Πόσες κλήσεις από κάμερες παρέλαβαν online οι παραβάτες οδηγοί την προηγούμενη εβδομάδα;
Ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε ότι σε 2 ημέρες πλέον παραδίδονται στις προσωπικές θυρίδες του Gov.gr οι κλήσεις.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης σχετικά με τις κάμερες και τα πρόστιμα που αποτέλλονται στις προσωπικές θυρίδες των παραβατών οδηγών στο Gov.gr, σχετικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα εισιτήρια αλλά και τα νέα συστήματα με τεχνητή νοημοσύνη που θα μπλοκάρουν την εισιτηριοδιαφυγή μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι.
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Κυρανάκης σχετικά με τις κάμερες και τα πρόστιμα στους παραβάτες οδηγούς ξεκαθάρισε ότι: «Ήδη οι πρώτες 180 κλήσεις έχουν παραδοθεί μέσω του Gov.gr στους παραβάτες οδηγούς οι οποίες καταγράφηκαν στην Αττική Οδό. Να υπενθυμίσω ότι μέχρι πρότινος η αποστολή των κλήσεων από τις κάμερες στην Αττική Οδό έκαναν να παραδοθούν ακόμη και μετά από 6 χρόνια! Σήμερα με το πραγματικά κορυφαίο λογισμικό με τεχνητή νοημοσύνη η αποστολή των κλήσεων πραγματοποιείται σε μόλις 2 ημέρες!»
BUY NOW
Όσον αφορά για τις κάμερες στις λεωφορειολωρίδες ο αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι η νέα νομοθεσία ψηφίστηκε για να μειωθούν οι χρόνοι στα δρομολόγια των λεωφορείων επισημαίνοντας ότι: «Οι κάμερες θα τοποθετηθούν στο εμπόσθιο μέρος των λεωφορείων και το λογισμικό με τεχνητή νοημοσύνη θα μπορεί να ξεχωρίσει ποιος κινείται παράνομα σε λεωφορειολωρίδα, ποιος έχει παρκάρει και βέβαια ποιος επαγγελματίας Ταξιτζής εισήλθε νόμιμα στη λεωφορειολωρίδα για να επιβιβάσει ή να αποβιβάσει επιβάτη. Θα τοποθεητθούν συνολικά 600 κάμερες σε λεωφορεία και οι κλήσεις θα αποστέλλονται αυτόματα στις προσωπικές θυρίδες των παραβατών οδηγών.»
Ωστόσο το λογισμικό με τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί μόνο στις κάμερες αλλά και στους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού καθώς ο κ. Κυρανάκης αποκάλυψε ότι: «Η μη πληρωμή των εισιτήριων στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς (Μετρό, Λεωφορεία, Ηλεκτρικός και Τραμ) αποτελεί το μεγάλο «αγκάθι». Παρόλα αυτά οι τιμές των εισιτηρίων δεν θα αυξηθούν αλλά θα κάνουμε τα πάντα για να μειώσουμε το φαινόμενο. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω ότι το 2022 πραγματοποιήθηκαν 1,1 εκατ. έλεγχοι στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και στο 10μηνο του 2025 έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 4,4 εκατ. έλεγχοι! Επίσης πυλωτικά έχουν τοποθετηθεί κάμερες με σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στο σταθμό Ακρόπολη το οποίο όταν θα βλέπει διπλό ή τριπλό πέρασμα επιβατών από τον ίδια διέλευση θα χτυπά ένας συναγερμός ειδοποιώντας το προσωπικό του σταθμού. Οι παραβάτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τους βλέπουμε και δεν είναι αποδεκτό αυτό που συμβαίνει.
Την ίδια στιγμή σύντομα θα ανακοινωθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη η αύξηση του αριθμού των αστυνομικών που θα υπάρχουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Πάντως αυτή τη στιγμή η εισιτηριοδιαφυγή κυμαίνεται σε κάτω του 5% στο Μετρό ενώ στα λεωφορεία είναι πιο αυξημένη.»
Στο στόλο των καινούριων λεωφορείων αλλά και στην πρόσληψη επιπλέον οδηγών αναφέρθηκε επίσης ο κ. Κυρανάκης τονίζοντας ότι: «Έως τα τέλη του 2025 θα έχουμε 1.000 καινούρια λεωφορεία στο δρόμο και σε συνδυασμό με τις προσλήψεις επιπλέον 300 οδηγών από την ΟΣΥ θα βελτιωθούν πολύ οι χρόνοι στα τακτικά δρομολόγια. Επίσης πολύ σημαντική είναι και η Σχολή Οδηγών που θα δημιουργήσει ο ΟΣΥ στην οποία θα προσλαμβάνονται υποψήφιοι οδηγοί ακόμη και αν δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης λεωφορείου και στη συνέχεια μέχω της Σχολής Οδηγών του ΟΣΥ θα αποκτούν την επαγγελματική άδεια οδήγησης. Βέβαια μέχρι να περάσουν τις εξετάσεις απόκτησης της επαγγελματικής άδειας οδήγησης οι δικαιούχοι δεν θα πληρώνονται από τον ΟΣΥ.»
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ