Πότε ξεκινά το Μετρό Θεσσαλονίκης -Γιατί θα είναι το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη

Μετρό Θεσσαλονίκης δοκιμές συρμών χωρίς οδηγό video 2022

Με μια δέσμη τελευταίας γενιάς συστημάτων θα εξοπλίζεται το Μετρό της Θεσσαλονίκης που θα παρέχει πολλά οφέλη στην πόλη.

Έτος ορόσημο θα είναι το 2024 για τη Θεσσαλονίκη, καθώς μέσα σε αυτό θα ξεκινήσει η λειτουργία του Μετρό, το οποίο θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, εγκαινιάζοντας ένα νέο σπουδαίο κεφάλαιο για τη συμπρωτεύουσα.

Το Μετρό της πόλης θα αποτελέσει ίσως το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη, καθώς θα περιλαμβάνει μια δέσμη τελευταίας γενιάς συστημάτων που θα συνδράμουν τόσο στην ασφάλεια των επιβατών όσο και στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών.

Πέρα από τους driverless συρμούς (δηλ. χωρίς μηχανοδηγούς), θα υπάρχουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα αυτόματες θύρες στις αποβάθρες που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Αυτό σημαίνει πως όσοι περιμένουν την έλευση των συρμών, δεν θα μπορούν να πλησιάσουν στο χείλος των αποβαθρών, πέφτοντας στις ράγες. Οι αυτοματοποιημένες θύρες θα είναι πλήρους ύψους που θα ανοιγοκλείνουν ταυτόχρονα με τις πόρτες του τρένου, λειτουργώντας σε συντονισμό με το τροχαίο υλικό, μέσω του συστήματος σηματοδότησης.

Πέρα από προστασία στο επιβατικό κοινό -μεταξύ άλλων- οι αυτόματες θύρες στις αποβάθρες επιτρέπουν την καλύτερη αστυνόμευση των σταθμών, την ίδια ώρα που η θέρμανση, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός λειτουργούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Επιπροσθέτως, θα εφαρμοστεί το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC (Communications-based train control), το οποίο συνδράμει καθοριστικά στην αποτροπή της σύγκρουσης των συρμών.

Mε την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων επί των συρμών, το CBTC μπορεί και υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι οι συρμοί θα μπορούν να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Το CBTC θα επικοινωνεί απευθείας με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία.

Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει μήκος γραμμής 9 χλμ. και 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Οι σταθμοί της επέκτασης προς Καλαμαριά θα είναι οι Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα, ενώ σε σειρά προτεραιότητας έχει μπει η επέκταση προς τα βορειοδυτικά.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ