Επιβεβαίωση: Ποιος ξένος κολοσσός θέλει τις Συγκοινωνίες στην Αττική;

oasa athina leoforio metro

To ΥΠΥΜΕ επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr σχετικά με την θυγατρική κορυφαίου ομίλου που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ελληνικό διαγωνισμό. 

Ιδιαίτερα «σκληρή» ήταν η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη δήλωση του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη σχετικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ωστόσο το ΥΠΥΜΕ αποκάλυψε ότι «τρέχει» ήδη ο ο διαγωνισμός που αφορά στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική για τον οποίο έχουν ενδιαφερθεί φορείς της Ελλάδα αλλά και του εξωτερικού επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr στις 24 Ιουλίου 2023 σύμφωνα με το οποίο η Ισπανική εταιρεία μεταφορών με λεωφορεία ALSA – Mobico Group είχε επικοινωνήσει μέσω της Ισπανικής πρεσβείας με εκπρόσωπο του φορέα, για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ. Σήμερα, ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και θα υποβάλλονται προσφορές από τους ενδιαφερόμενους μέχρι τις 19/12/2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΥΠΥΜΕ: «Στο επίκεντρο του σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου. Ο στόλος του ΟΑΣΑ πρόκειται να ενισχυθεί άμεσα με επιπλέον 140 νέα, τελευταίας τεχνολογίας, ηλεκτρικά λεωφορεία από τον Απρίλιο του 2024. Ενώ, σε εξέλιξη βρίσκονται σημαντικές πρωτοβουλίες περαιτέρω ενίσχυσης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Μάλιστα, ο συνολικός σχεδιασμός του Υπουργείου προβλέπει την προμήθεια συνολικά 1.300 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας έως το τέλος της τετραετίας.

Ειδικότερα, όσον αφορά την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική, η ανάθεση λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ συνέβη δυνάμει νόμιμων εγκεκριμένων από το Ελεγκτικό Συνέδριο συμβάσεων 108/2020, που τροποποιήθηκε με την 9/2022, 96/2022 και 93/2023, οι οποίες αν αθροιστούν διαρκούν συνολικά τρία έτη, και όχι τέσσερα όπως εσφαλμένα αναφέρεται.

Ο δε ισχυρισμός ότι έχουν ακυρωθεί οι αποφάσεις του ΟΑΣΑ από το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν είναι ακριβής. Αντίθετα, έχουν εκδοθεί και τρεις θετικές απαντήσεις του Δικαστηρίου, οι οποίες επέτρεψαν τις παραπάνω συμβάσεις ανάθεσης προς τα ΚΤΕΛ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, εκκρεμεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο η τετράμηνη παράταση της τελευταίας Σύμβασης. Ο ΟΑΣΑ ζήτησε από το Τμήμα την θεώρηση του σχεδίου σύμβασης τετράμηνης παράτασης και ακύρωσης της σχετικής αρνητικής πράξης, με σαφή και νόμιμα επιχειρήματα. Ως προς τον διαγωνισμό ανάθεσης αξίας 400 εκατ. ευρώ αυτός έχει δημοσιευθεί από τις αρχές Νοεμβρίου 2023 (10/11/2023).

Επίσης, υπενθυμίζεται ότι για την δημοσίευση του διαγωνισμού προηγήθηκε διαβούλευση ενός μηνός κατά την διάρκεια του καλοκαιριού (29/6/2023 - 29/7/2023), η οποία συγκέντρωσε ενδιαφέρον από φορείς της αγοράς όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.

Στα μέσα Οκτωβρίου εκδόθηκε η προδημοσίευσή του και έλαβε ευρεία δημοσιότητα στον τύπο, για να προετοιμάσουν οι υποψήφιοι ανάδοχοι τις προσφορές τους. Σήμερα, ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και θα υποβάλλονται προσφορές από τους ενδιαφερόμενους μέχρι τις 19/12/2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος του Υπουργείου είναι η διαρκής βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών με συγκεκριμένες πολιτικές δράσεις, που αναβαθμίζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής στην πρωτεύουσα, ενώ αντίστοιχες πρωτοβουλίες αναλαμβάνουμε και για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με σχέδιο, υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα, αναβαθμίζουμε τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών στις δύο μεγαλύτερες πόλης της χώρας.

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι δημόσια διαθέσιμος από τις 4/9/2023, όταν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου πραγματοποίησε αναλυτικά ενημέρωση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ