Πόσο θέλουν να αυξήσουν τα διόδια οι εταιρείες παραχώρησης;

diodia3

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αντιπροτείνει μείωση του ΦΠΑ ή το Πορτογαλικό μοντέλο.

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της κυβέρνησης και των εταιρειών παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων σχετικά με τις αυξήσεις στα διόδια οι οποίες ήταν προγραμματισμένες από τις εταιρείες να πραγματοποιηθούν από τη Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου αλλά όπως αποδείχθηκε αναβλήθηκε η εφαρμογή τους.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους: «Η προγραμματισμένη για την 1/9/2023 τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων μετατίθεται για τη Δευτέρα 11/9/2023

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτή τη λιτή ανακοίνωση τα στελέχη των εταιρειών παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων παρατείνουν την αγωνία εκατομμυρίων χρηστών των εθνικών οδικών αξόνων οι οποίοι κυριολεκτικά δεν θα αντέξουν μια αύξηση στο κόμιστρο των διοδίων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ξεκαθάρισε πως αυξήσεις 12% δεν θα ισχύσουν για φέτος και η τελική απόφαση θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες και ίσως ένας από αυτούς, αφορά ακόμα και παρέμβαση του Μαξίμου. Επίσης ο κ. Σταϊκούρας αντιπρότεινε μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% ώστε να μην επιβαρυνθούν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους.

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι εταιρείες παραχώρησης διεκδικούν αποζημιώσεις έως 45 εκατ. ευρώ εξαιτίας της μη αύξησης των διοδίων τις οποίες δικαιούνται σύμφωνα με τις συμβάσεις οι οποίες αναφέρουν αναπροσαρμογή των διοδίων με βάση τον δείκτη τιμών του καταναλωτή και τον πληθωρισμό.

Μάλιστα τον Ιούλιο οι εταιρείες παραχώρησης ενημέρωσαν το ΥΠΥΜΕ ότι θα αυξήσουν τα διόδια από τις 11 Αυγούστου ενώ στη συνέχεια το ανέβαλλαν για τις 4 και 11 Σεπτεμβρίου.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ έχει προτείνει διάφορες εναλλακτικές λύσεις μεταξύ των οποίων τη σταδιακή αναπροσαρμογή της αύξησης σε βάθος τετραετίας, σύμφωνα με το Πορτογαλικό μοντέλο, εκτός από την μείωση του ΦΠΑ αλλά ακόμη οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως τα διόδια σε όλη την Ευρώπη έχουν αυξηθεί εκτός από την Ελλάδα οπότε αναπόφευκτα η αύξηση των διοδίων ήταν θέμα χρόνου να ανακοινωθεί και στην χώρα μας. Το τελικό ποσό της επιβάρυνσης αναμένεται να οριστεί τις επόμενες ημέρες.

Να υπενθυμίσουμε πως οι συμβάσεις προβλέπουν αύξηση στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων Ελευσίνα–Πάτρα (Ολυμπία Οδός_, Κόρινθος–Τρίπολη–Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας), Αντίρριο–Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση–Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα–Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεις–Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες–Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα–Κήποι Εβρου (Εγνατία Οδός) και την Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Σύμφωνα με τις αυξήσεις που προτείνουν οι εταιρείες παραχώρησης το κόστος των διοδίων για τα ΙΧ στις Αφίδνες από 3,3 ευρώ θα αυξηθεί στα 3,7 ευρώ, στην Ελευσίνα από από 2,1 ευρώ θα αυξηθεί σε 2,4 ευρώ και στο Μακροχώρι το κόστος των διοδίων από 2,5 ευρώ θα αυξηθεί σε 2,9 ευρώ.

Αντίστοιχα στα φορτηγά το κόστος στο σταθμό Αφιδνών από 11,65 ευρώ θα αυξηθεί στα 13,7 ευρώ και στην Ελευσίνα από 7,6 ευρώ θα ανέβει στα 8,5 ευρώ.

Στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου η απλή διέλευση ΙΧ από 13,70 ευρώ που κοστίζει σήμερα, θα αυξηθεί στα 15,20 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι νέες τιμές στα 10 ακριβότερα διόδια που θέλουν να επιβάλλουν οι εταιρείες (ΙΧ – Παλαιά τιμή)

1.Μετωπικά διόδια Μοσχοχωρίου: 4,48 (4,00 ευρώ)
2.Μετωπικά διόδια Θήβας: 4,36 ευρώ (3,90 ευρώ)
3.Μετωπικά διόδια Τραγάνας: 4,31 ευρώ (3,85 ευρώ)
4.Μετωπικά διόδια Αγγελοκάστρου: 3,97 ευρώ (3,55 ευρώ)
5.Μετωπικά διόδια Πελασγίας: 3,92 ευρώ (3,50 ευρώ)
6.Μετωπικά διόδια Αφιδνών: 3,69 ευρώ (3,30 ευρώ)
7.Μετωπικά διόδια Ελαιώνα: 3,69 ευρώ (3,30 ευρώ)
8.Μετωπικά διόδια Λεπτοκαρυάς: 3,58 ευρώ (3,20 ευρώ)
9.Μετωπικά διόδια Τερόβου: 3,52 ευρώ (3,15 ευρώ)
10.Πλευρικά διόδια Τραγάνας: 3,47 ευρώ (3,10 ευρώ)

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ