
Η Tesla φέρεται να εξετάζει εκ νέου την αναβίωση του προγράμματος για το προσιτό ηλεκτρικό των 25.000 ευρώ, σύμφωνα με ένα πρόσφατο δημοσίευμα στον ευρωπαϊκό Τύπο.
Η είδηση προκαλεί εντύπωση, καθώς μόλις την περασμένη εβδομάδα η Tesla παρουσίασε δύο νέες, πιο προσιτές εκδόσεις των Model 3 και Model Y με την ονομασία Standard. Παρ’ όλα αυτά, το ρεπορτάζ του μέσου 36kr υποστηρίζει ότι η εταιρεία έχει ξεκινήσει στην Κίνα την εξέλιξη δύο νέων προγραμμάτων, με εσωτερικές κωδικές ονομασίες E41 και D50.
Άτομα που φέρονται να γνωρίζουν τα σχέδια ανέφεραν ότι «ορισμένες σχεδιαστικές και τεχνικές αναφορές των νέων project προέρχονται από τα υφιστάμενα Model 3 και Model Y». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα νέα αυτά μοντέλα θα είναι απλοποιημένες εκδόσεις, περίπου 5.000 έως 5.500 δολάρια φθηνότερες από τις πρόσφατες Standard εκδόσεις. Ωστόσο, θα λανσαριστούν μόνο αν οι πωλήσεις των νέων Model 3 και Model Y Standard αποδειχθούν απογοητευτικές.
BUY NOW
Η φήμη αυτή μοιάζει δύσκολο να ευσταθεί, καθώς η Tesla μόλις ξεκίνησε την εμπορική πορεία των δύο νέων προσιτών μοντέλων της, ενώ η μόνη επιβεβαιωμένη φθηνή πρόταση που αναπτύσσει η εταιρεία είναι το Cybercab - το αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα που προορίζεται για χρήση τύπου robotaxi.

Υπάρχει βέβαια το ενδεχόμενο η Tesla να ετοιμάζει ένα ακόμα πιο φθηνό όχημα που θα τοποθετηθεί κάτω από τις βασικές εκδόσεις των Model 3 και Model Y. Προς το παρόν, όμως, κάτι τέτοιο φαντάζει απίθανο.
Το Φθινόπωρο του 2024, η Tesla είχε κατοχυρώσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη νέα “unboxed” διαδικασία παραγωγής, ένα σύστημα που σχεδιάστηκε για πιο γρήγορη και αποδοτική συναρμολόγηση οχημάτων. Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε στο ίδιο το έγγραφο υποδήλωνε ότι η τεχνολογία αυτή θα εφαρμοστεί στο Cybercab, ώστε να μπορέσει η εταιρεία να καλύψει τη μαζική ζήτηση του οχήματος σε παγκόσμια κλίμακα.
Ο ίδιος ο Elon Musk έχει επανειλημμένα αναφερθεί στο Cybercab ως το ηλεκτρικό κάτω των 30.000 δολαρίων, κάτι που επιβεβαίωσε και στην τηλεδιάσκεψη οικονομικών αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου του 2024, λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Το να κάνουμε ένα “απλό” αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων είναι ανούσιο. Θα ήταν γελοίο. Δεν έχει νόημα. Αυτό που μετράει είναι το κόστος ανά μίλι μετακίνησης. Αν προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που να είναι υβρίδιο μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου, δεν θα είναι τόσο καλό όσο ένα πλήρως αυτόνομο όχημα. Το Cybercab δεν θα έχει καν τιμόνι ή πεντάλ», τόνισε.
Έτσι, αν και οι φήμες για την «αναβίωση» του project των 25.000 ευρώ συνεχίζουν να κυκλοφορούν, όλα δείχνουν ότι η Tesla έχει πλέον στρέψει την προσοχή της στην εξέλιξη αυτόνομων, μαζικά παραγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων, αφήνοντας πίσω την ιδέα ενός παραδοσιακού προσιτού hatchback.