
Η Lancia Pu+Ra Montecarlo είναι μια εντυπωσιακή ψηφιακή πρόταση του σχεδιαστή Christopher Giroux, η οποία φέρνει ξανά στο προσκήνιο την ένδοξη Montecarlo που παρουσιάστηκε το 1975.
Η Lancia, αν και σήμερα περιορίζεται πρακτικά μόνο στη μικρή Ypsilon, εξακολουθεί να φέρει μια βαριά κληρονομιά γεμάτη αγωνιστική αίγλη και ιδιαίτερο ιταλικό στυλ. Γι’ αυτό και κάθε φορά που εμφανίζεται μια ιδιωτική σχεδιαστική πρόταση που «ζωντανεύει» το παρελθόν της, κεντρίζει το ενδιαφέρον των φίλων της μάρκας.

Τελευταίο παράδειγμα είναι το σχέδιο Lancia Pu+Ra Montecarlo, του σχεδιαστή Christopher Giroux. Ο Giroux υπήρξε σχεδιαστής στη Ford, και επέλεξε να τιμήσει τα 50 χρόνια από το λανσάρισμα τη πρώτης Beta Montecarlo με μια σύγχρονη ερμηνεία που συνδυάζει χειροποίητα σκίτσα, ψηφιακά εργαλεία και τεχνικές 3D, ώστε να αποδώσει όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται ένα μοντέλο που θα μπορούσε να περάσει από την οθόνη στην παραγωγή.
BUY NOW

Το αποτέλεσμα είναι ένα coupe που «μιλάει» τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Lancia, με τα χαρακτηριστικά LED φώτα σχήματος ‘Τ’, αλλά την ίδια στιγμή κρατά ζωντανά τα βασικά στοιχεία του Montecarlo: τη σκοτεινή μάσκα, τις έντονες αναλογίες και τις «ιπτάμενες» κολόνες, που εδώ επανεφευρίσκονται σε γυαλί.

Οι καθαρές γραμμές στο προφίλ, οι μυώδεις θόλοι, το αεροδυναμικό «σπαθί» στο εμπρός μέρος και το διακριτικό σπόιλερ στο πίσω, δίνουν μια εξωτική αύρα που θυμίζει Stratos.

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείψει η αγωνιστική διάσταση. Ο Giroux σχεδίασε και μια rally εκδοχή του Pu+Ra Montecarlo, βαμμένη στα θρυλικά χρώματα της Alitalia, τιμώντας το Montecarlo που αποτέλεσε τη βάση για τη μυθική Lancia Rally 037, το τελευταίο πισωκίνητο αυτοκίνητο που κατέκτησε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Στην αγωνιστική πρόταση ξεχωρίζουν οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, οι χρυσοί τροχοί, η «ducktail» πτέρυγα και οι αεραγωγοί που αποπνέουν καθαρό αγωνιστικό DNA. Αν και ο σχεδιαστής δεν ξεκαθαρίζει τι θα υπήρχε κάτω από το καπό, η σιλουέτα αφήνει χώρο για μια ηλεκτρική διάταξη - με μπαταρίες και μοτέρ τοποθετημένα χαμηλά.

Παράλληλα, ορισμένα σκίτσα με διπλές εξατμίσεις και αεραγωγούς στο πίσω μέρος αφήνουν ανοιχτό και το ενδεχόμενο μιας υβριδικής λύσης με κεντρομήχανη διάταξη.

Ρεαλιστικά, οι πιθανότητες να δούμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην παραγωγή είναι μικρές, καθώς η Lancia πρέπει πρώτα να πατήσει ξανά γερά στα πόδια της και να εξασφαλίσει την επιβίωσή της με τα πιο εμπορικά Ypsilon, Gamma και Delta.