Πόσα χρόνια αντέχει ένα καινούργιο αυτοκίνητο -Είναι τα παλιά πιο αξιόπιστα;

εργοστάσιο mercedes

Τα μεγαλύτερης ηλικίας αυτοκίνητα λέγεται ότι αντέχουν περισσότερο στο πέρασμα του χρόνου σε σχέση με τα μοντέλα των τελευταίων ετών. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;

Η φράση «δεν τα φτιάχνουν όπως τότε» είναι και η πιο συνηθισμένη που θα ακούσει κάποιος σε κουβέντα με οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας στην Ελλάδα αναφορικά με την αξιοπιστία και την αντοχή των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Αν και η παραπάνω φράση χρησιμοποιείται για να υπερθεματίσει τα υψηλότερα επίπεδα αξιοπιστίας των αυτοκινήτων προηγούμενων 10ετιών σε σχέση με τα τελευταίας γενιάς μοντέλα περιέχει μέσα της περισσότερες από μία «αλήθειες» αλλά και ανακρίβειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι γεγονός ότι τα παλιότερα αυτοκίνητα παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας. Μια ματιά στα στατιστικά δεδομένα που αφορούν συνολικά τα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι αρκετή: η Ελλάδα έχει τον γηραιότερο στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση με μέσο όρο ηλικίας πάνω από 17 χρόνια για τα μοντέλα που κυκλοφορούν στους δρόμους της.

Γεγονός είναι επίσης ότι τα καινούργια αυτοκίνητα «δεν φτιάχνονται όπως τα παλιά» εκείνα δηλαδή που κατασκευάστηκαν τις δεκαετίες του '80 και του '90. Ευτυχώς. Οι γραμμές παραγωγής των εργοστασίων έχουν εκσυγχρονιστεί και αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Σε συνδυασμό με νέες τεχνολογίες -ακόμη και χρήση λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης- τα καινούργια αυτοκίνητα κατασκευάζονται με υψηλότερα στάνταρ και είναι πιο καλοφτιαγμένα, παρά το γεγονός ότι είναι πιο πολύπλοκα και φέρουν πολύ περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα έναντι μοντέλων άνω των 20 και ακόμη περισσότερο 30 ετών.

Μία πιο προσεκτική ματιά στις αγγελίες της ελληνικής αγοράς αποκαλύπτει χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ηλικία κάτω από δέκα έτη που έχουν στα οδόμετρά τους περισσότερα από 150.000 διανυθέντα χιλιόμετρα. Παράλληλα, εκατοντάδες είναι εκείνα τα αυτοκίνητα με ηλικία έως 20 έτη που «προσφέρονται» με 300.000 χλμ. ή περισσότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συμπέρασμα από τα παραπάνω είναι ότι και τα παλιά αλλά και τα καινούργια αυτοκίνητα μπορούν να παρουσιάσουν πολύ υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας και να παραμείνουν λειτουργικά για πάρα πολλά χρόνια.

Για την αξιοπιστία των μοντέλων, σημαντικό ρόλο παίζει φυσικά ο ίδιος ο κατασκευαστής. Ωστόσο υπάρχουν και άλλοι δύο εξίσου σημαντικοί (ή και μεγαλύτερης σημασίας) παράμετροι που επηρεάζουν την αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το ποιος το έχει κατασκευάσει, οι οποίες έχουν να κάνουν με τον οδηγό-ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Η πρώτη είναι η συμπεριφορά αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι κατά την οδήγηση και η δεύτερη αφορά το πρόγραμμα συντήρησης ενός μοντέλου, το κατά πόσο η περιοδική συντήρηση που έχει οριστεί από τον εκάστοτε κατασκευαστή ακολουθείται με τη συνέπεια και την προσοχή που απαιτείται από τους χρήστες και ιδιοκτήτες.

Αν, λοιπόν, οι ιδιοκτήτες σύγχρονων αυτοκινήτων ακολουθούν ευλαβικά το πρόγραμμα συντήρησής του, τότε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων τα καινούργια αυτοκίνητα μπορούν να παρουσιάσουν τουλάχιστον τα ίδια ή και υψηλότερα επίπεδα αξιοπιστίας έναντι των παλιότερων μοντέλων και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για πάρα πολλά χρόνια.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ