
Πληθαίνουν στην Αμερική οι φήμες ότι η Tesla προχωράει το πλάνο ενός SUV βασισμένου στο Cybertruck - και οι τελευταίες αναφέρουν ότι θα έχει πιο «μαζεμένες» διαστάσεις για να έρθει και στην Ευρώπη.
Αυτό που ξεκίνησε ως ένα υποθετικό σενάριο στα fora με κακοφτιαγμένα τρισδιάστατα ψηφιακά σχέδια, αρχίζει να κερδίζει έδαφος: το Tesla CyberSUV, ένα νέο SUV της εταιρείας της Καλιφόρνιας με την αισθητική του Cybertruck.
Τα πράγματα πήραν ακόμα πιο σοβαρή τροπή μετά τις δηλώσεις του επικεφαλής σχεδιασμού Franz von Holzhausen, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι τόσο ένα CyberSUV όσο και μια μικρότερη εκδοχή του Cybertruck βρίσκονται ήδη υπό μελέτη.
BUY NOW
Το Cybertruck, αν και εντυπωσίασε αρχικά με το ακραίο design του, αποδείχθηκε εμπορική αποτυχία. Ο Elon Musk είχε υποσχεθεί 250.000-500.000 μονάδες τον χρόνο, όμως σήμερα πουλάει λιγότερες από 5.000 τον μήνα. Η παραγωγή έχει περιοριστεί σε μόλις 125.000 αυτοκίνητα ετησίως, με το τεράστιο κόστος εξέλιξης -νέες τεχνολογίες όπως τα 48V συστήματα, το steer-by-wire και η αρχιτεκτονική Etherloop- να μετατρέπεται σε οικονομικό «βαρίδι».

Έτσι, η Tesla μοιάζει αναγκασμένη να «στύψει» την επένδυση, εξετάζοντας νέα αμαξώματα πάνω στην ίδια πλατφόρμα, όπως κάνουν ανταγωνιστές τύπου Rivian. Και εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το CyberSUV: ένα ηλεκτρικό SUV με τον φουτουριστικό χαρακτήρα του Cybertruck, αλλά πιο ταιριαστό σε αγορές όπου τα pick-up θεωρούνται είτε εργαλείο δουλειάς είτε υπερβολή.
Στην Ευρώπη, όπου τα SUV κυριαρχούν σε κάθε κατηγορία, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να έχει πολύ μεγαλύτερη εμπορική απήχηση. Ειδικά αν ισχύουν οι φήμες για ένα μικρότερο Cybertruck - με διαστάσεις SUV μεγάλου ευρωπαϊκού μεγέθους, αντί για τα 5,6 μέτρα μήκος και 2,2 μ. πλάτος του σημερινού μοντέλου. Ένα τέτοιο όχημα θα μπορούσε να βρει κοινό όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην Κίνα, όπου υπάρχει λατρεία για compact εκδοχές premium μοντέλων.

Το μεγάλο ερώτημα, φυσικά, είναι ο σχεδιασμός. Το Cybertruck δίχασε όσο λίγα αυτοκίνητα στην Ιστορία: για άλλους είναι το μέλλον, για άλλους είναι απλώς αποκρουστικό. Αν η Tesla επιχειρήσει να μεταφέρει αυτή τη φιλοσοφία σε ένα οικογενειακό SUV, μπορεί είτε να δημιουργήσει εμπορικό «μπαμ» είτε να επαναλάβει ένα ακόμα φιάσκο.