Πόσα δισ. ευρώ θα πληρώσουν οι κάτοχοι οχημάτων το 2024;

Κηφισός Μποτιλιάρισμα

Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη θα αναγκαστούν να βάλουν ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, δίκυκλων, φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων.

Το ποσό μαμούθ των 6,480 δισ. ευρώ θα πληρώσουν το 2024 στο κράτος οι Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, φορτηγών, δίκυκλων και άλλων οχημάτων σύμφωνα με όσα αναγράφει ο Προϋπολογισμός που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων!

Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε πως τα έσοδα του 2024 είναι αυξημένα σε ποσοστό 2,7% σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά που αναγράφονταν στον Προϋπολογισμό του 2023 καθώς τις προηγούμενες χρονιές η συνολική συνεισφορά από τους οδηγούς οχημάτων υπολογίζονταν σε 6,31 δισ. ευρώ το 2023 έναντι 6,11 δισ. ευρώ το 2022.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα τα έσοδα από τα το Τέλος Ταξινόμησης, τον ΦΠΑ στα οχήματα, τον φόρο Ασφαλίστρων, την εκποίηση οχημάτων, το Πράσινο Τέλος στο diesel κίνησης αλλά και από το Έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος Οχηματων αναμένεται να καταγράψουν άνοδο ενώ τα έσοδα από τον ΕΦΚ στη βενζίνη και στο diesel κίνησης, τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και τις Ιατρικές Εξετάσεις υποψήφιων οδηγών αναμένεται να καταγράψουν πτώση ενώ αμετάβλητα θα παραμείνουν τα έσοδα από τα ΚΤΕΟ

Όσον αφορά στα υψηλότερα έσοδα του Προϋπολογισμού αφορούν στον ΕΦΚ βενζίνης που ανέρχεται σε σχεδόν 2 δισ. ευρώ, στον ΕΦΚ στο diesel κίνησης με 1,4 δισ. ευρώ, στα Τέλη Κυκλοφορίας με 1,2 δισ. ευρώ. Ο λόγος της αύξησης των εσόδων στον Προϋπολογισμό του 2024 εστιάζεται στην άνοδο των τιμών λιανικής των αυτοκινήτων όσο και της χονδρικής όπως επίσης και στην άνοδο των τιμών των καυσίμων ενώ επίσης σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η άνοδος των πωλήσεων τόσο στα καινούρια όσο και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα έσοδα που προβλέπονται για το 2024 είναι αισθητά χαμηλότερα από τα αντίστοιχα έσοδα του Προϋπολογισμού του 2019 που τα έσοδα κυμαίνονταν σε 7,7 δισ. ευρώ!

Ειδικότερα για το Προϋπολογισμός για το 2024 προβλέπει έσοδα:

Αυξημένα κατά 145 εκατ. ευρώ (34%) σε σχέση με το 2023 καταγράφονται τα έσοδα από τον ΦΠΑ στα οχήματα (κωδικός 1110202) το 2024 τα οποία και υπολογίζονται σε 569 εκατ. ευρώ. Το 2023 τα αντίστοιχα έσοδα υπολογίζονταν σε 424 εκατ. ευρώ από τον ΦΠΑ στα οχήματα. Το 2022 τα αντίστοιχα έσοδα κυμαίνονταν σε 374 εκατ. ευρώ.

9 εκατ. ευρώ από την Εφάπαξ εισφορά στα φορτηγά που μπαίνουν σε κυκλοφορία (Κωδικός 1110318). Το αντίστοιχο ποσό στον Προϋπολογισμό του 2023 ήταν 10 εκατ. ευρώ οπότε καταγράφεται μείωση 10%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

480 εκατ. ευρώ (άνοδος 21,5%) από το Τέλος Ταξινόμησης οχημάτων (Κωδικός 11106). Στον Προϋπολογισμό του 2023 τα αντίστοιχα έσοδα ανέρχονταν σε 395 εκατ. ευρώ ενώ το 2022 σε 292 εκατ. ευρώ.

Λίγο κάτω από 2 δισ. ευρώ από το φόρο στη βενζίνη (Κωδικός 1110302). Τα αντίστοιχα έσοδα στον Προϋπολογισμό του 2023 ανήλθαν σε λίγο πάνω από τα 2 δισ. ευρώ και το 2022 σε 2,1 δισ. ευρώ.

Ο ΕΦΚ στο diesel κίνησης αναμένεται να καταγράψει πτώση 6,6% καθώς στον Προϋπολογισμό του 2024 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 1,4 δισ. ευρώ ενώ πέρυσι είχαν προϋπολογιστεί έσοδα 1,5 δισ. ευρώ. (Κωδικός 1110303).

Αμετάβλητα θα παραμείνουν τα έσοδα που προέρχονται από το Ειδικό Τέλος διενέργειας Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων τα οποία θα ανέλθουν σε 20 εκατ. ευρώ το 2024 όσα δηλαδή είχαν προϋπολογιστεί και το 2023. (Κωδικός 1140103).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μειωμένα θα είναι τα έσοδα του 2024 που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή καθώς θα ανέλθουν σε 1,206 δισ. ευρώ έναντι 1,216 δισ. ευρώ το 2023 και έναντι 1,227 δισ. ευρώ το 2022. Δηλαδή τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας το 2023 θα καταγράψουν οριακή πτώση 0,8%. (Κωδικός 1190101).

Μικρή πτώση προβλέπεται να καταγράψουν τα έσοδα που προέρχονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης καθώς στον Προϋπολογισμό του 2024 εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν 38 εκατ. ευρώ έναντι 39 εκατ. ευρώ το 2023 και 34 εκατ. ευρώ το 2022 που ανέγραφε ο Προϋπολογισμός. Δηλαδή τα συγκεκριμένα έσοδα θα καταγράψουν πτώση 2,5%. (Κωδικός 1190201).

Αισθητά μειωμένα είναι και τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από τις Ιατρικές Εξετάσεις Οδηγών καθώς ο Προϋπολογισμός του 2024 προβλέπει ότι θα αντληθούν 65 εκατ. ευρώ έναντι 77 εκατ. ευρώ το 2023 και έναντι 48 εκατ. ευρώ το 2022. Δηλαδή τα συγκεκριμένα έσοδα θα καταγράψουν πτώση 15,5%. (Κωδικός 1190301).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυξημένα κατά 1 εκατ. ευρώ θα είναι τα κρατικά έσοδα που προέρχονται από εκποίηση κατασχεμένων οχημάτων το 2023 και θα ανέλθουν σε μόλις 4 εκατ. ευρώ από 3 εκατ. ευρώ που ανέγραφε ο Προϋπολογισμός του 2023. (Κωδικός 1490901).

Αυξημένα έσοδα προβλέπει ο Προϋπολογισμός 2023 τα οποία προέρχονται από το Φόρο Ασφαλίστρων καθώς για το 2024 προβλέπονται έσοδα 550 εκατ. ευρώ έναντι 520 εκατ. ευρώ το 2023 και έναντι 485 εκατ. ευρώ το 2022. Δηλαδή τα συγκεκριμένα έσοδα θα καταγράψουν άνοδο 5,76%. (Κωδικός 1110820).

Στον Προϋπολογισμό του 2024 διατηρούνται και οι δύο νέες επιβαρύνσεις που είδαμε για πρώτη φορά το 2022 και αφορούν στο Πράσινο Τέλος στο diesel κίνησης με τα κρατικά έσοδα να κυμαίνονται στα 110 εκατ. ευρώ από 101 εκατ. ευρώ το 2023 και στο Έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος Οχημάτων με τα συγκεκριμένα κρατικά έσοδα να υπολογίζονται σε 17 εκατ. ευρώ από 10 εκατ. ευρώ που ήταν το 2023.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ