημέρα από το μηδέν σήμερα. Εάν πηγαίναμε με τη λύση να κάναμε διπλή σιδηροδρομική γραμμή σας εγγυώμαι ότι δε θα γινόταν ποτέ το έργο». 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε επίσης ότι το Ταμείο Ανάκαμψης έχει πολύ στενά περιθώρια, που σημαίνει ότι αυτό το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2026, διαφορετικά μπαίνει σε κίνδυνο όλο το πρόγραμμα.

Το τραίνο επιστρέφει στη Δυτική Αττική μετά από 15 χρόνια 

Ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι ο σχεδιασμός των έργων προβλέπει δυνατότητα μελλοντικού διπλασιασμού στο τμήμα Λιόσια-Ελευσίνα, αφού εκεί έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επαρκής χώρος.

Από την άλλη, όμως, στο τμήμα Ελευσίνα - Μέγαρα τα όρια απαλλοτρίωσης είναι ανύπαρκτα όχι περιορισμένα, ανύπαρκτα, και δεν είναι εφικτός ο διπλασιασμός της γραμμής.

«Σε μία περιοχή που επί 15 χρόνια δεν είχε τρένο, το τραίνο επανέρχεται και επανέρχεται με ένα τρόπο, που θα εξυπηρετήσει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Το έργο αυτό που συζητιέται εδώ και χρόνια, όχι απλά μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης (δεν συζητάμε θεωρητικά), δημοπρατείται με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Διότι αυτό κάνει αυτή η Κυβέρνηση, αυτό κάνει το συγκεκριμένο Υπουργείο. Δεν έρχεται να κάνει μία μολυβιά στο χάρτη και να λέει ότι θα κάνει τα έργα. Αλλά έρχεται με συγκεκριμένο σχεδιασμό και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ