Οι Γερμανοί γυρνούν την πλάτη στην Ευρώπη – Κρατούν στη ζωή βενζίνη και diesel

germany cars

Την αντίθεσή της με την πρόταση των Βρυξελλών για τερματισμό των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης εκφράζει μια μεγάλη μερίδα της γερμανικής κυβέρνησης. Ποιοι αντιδρούν.

«Όχι» στο τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης λένε οι Γερμανοί, με τον Υπουργό Οικονομικών της χώρας, Christian Lindner, να εκφράζει ανοιχτά την αντίθεσή του με την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τερματίσει τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035.

Μιλώντας από το βήμα εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τη γερμανική βιομηχανία BDI, ο Lindner υποστήριξε ότι οι κινητήρες εσωτερικής μπορούν να συνεχίσουν να έχουν θέση στον αυτοκινητικό κόσμο. Χαρακτήρισε λάθος τη διαφαινόμενη κατάργησή τους, και επισήμανε ότι η Γερμανία δεν πρόκειται να συμφωνήσει με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον επικεφαλής του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος της Γερμανίας (FDP) και Υπουργό Οικονομικών, Christian Lindner, συντάσσεται επίσης και η Ένωση Γερμανών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA) η οποία έκανε λόγο για μια λάθος απόφαση «που λειτουργεί εις βάρος των πολιτών, της αγοράς, της καινοτομίας και των μοντέρνων τεχνολογιών».

Christian Lindner
Christian Lindner

Από κοντά και ο Γερμανός Καγκελάριος, Olaf Scholz, που πρόσφατα υποστήριξε ότι οι θερμικοί κινητήρες μπορούν να συνεχίσουν το βίο τους, με συνθετικά βιοκαύσιμα, ώστε να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας στη χώρα.

Στον αντίποδα, οι εταίροι του FDP, Πράσινοι, έχουν υποστηρίξει εδώ και καιρό τον στόχο για τερματισμό των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035, με την υπουργό Περιβάλλοντος, Steffi Lemke, να αναφέρει ότι η γερμανική κυβέρνηση τίθεται υπέρ της κατάργησης των προαναφερθέντων οχημάτων.

Ο διχασμός μεταξύ των εταίρων του συνασπισμού της Γερμανίας απηχεί -μεταξύ άλλων- τους κλυδωνισμούς που έχουν σημειωθεί και εντός του ευρωπαϊκού λόμπι αυτοκινήτων, ΑCEA, όπως επιβεβαιώνεται και από την οικειοθελή αποχώρηση της Stellantis, με το αφεντικό του ομίλου, Carlos Tavares, έχει επικρίνει την ταχύτητα με την την οποία πραγματοποιείται η μετάβαση στο καθεστώς της ηλεκτρικής κινητικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Carlos Tavares
Carlos Tavares

Από την άλλη, υπάρχουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που συντάσσονται με την πρωτοβουλία των Βρυξελλών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την VW που επισημαίνει ότι ο πλήρης εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων είναι μη αντιστρέψιμος. Στο ίδιο μήκος κύμματος και η Mercedes που έχει καταστήσει σαφές ότι από το 2030 και μετά θα πωλεί αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Ιουνίου οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης, εντός ΕΕ, πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2035, ως μέρος μιας μεγάλης δέσμης μέτρων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ