Τι ζητούν τέσσερα κράτη μέλη της ΕΕ από τον Απόστολο Τζιτζικώστα;

Απόστολος Τζιτζικώστας

Πολλές χώρες αλλά και κατασκευαστές έχουν τεθεί ενάντια στην υποχρεωτικότητα ηλεκτρικών ΙΧ σε εταιρικούς στόλους ακολουθώντας το παράδειγμα της Γερμανίας.

Κατά της υποχρεωτικότητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους εταιρικούς στόλους μετά την Γερμανία τάχθηκαν και άλλα κράτη μέλη της ΕΕ τα οποία απέστειλαν μάλιστα και επιστολή στον Ευρωπαίο Επίτροπο υπεύθυνο για τις Μεταφορές κ. Απόστολο Τζιτζικώστα.

Στην επιστολή που απέστειλαν τα τέσσερα κράτη μέλη, Ιταλία, Τσεχία, Σλοβακία και Βουλγαρία τονίσουν την αντίθεσή τους στην υποχρεωτικότητα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε εταιρικούς στόλους εκτιμώντας ότι κάτι τέτοιο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την οικονομία.

Πιο συγκεκριμένα στην επιστολή αναγράφουν ότι:

"Η ανταγωνιστικότητα στην Κοσιμιόν υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης των τρεχουσών προκλήσεων και του σχεδιασμού συγκεκριμένων στρατηγικών και λύσεων για να διασφαλιστεί ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ένα σταθερό μέλλον στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πρόσφατη συμφωνία (Clean Industrial Deal) αναφέρεται επίσης σε μια πρόταση ο οικολογικός χαρακτήρας των εταιρικών στόλων, η οποία προβλέπεται ως μέρος των φιλόδοξων νομοθετικών πρωτοβουλιών όσον αφορά την προσφορά και τη ζήτηση του Σχεδίου Βιομηχανικής Δράσης της ΕΕ για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ενώ πιστεύουμε ότι μια εθελοντική δράση που παρακινεί τους ενδιαφερόμενους να αγοράσουν καθαρά οχήματα μπορεί να τονώσει την παραγωγή και την υιοθέτησή τους στην αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η υποχρεωτική αγορά μηδενικών εκπομπών για ιδιωτικές επιχειρήσεις αποτελεί για εμάς θέμα έντονων ανησυχιών.

Η επιδίωξη μιας στρατηγικής μόνο για ηλεκτροκίνηση και η υποχρέωση των ιδιοκτητών στόλων να αγοράζουν ορισμένες ποσοστώσεις οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV) θα διαταράξει πράγματι τις αλυσίδες εφοδιασμού, θα αυξήσει το κόστος, θα καθυστερήσει την ανανέωση των στόλων και θα επιδεινώσει τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού. Σε αυτό το πλαίσιο, η τεχνολογική ουδετερότητα – η παροχή κατάλληλου χώρου για την εναλλαγή καυσίμων – είναι απαραίτητη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φιλόδοξα σχέδια της ΕΕ για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές θα πρέπει να επικεντρωθούν σε μια νέα πορεία δράσης με στόχο τη μείωση των παρεμβάσεων στην οικονομία της αγοράς που μπορεί να έχουν αρνητικές δευτερογενείς επιπτώσεις.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων που δώσατε τη δέουσα προσοχή σε αυτές τις ανησυχίες, επειγόντως, και είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε περαιτέρω αυτά τα θέματα.»

Ενάντια στην υποχρεωτικότητα και οι κατασκευαστές

Ενάντια στην υποχρεωτικότητα για ηλεκτρικά οχήματα στους εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων τάχθηκαν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επισημαίνοντας στην ΕΕ ότι: «Η θέσπιση υποχρεωτικών στόχων σε όλη την ΕΕ για ηλεκτρικούς εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων και vans δεν θεωρείται κατάλληλη για την επίλυση του προβλήματος της ζήτησης, καθώς δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της περιορισμένης απήχησης των καταναλωτών (π.χ. λόγω έλλειψης υποδομής και χαμηλής αξίας μεταπώλησης) και και την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν σοβαρές φοροαπαλλαγές. Οι ιδιοκτήτες στόλων παρατείνουν ήδη την περίοδο κατοχής ηλεκτρικών οχημάτων για να μετριάσουν τις ζημίες που προκαλούν τα υποτιμημένα περιουσιακά στοιχεία. Οι υποχρεωτικοί στόχοι θα μπορούσαν να επιδεινώσουν το πρόβλημα, επιβραδύνοντας την ανανέωση του στόλου και οι επιχειρήσεις θα καθυστερούσαν τις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να αποφύγουν μεγαλύτερες οικονομικές απώλειες".

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ