Πόσα λεωφορεία πρέπει να είναι ηλεκτρικά στην Ελλάδα έως το 2030;

yutong leoforeia

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αποκάλυψε το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί ώστε η Ελλάδα να συμμορφωθεί στην ευρωπαϊκή οδηγία.

Τη σημασία, αλλά και τις νέες προκλήσεις, που συνεπάγεται για τη χώρα μας η αγορά των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, αναλύει σε άρθρο του στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας.

«Απαιτείται συστηματική, μεθοδική και υπεύθυνη εργασία, όπως γίνεται τους τελευταίους μήνες, ώστε η χώρα μας να υποδεχθεί τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία τον Απρίλιο του 2024. Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, με σχέδιο, αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα, αντιμετωπίζουμε τις αντιξοότητες και επιτυγχάνουμε τον στόχο μας, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα» τονίζει, μεταξύ άλλων, ο κ. Σταϊκούρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας επισήμανε μεταξύ άλλων ότι: «Η στρατηγική ανάπτυξης για το μέλλον της βιώσιμης αστικής κινητικότητας βασίζεται σε μοντέλα τα οποία θα χρησιμοποιούν πράσινες μορφές ενέργειας, θα εκμεταλλεύονται τις τεχνολογικές εξελίξεις, θα εξυπηρετούν τους πολίτες και θα σέβονται το περιβάλλον.

Η ηλεκτροκίνηση καλύπτει αυτές τις ανάγκες, απαντά δυναμικά στις προκλήσεις της κλιματικής κρίσης και αποτελεί τον θεμέλιο λίθο του μέλλοντος της αυτοκίνησης. Προς αυτή την κατεύθυνση, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουμε δρομολογήσει την αγορά 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, κατά την πρόσφατη επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας και των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου στην Κίνα, πραγματοποιήθηκε ο έλεγχος του πρότυπου λεωφορείου, επιβεβαιώθηκαν τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί και διαπιστώθηκε η έναρξη της παραγωγής τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την συγκεκριμένη προμήθεια επιτυγχάνουμε:

-την έναρξη της διαδικασίας ανανέωσης του γερασμένου στόλου των λεωφορείων (μέσος όρος περίπου τα 19 έτη στην Ελλάδα, με μέσο ευρωπαϊκό όρο τα 13 έτη),

-την συμμόρφωση στην κοινοτική οδηγία (33%/47% νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030),

-την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, χάρη στις σύγχρονες προδιαγραφές τους,

-τη δραστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο αυτό, καλούμαστε να λύσουμε μία δύσκολη άσκηση, πρωτόγνωρη στα ελληνικά χρονικά, και να αντιμετωπίσουμε μία σειρά από σημαντικές, αλλά όχι ανυπέρβλητες προκλήσεις, όπως είναι:

έλλειψη αδειοδότησης των κτιρίων στα αμαξοστάσια που θα φιλοξενήσουν τα νέα οχήματα,

-οι περίπλοκες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις που απαιτούν χρονοβόρες εργασίες και πρόσθετες παρεμβάσεις,

-η ανάγκη της ουσιαστικής συμβολής του ΔΕΔΔΗΕ στην αναβάθμιση του δικτύου,

εγκατάσταση του αναγκαίου εξοπλισμού φόρτισης,

εκπαίδευση των εργαζομένων, ώστε να προσαρμοστούν και να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες,

-ο καθορισμός ειδικών δρομολογίων, λαμβάνοντας υπόψη την αυτονομία των ηλεκτρικών λεωφορείων (άνω των 180 χλμ.)

Συνεπώς, απαιτείται συστηματική, μεθοδική και υπεύθυνη εργασία, όπως γίνεται τους τελευταίους μήνες, ώστε η χώρα μας να υποδεχθεί τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία τον Απρίλιο του 2024.

Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, με σχέδιο, αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα, αντιμετωπίζουμε τις αντιξοότητες και επιτυγχάνουμε τον στόχο μας, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ