Ποιος όμιλος διπλασίασε τον τζίρο και τα κέρδη του;

money-cars1000

Η ελληνική εισαγωγική εταιρεία χαίρει υψηλής αξιοπιστίας τόσο έναντι των Τραπεζών, όσο και έναντι των προμηθευτών του, λόγω της δυναμικής πορείας του στην ελληνική αγορά.

Σημαντικά αυξημένοι ήταν ο τζίρος και τα κέρδη της Τεορέν Μότορς και των θυγατρικών της για το 2022 σύμφωνα με την ετήσια έκθεση των ορκωτών λογιστών της με αποτέλεσμα ο ελληνικός εισαγωγικός όμιλος παρά την ύφεση να διανύει την καλύτερη οικονομική περίοδό του.

Ο τζίρος του ομίλου ξεπέρασε τα 128 εκατ. ευρώ έναντι 81 εκατ. ευρώ το 2021 καταγράφοντας άνοδο 58% ενώ τα μικτά κέρδη αφαιρώντας το κόστος πωλήσεων ανήλθε σε πάνω από 20 εκατ. ευρώ έναντι 11,7 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 72,6%. Τα τελικά κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 12 εκατ. ευρώ έναντι 4,8 εκατ. ευρώ το 2021 καταγράφοντας άνοδο 150%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύνολο των εξόδων στη χρήση του 2022 ανήλθε σε 14,7 εκατ. ευρώ έναντι 13,5 εκατ. ευρώ καταγράφοντας άνοδο 8,8%.

Μάλιστα από το έλεγχο προκύπτει ότι η ελληνική εισαγωγική εταιρεία για τις μάρκες Renault, Dacia δεν έχει σημαντικές συγκεντρώσεις πιστωτικού κινδύνου καθώς ο όμιλος διατηρεί την κυριότητα των αυτοκινήτων μέχρι την πώληση στον καταναλωτή και ο μόνος κίνδυνος εστιάζεται κυρίως στα ανταλλακτικά και τις μεταχρονολογημένες επιταγές. Παράλληλα επισημαίνεται ότι η διοίκηση του ομίλου εφαρμόζει διαδικασίες πιστωτικού ελέγχου με στόχο την ελαχιστοποίηση των επισφαλειών και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει ενδεχόμενο πιστωτικό ρίσκο.

Όσον αφορά στη ρευστότητα ο όμιλος διατηρεί υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, που υπερβαίνουν το σύνολο της έκθεσής του σε δανεισμό, ενώ παράλληλα διατηρεί εγκεκριμένα πιστωτικά όρια από πιστωτικά ιδρύματα, ώστε να διασφαλίζεται έτσι περαιτέρω από τον κίνδυνο ρευστότητας. Μάλιστα τονίζεται ότι ο όμιλος χαίρει υψηλής αξιοπιστίας τόσο έναντι των Τραπεζών, όσο και έναντι των προμηθευτών του, λόγω της δυναμικής πορείας του στην ελληνική αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχετικά με τα επιτόκια και τη συνεχή ανοδική πορεία τους οι ορκωτοί ελεγκτές επισημαίνουν ότι η Διοίκηση παρακολουθεί διαρκώς τις τάσεις των επιτοκίων καθώς και τις ανάγκες χρηματοδότησης του Ομίλου. Επί το πλείστο, τα βραχυπρόθεσμα δάνεια έχουν συναφθεί με σταθερά επιτόκια, αλλά καθώς υφίσταται Τραπεζικός Δανεισμός υπάρχει και ο σχετικός κίνδυνος της αύξησης των επιτοκίων.

Ο Όμιλος συνεχίζει και το 2023 να κινείται με σύνεση μειώνοντας στο ελάχιστο δυνατό τις λειτουργικές δαπάνες και παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις έχοντας ως στόχο να περιορίσει όσο το δυνατόν τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις οι οποίες μπορεί να προκύψουν από διάφορα γεγονότα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης σύμφωνα με τους ορκωτούς λογιστές η παρατεταμένη ύφεση στην Ελλάδα και οι διαρκείς αναπροσαρμογές των οικονομικών δεδομένων, συντελούν στην συντήρηση ενός αβέβαιου οικονομικού περιβάλλοντος. Ο Όμιλος ωστόσο επισημαίνουν ότι παραμένει προς το παρόν σταθερός σε μία ανοδική πορεία παρά το γενικότερο κλίμα οικονομικής ύφεσης και ταυτόχρονα προσπαθεί να διατηρεί την «ελαστικότητα» των δαπανών του.

Όσον αφορά στη μελλοντική πορεία της αγοράς αυτοκινήτων οι ορκωτοί λογιστές επισημαίνουν ότι οι πωλήσεις έχουν μειωθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, γεγονός οφειλόμενο στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον. Υπό τις οικονομικές συγκυρίες αυτές η εμπορική επίδοση του Ομίλου βελτιώθηκε σημαντικά, με σταθεροποίηση του αυξημένου μεριδίου αγοράς που ήδη κατείχε από την προηγούμενη χρήση. Τέλος, λόγω των γεγονότων τόσο της πανδημίας του κορωνοϊού όσο και της ευρωπαϊκής ενεργειακής κρίσης (πόλεμος Ρωσίας–Ουκρανίας) τα οποία παραμένουν σε εξέλιξη, δεν μπορεί να γίνει σαφής εκτίμηση των επιπτώσεων ,καθώς και πρόβλεψη του οικονομικού κλίματος κατά το προσεχές διάστημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ