Range Rover

Ποια είναι η πολυτελής φίρμα της BYD που έρχεται στην Ευρώπη το 2026

Yangwang showroom

Με το μεγάλο SUV U8 και το ηλεκτρικό supercar U9, η Yangwang έχει χτίσει ήδη τη φήμη της πολύ πριν την έλευσή της στην Ευρώπη - η οποία φαίνεται να προγραμματίζεται για τη νέα χρονιά.

Η BYD ετοιμάζει την πολυτελή της φίρμα Yangwang για το ντεμπούτο της στην Ευρώπη το 2026, παρότι στις αρχές του ίδιου έτους θα προηγηθεί το λανσάρισμα της επίσης premium μάρκας Denza. Με αυτόν τον τρόπο, ο κινεζικός κολοσσός θέλει να ανταγωνιστεί με αξιώσεις «βαριά» ευρωπαϊκά ονόματα όπως οι Bentley, Porsche, Lotus και Ferrari.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Yangwang ιδρύθηκε στην Κίνα τον Ιανουάριο του 2023 και το πρώτο της μοντέλο, το SUV U8, βγήκε στην αγορά στις 20 Σεπτεμβρίου 2023. Το U8 έγινε το ακριβότερο μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Κίνα, με τιμή εκκίνησης τα 1.089.000 γιουάν (130.530 ευρώ).

Τον Φεβρουάριο του 2024 παρουσιάστηκε το δεύτερο μοντέλο της μάρκας, το ηλεκτρικό supercar U9, με τιμή 1.680.000 γιουάν (201.370 ευρώ). Η τρίτη πρόταση της Yangwang ήταν το πολυτελές sedan U7, που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2025 με τιμές από 628.000 γιουάν (75.290 ευρώ).

Οι φήμες για την παγκόσμια εξάπλωση της εταιρείας υπήρχαν ήδη από το 2024, όταν η BYD παρουσίασε το U8 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και στη συνέχεια έφερε δύο μοντέλα στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

Παρόλα αυτά, καμία επίσημη δέσμευση δεν είχε υπάρξει μέχρι πρόσφατα. Στις 21 Ιουλίου, η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, επιβεβαίωσε στο βρετανικό περιοδικό Autocar ότι η Yangwang θα έρθει στην Ευρώπη, μετά τη Denza που θα λανσαριστεί στις αρχές του 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και δεν έχουν δοθεί λεπτομέρειες για τη γκάμα, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως το U8 SUV θα αποτελέσει το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο. Βασίζεται στην πλατφόρμα E4 και είναι ένα τεράστιο SUV με μήκος 5,32 μέτρα, πλάτος 2,05 μ. και ύψος 1,93 μ., με μεταξόνιο 3,05 μ.

Εξωτερικά ξεχωρίζει με τη μεγάλη μάσκα, τα LED φώτα ημέρας και τα ενσωματωμένα στους προφυλακτήρες φωτιστικά σώματα, ενώ διαθέτει και LiDAR στην οροφή, swing-out πίσω πόρτα και αναδιπλούμενες χειρολαβές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο τεχνικό κομμάτι, το U8 ενσωματώνει το DiSus-P υδραυλικό σύστημα ανάρτησης και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 880 kW (1.180 ίπποι) και 1.280 Nm ροπής. Διαθέτει επίσης έναν δίλιτρο θερμικό κινητήρα που λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, καθώς και μπαταρία (LFP) χωρητικότητας 49,05 kWh για αυτονομία 180 χιλιομέτρων, με τη συνολική μεικτή να φτάνει τα 1.000 χλμ. Τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Η πιο ιδιαίτερη δυνατότητά του; Μπορεί να επιπλέει στο νερό και να κινείται με ταχύτητα 3 km/h!

Στο εσωτερικό βρίσκουμε πέντε θέσεις και μια ψηφιακή εμπειρία που δύσκολα συγκρίνεται: πίνακας οργάνων 23,6 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 12,8 ιντσών, ακόμη μία οθόνη 23,6 ιντσών για τον συνοδηγό, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας 70 ιντσών και ηχοσύστημα με 22 ηχεία από την Dynaudio.

Παρά τον εντυπωσιακό του χαρακτήρα, πάντως, οι πωλήσεις στην Κίνα δείχνουν να έχουν κορεστεί. Από τον Νοέμβριο 2023 έως τον Ιούνιο 2025 παραδόθηκαν 10.126 αντίτυπα του U8, ενώ τον Μάιο του 2025 οι πωλήσεις έπεσαν στις 94 μονάδες και τον Ιούνιο στις 64.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ