«Πόλεμος» για το diesel και τη βενζίνη: Ποιες χώρες λένε «όχι» στο τέλος τους

εκπομπές ρύπων

Να δοθεί παράταση ζωής στα αυτοκίνητα diesel και βενζίνης ζητούν 5 χώρες της ΕΕ, καθώς δηλώνουν ανέτοιμες να μεταβούν στο καθεστώς της ηλεκτροκίνησης.

Την αντίθεση τους στο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον βίαιο τερματισμό των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης από το 2035 εκφράζουν 5 κράτη-μέλη της ένωσης, σύμφωνα με έγγραφο που βρίσκεται στα «χέρια» του Reuters.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση της ΕΕ για τον τερματισμό των πωλήσεων αυτοκίνητων με θερμικούς κινητήρες αποτελεί βασικό άξονα του στρατηγικού σχεδίου της για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55 % έως το 2030 συγκριτικά με τα επίπεδα του 1990.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Ευρωπαίοι βουλευτές αναμένεται να συνταχθούν υπέρ της ανωτέρω πρότασης της ΕΕ, για να ακολουθήσουν οι διαπραγματεύσεις πάνω στη συγκρότηση του τελικού νόμου με το Ευρωκοινοβούλιο. Στις αρχές Ιουνίου, το κοινοβούλιο είχε εμφανιστεί θετικό στο «stop» των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel.

Όπως, ωστόσο, υποστηρίζει το Reuters, υπάρχουν και 5 χώρες που ζητούν να δοθεί παράταση στη ζωή των συμβατικών αυτοκινήτων. Πρόκειται για τις Ιταλία, Σλοβακία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Βουλγαρία. 

Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα θα πρέπει να επιτύχουν μείωση CO2 κατά 80% έως το 2035 και 100% έως το 2040, αντί για τη μείωση 100% τοις εκατό έως το 2035 που προτείνει η Επιτροπή.

diesel βενζίνη ban

Βούλγαρος αξιωματούχος, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του επισήμανε ότι οι πολιτικές για το κλίμα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες όπως οι «σημαντικές διαφορές» στην αγοραστική δύναμη μεταξύ των χωρών της ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ουσιαστικά αναφέρεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που μολονότι αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά, συνεχίζουν να είναι ακριβότερα από ό,τι τα συμβατικά, με αποτέλεσμα να είναι μη προσβάσιμα σε μεγάλο μέρος των καταναλωτών.

Πριν από λίγες ημέρες, «όχι» στο τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης είπε και υπουργός Οικονομικών της χώρας, Christian Lindner, αναφέροντας ότι η Γερμανία δεν πρόκειται να συμφωνήσει με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Με τον Christian Lindner, συντάσσεται επίσης και η Ένωση Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA) η οποία έκανε λόγο για μια λάθος απόφαση «που λειτουργεί εις βάρος των πολιτών, της αγοράς, της καινοτομίας και των μοντέρνων τεχνολογιών».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ