Πότε θα είναι έτοιμο το Μετρό της Θεσσαλονίκης -Ανά πόσα λεπτά θα περνούν οι συρμοί

Μετρό Θεσσαλονίκης δοκιμές συρμών χωρίς οδηγό video 2022

Προ των πυλών βρίσκεται το Μετρό της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας, το οποίο θα βελτιώσει θεαματικά τις μετακινήσεις των πολιτών.

Στα μεγάλα έργα που ολοκληρώνονται το επόμενο διάστημα στη χώρα μας αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στην εκπομπή του ΕΡΤNews «Συνδέσεις», ενώ όρισε το ακριβές χρονοδιάγραμμα για μερικά από αυτά.

Μεταξύ άλλων έκανε αναφορά στο πολυαναμενόμενο Μετρό Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας τη σιγουριά του ότι εντός του Νοεμβρίου του 2024, θα κοπεί το πρώτο εισιτήριο.

«Για το μετρό έχουμε τοποθετηθεί με απόλυτο τρόπο. Το Νοέμβριο του 2024 θα είναι έτοιμο και μετά από έξι με οκτώ μήνες θα είναι έτοιμη και η επέκτασή του προς την Καλαμαριά και το επόμενο χρονικό διάστημα θα δώσουμε στη δημοσιότητα τους σχεδιασμούς μας για τις περαιτέρω επεκτάσεις του μετρό στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Θεσσαλονίκης

Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει μήκος 9 χλμ. και 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Θα εξυπηρετεί περί τους 250.000 επιβάτες καθημερινά, ενώ υπολογίζεται ότι θα «απομακρύνει» από το οδικό δίκτυο της πόλης περίπου 60.000 ΙΧ ημερησίως, μειώνοντας τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους.

Η επέκταση προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Μετρό Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, όπως δήλωσε προ μηνών ο Carlo Bianco, Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΗΕΜΑ Α.Ε. η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και διαχείριση του Μετρό, συρμός θα περνάει ανά περίπου 2 λεπτά, επιτρέποντας στο επιβατικό κοινό να εξυπηρετείται δίχως να χρειάζεται να περιμένει για ώρα στις αποβάθρες.

Τέλος, το Μετρό της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας θα είναι από τα ασφαλέστερα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με ανακοινώσεις, οι αυτόνομοι συρμοί (χωρίς οδηγό) θα μηδενίζουν την περίπτωση ανθρώπινου λάθους, την ίδια ώρα που το εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου (CBTC) θα υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού, ώστε αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.

Στην εξίσωση πρέπει να προστεθούν και οι αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών, που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών, ώστε να μην υπάρχουν πτώσεις στις ράγες.

Μετρό Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ