Porsche 911: Οδηγούμε στην Κρήτη την ανανεωμένη και υβριδική έκδοση του θρυλικού μοντέλου

Porsche 911

Οργώσαμε το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του πρόσφατα ανανεωμένου γερμανικού μοντέλου.

Δεν ήταν μία στατική αποκάλυψη της και στα μέρη μας, δεν ήταν μία σύντομη περιήγησή της στους δρόμους της Κρήτης. Περάσαμε μία πολύ γεμάτη ημέρα με την νέα Porsche 911, με την κωδική ονομασία 992/2, σε διάφορες μάλιστα εκδόσεις της – σε ένα road trip που περιελάμβανε πάνω από τέσσερις ώρες πίσω από το τιμόνι.

Παρούσες ήταν η Carrera S, η Carrera S Cabriolet, η Spirit 70 αλλά και η Targa 4 GTS που προφανώς ήταν αυτή που τράβηξε την προσοχή μας – όσο ασέβεια κι αν θεωρηθεί αυτό για τις υπόλοιπες «Γερμανίδες». Ίδιο DNA, όχι σε όλες η ίδια «καρδιά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διότι η βαμμένη σε κόκκινο της φωτιάς Targa 4 GTS με την οποία καλύψαμε το μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής Ηράκλειο-Σητεία-Ξερόκαμπος-Ιεράπετρα, έκρυβε μέσα της υβριδικό σύστημα κίνησης. Μη βιαστείτε να μιλήσετε για ιεροσυλίες γιατί κόντρα στους φόβους των παραδοσιακών φίλων του brand, στο Τσούφενχαουζεν κατάφεραν να κάνουν αυτό το τολμηρό βήμα, δίχως να παραπατήσουν – κάθε άλλο.

Στο σύστημα T-Hybrid λοιπόν, ο θερμικός boxer κινητήρας ανεβαίνει από τα 3, στα 3.6 λίτρα. Η ισχύς του ανέρχεται στους 485 ίππους και προσφέρει και 570 Nm ροπής. Από εκεί και πέρα, η πρώτη υβριδική 911 εφοδιάζεται με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή καυσαερίων (eTurbo) της BorgWarner.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί κι ως γεννήτρια, με ισχύ 15 ίππων. Παράλληλα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης περιλαμβάνει έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, που είναι ενσωματωμένος στο επίσης νέο, 8άρι PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Συνδυαστικά, η ισχύς σκαρφαλώνει στα 541 άλογα (δηλαδή στο +61 σε σχέση με τη… συμβατική GTS) και η ροπή στα 610 Nm.

Όλα αυτά, με την αύξηση του βάρους να περιορίζεται στα 50 κιλά – τα 27 εκ των οποίων οφείλονται στην μπαταρία υψηλής τάσης, που αποθηκεύει έως και 1,9 kWh. Με συνολικό λοιπόν βάρος 1600 κιλών, η Porsche 911 Targa 4 GTS εκτοξεύεται από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 3.1 δευτερόλεπτα. Το κάνει συγκλονιστικά και δεν αναφερόμαστε μόνο στο χρόνο αλλά και στον ήχο που συνοδεύει με άγρια χροιά αυτό το ανέβασμα στροφών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα 312 χλμ./ώρα τελικής, θα περιμένουμε σχεδόν ένα μήνα για να τη δούμε να τα πιάνει σε επικείμενο track day. Σε πραγματικό περιβάλλον, στους ελληνικούς δρόμους, η ονειρώξη περιορίζεται στα σφηνάκια επίδειξης ισχύος, στο σαγηνευτικό βρυχηθμό που ανεβάζει γοργά ντεσιμπέλ από κάπου πίσω από το κεφάλι σου, στην εντυπωσιακή ικανότητα να καταπίνει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος σε στιγμές που με άλλο σήμα στο καπό μάλλον θα αγχωνόσουν (εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το Porsche Active Suspension Management – PASM) αλλά και τη λαχτάρα της να επιδείξει ένα ακόμα χάρισμά της, πέραν της εκτόξευσής της σε ανοιχτό δρόμο: της ευελιξίας της.

Porsche 911

Το στάνταρ σύστημα τετραδιεύθυνσης (σε χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, χαρίζοντας επιπλέον ευελιξία) και το σύστημα των ενεργών αντιστρεπτικών δοκών Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), αρωγοί στο διαρκές κυνήγι των φιδίσιων δρόμων. Η Targa 4 GTS έχει την κίνηση εκεί απ’ όπου βγαίνει και το τραγούδι της – πίσω. Η Coupe προσφέρεται και με τετρακίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, ως γνωστόν η 911 διακρίνεται για τη σταθερότητα στην όψη. Έτσι λοιπόν, η πιο εμφανής αλλαγή αφορά τα κατακόρυφα ενεργά πτερύγια στο εμπρός μέρος ενώ στην καμπίνα, μπορεί όλα να είναι… πολεμικά, δεν είναι όμως σπαρτιάτικα, αφού συναντάμε κυρτή οθόνη 12.65 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Όμως, όπως σας είπαμε, ήμασταν… καραβάνι από 911 που γυρνούσαμε το νησί, μία «παρέα» που τραβούσε το βλέμμα μικρών και μεγάλων, σε πόλεις και χωριά. Θα σταθούμε και στη Spirit 70, που αποτίει φόρο τιμής στα 70s. Πρόκειται για το τρίτο μοντέλο της σειράς «Heritage Design strategy», που αποτελεί ωδή σε όσα μας πρόσφερε σε παλαιότερες δεκαετίες αυτό το εμβληματικό brand.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με ειδικά χρώματα, ζάντες από τη Sport Classic, funky μοτίβο στο εσωτερικό, με επένδυση Pasha στα καθίσματα, τις εσωτερικές επενδύσεις, το ταμπλό και πολλές επιλογές προερχόμενες από το τμήμα εξατομίκευσης Porsche Manufaktur.

Στοιχεία που κάνουν την Spirit 70 ξεχωριστή αλλά με δεύτερη σκέψη, δεν είναι κάθε 911 ξεχωριστή;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ