Πόσο ταχύτερο μπορεί να είναι ένα σπορ Toyota με ελαστικά της Formula 1; (Video)

Toyota MR2 F1 Tyres

Ένα ενδιαφέρον πείραμα, αλλά αρκετά δαπανηρό, διεξήγαγε ένας YouTuber: τοποθέτησε ελαστικά της F1 σε ένα σπορ αυτοκίνητο παραγωγής, το Toyota MR2, για να δει αν θα δουλέψουν - και πόσο ταχύτερο μπορούν να το κάνουν.

Κατ' αρχήν, πρέπει να πούμε ότι αυτό ήταν ένα αρκετά δαπανηρό πείραμα. Κόστισε περίπου 13.000 ευρώ, με την αγορά των ζαντών-ελαστικών και με όλες τις μετατροπές που έπρεπε να γίνουν στο διθέσιο roadster - χωρίς σε αυτά να περιλαμβάνονται οι καταπονήσεις και οι ζημιές του του άφησε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν από λίγο καιρό το ίδιο κανάλι του YouTube, «Driven Media», είχε προχωρήσει στο ίδιο εγχείρημα με ένα Caterham - κάτι που έβγαζε νόημα, δεδομένου ότι το βρετανικό αυτοκίνητο έχει τη συμπεριφορά ενός Kart. Το πείραμα εκείνο απέτυχε, αλλά οι εμπνευστές του δεν το έβαλαν κάτω: επανήλθαν δοκιμάζοντάς το σε ένα αρκετά βαρύτερο αυτοκίνητο, το Toyota MR2.

Το πρώτο ερώτημα που έπρεπε να απαντηθεί ήταν αν όντως ήταν εφικτό να τοποθετηθούν τα ελαστικά στο ιαπωνικό roadster. Για να τα καταφέρουν, οι μηχανικοί χρειάστηκε να κόψουν τους θόλους για να χωρέσουν τα γιγάντια ελαστικά πλάτους 400 χιλιοστών, και φυσικά να τροποποιήσουν τα ακρόμπαρα, τις πλήμνες και την ανάρτηση.

Το επόμενο ερώτημα ήταν αν το MR2 μπορεί να κινηθεί, τουλάχιστον αξιοπρεπώς, με τα ελαστικά αυτά. Η αρχική απάντηση ήταν αρνητική, καθώς στους πρώτους γύρους το αυτοκίνητο γλιστρούσε σαν να βρισκόταν σε παγοδρόμιο. Αυτό συνέβαινε επειδή τα ελαστικά της F1 πρέπει να φτάσουν σε θερμοκρασία τουλάχιστον 100 βαθμών Κελσίου για να αρχίσουν να αποδίδουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ομάδα του «Driven Media» όμως κατάφερε να τα φέρει σε καλή θερμοκρασία με θερμαντικές κουβέρτες - κάτι που προϋπέθετε να σφυρηλατηθούν ξανά οι θόλοι των τροχών. Εντέλει, όμως, τα κατάφερε, και το MR2 άρχισε να αναπτύσσει την ταχύτητά του και να κατεβάζει τους χρόνους στο γυρολόγιο.

Έτσι, στο τέλος αποδείχθηκε ότι το Toyota MR2 με ελαστικά της Formula 1 ήταν τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα στο γύρο ταχύτερο από ό,τι με συμβατικά ελαστικά παραγωγής. Και θα ήταν ακόμα ταχύτερο αν δεν είχε τροποποιηθεί τόσο πολύ η γεωμετρία του. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το δεύτερο αυτό πείραμα στέφθηκε με επιτυχία - όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω video.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ