Ποιος πρώην CEO είπε ότι η Tesla δεν θα υπάρχει σε 10 χρόνια;

tesla cybertruck

Η μάρκα θα μπορούσε να ξεπεραστεί από τον κινεζικό ανταγωνισμό... και να χαθεί στις πολύπλευρες φιλοδοξίες του Elon Musk

Ο Carlos Tavares, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis έκανε μια σειρά από συγκλονιστικές δηλώσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Tesla μπορεί να μην επιβιώσει την επόμενη δεκαετία. Η μάρκα θα μπορούσε να ξεπεραστεί από τον κινεζικό ανταγωνισμό... και να χαθεί στις πολύπλευρες φιλοδοξίες του Elon Musk.

Αφού έφερε επανάσταση στην αγορά αυτοκινήτων καθιερώνοντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως παγκόσμιο φαινόμενο, η Tesla βιώνει μια περίοδο στασιμότητας. Τα στοιχεία είναι σαφή. Αφού έφτασε στο μέγιστο των 1,808 εκατομμυρίων οχημάτων που πωλήθηκαν το 2023, οι παραδόσεις μειώθηκαν ελαφρώς το 2024 (1,789 εκατομμύρια) και θα μπορούσαν να μειωθούν σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες φέτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η επιβράδυνση είναι ανησυχητική για έναν κατασκευαστή που, υπό την ηγεσία του Elon Musk, υποσχέθηκε να πουλάει έως και 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως. Αυτή η πρόβλεψη απέχει πλέον πολύ από την πραγματικότητα. Και τροφοδοτεί την κριτική ενός πρώην βαρέων βαρών της αυτοκινητοβιομηχανίας που δεν είναι άλλος από τον Carlos Tavares, πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis.

Σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Les Échos, ο Tavares δεν μάσησε τα λόγια του. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Elon Musk θα μπορούσε να απομακρυνθεί εντελώς από την αυτοκινητοβιομηχανία τα επόμενα χρόνια.

«Είναι απολύτως πιθανό να εγκαταλείψει αυτόν τον τομέα για να επικεντρωθεί σε άλλα έργα του. Ανθρωποειδή ρομπότ, SpaceX ή τεχνητή νοημοσύνη. Ο Elon Musk μπορεί να μην αποτελεί πλέον μέρος του αυτοκινητιστικού τοπίου σε δέκα χρόνια» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Tavares.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

BYD, ο εφιάλτης από την Κίνα;

Αυτή η υπόθεση κάθε άλλο παρά απίθανη είναι αν παρατηρήσει κανείς τη διαφοροποίηση του Musk σε άλλους τεχνολογικούς τομείς. Η Tesla δεν είναι πλέον απλώς ένας κατασκευαστής, αλλά ένας βασικός παράγοντας που στοχεύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη, τα ρομπότ Optimus, την ενέργεια, ακόμη και σε αυτόνομες υπηρεσίες λογισμικού.

Πέρα από τις αβεβαιότητες που περιβάλλουν τον ίδιο τον Musk, ο Carlos Tavares επισημαίνει την άνοδο του κινεζικού ανταγωνισμού, ιδίως της BYD, την οποία περιγράφει ως πιο αποτελεσματική και πιο απειλητική για την Tesla από ό,τι αντιλαμβάνονται οι επενδυτές.

«Η Tesla είναι ένας καινοτόμος όμιλος, αλλά η BYD τελικά θα την ξεπεράσει. Η αποτελεσματικότητα των βιομηχανικών της διαδικασιών και το ασυναγώνιστο κόστος της της δίνουν ένα σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα», εκτιμά ο κ. Tavares.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή είναι μια άποψη που συμμερίζεται ένα αυξανόμενο μέρος του κλάδου, καθώς η BYD πολλαπλασιάζει τις παγκόσμιες κυκλοφορίες σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές, με μια ήδη πολύ διαφοροποιημένη προσφορά 100% ηλεκτρικής ενέργειας.

Καθώς το διοικητικό συμβούλιο της Tesla διεξάγει εκστρατεία για την έγκριση από τους μετόχους ενός κολοσσιαίου πακέτου αποζημιώσεων ύψους 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων για τον Elon Musk, ο Carlos Tavares εκφράζει σκεπτικισμό. «Αμφιβάλλω αν η Tesla θα επιτύχει τους οικονομικούς στόχους που απαιτούνται για να δικαιολογήσει ένα τέτοιο ποσό. Η τρέχουσα αποτίμησή της είναι στρατοσφαιρική... Και η πτώση θα μπορούσε να είναι βίαιη».

Προφήτης του χάους;

Η ψηφοφορία των μετόχων αναμένεται στις 6 Νοεμβρίου, αλλά ήδη αρκετοί αναλυτές αμφισβητούν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του μοντέλου της Tesla, ειδικά ενόψει της ασθενέστερης ζήτησης και του σκληρότερου ανταγωνισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Carlos Tavares δεν είναι ουδέτερος παρατηρητής. Η αποχώρησή του από την Stellantis το 2024 επισπεύστηκε από εσωτερικές εντάσεις μεταξύ των διαφόρων οντοτήτων του ομίλου, ιδίως μεταξύ των γαλλικών, ιταλικών και αμερικανικών εμπορικών σημάτων. Ποτέ δεν έκρυψε την ανησυχία του για τη συνοχή αυτής της εκτεταμένης συμμαχίας.

Τα σχόλια του Carlos Tavares υπογραμμίζουν ένα αυξανόμενο κλίμα αμφιβολίας γύρω από την Tesla, η οποία εδώ και καιρό θεωρούνταν ανέγγιχτη. Ενώ το μέλλον του Elon Musk φαίνεται να εξαρτάται από πολλά μέτωπα, το μέλλον της ναυαρχίδας της εταιρείας του θα μπορούσε να εξαρτηθεί από την ικανότητά του να παραμείνει επικεντρωμένος στην αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά δεδομένης της ραγδαίας επέκτασης των ασιατικών γιγάντων.

Η ιστορία θα κρίνει αν ο Carlos Tavares είχε δίκιο ή αν απλώς πρόβαλε τις δικές του ανησυχίες στο μέλλον ενός αντιπάλου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ