Ποια οχήματα θα πρέπει να έχουν «μαύρο κουτί»;

car-crash1000

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο νέος κανονισμός που θα ισχύει για φορτηγά και λεωφορεία.

Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε για «μαύρα κουτιά» στα αεροπλάνα αλλά όπως φαίνεται αυτά σύντομα θα υπάρχουν και σε οχήματα.

Σύμφωνα μάλιστα με όσα αναγράφει η κανονισμός που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα «μαύρα κουτιά» ή συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR) όπως και τα ονομάζει, θα εισέλθουν σε φορτηγά άνω των 3,5 τόνων αλλά και στα λεωφορεία.

Ο κανονισμός ορίζει την ελάχιστη συλλογή, αποθήκευση και επιβιωσιμότητα των δεδομένων συμβάντων σύγκρουσης μηχανοκίνητου οχήματος με σκοπό τις αποτελεσματικές διερευνήσεις συγκρούσεων, καθώς και για την ανάλυση της απόδοσης εξοπλισμού ασφαλείας με ταυτόχρονο περιορισμό, στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, της καταγραφής δεδομένων που δεν σχετίζονται με τη σύγκρουση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειώσουμε ότι ο καταγραφέας, EDR όπως λέγεται, καταγράφει δεδομένα με χρονική σειρά, δηλαδή κατά τη χρονική περίοδο ακριβώς πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα συμβάν (π.χ. ταχύτητα οχήματος έναντι χρόνου).

Όπως επισημαίνεται στην Εφημερίδα της ΕΕ ο σκοπός του κανονισμού είναι η θέσπιση ενιαίων διατάξεων σχετικά με την έγκριση μηχανοκίνητων οχημάτων των κατηγοριών M2, M3, N2 και N3 όσον αφορά τα συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR) που διαθέτουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι διατάξεις αφορούν την ελάχιστη συλλογή, αποθήκευση και επιβιωσιμότητα των δεδομένων συμβάντων σύγκρουσης μηχανοκίνητου οχήματος. Δεν περιλαμβάνουν προδιαγραφές για εργαλεία και μεθόδους ανάκτησης δεδομένων, οι οποίες υπόκεινται σε απαιτήσεις εθνικού/περιφερειακού επιπέδου.

Σκοπός των διατάξεων αυτών είναι να διασφαλιστεί ότι τα EDR καταγράφουν, με τρόπο εύκολα χρησιμοποιήσιμο, δεδομένα που είναι πολύτιμα για τις αποτελεσματικές διερευνήσεις συγκρούσεων, καθώς και για την ανάλυση της απόδοσης εξοπλισμού ασφαλείας με ταυτόχρονο περιορισμό, στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, της καταγραφής δεδομένων που δεν σχετίζονται με τη σύγκρουση. Αυτά τα δεδομένα συγκρούσεων θα συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση των συνθηκών υπό τις οποίες λαμβάνουν χώρα συγκρούσεις και τραυματισμοί και θα διευκολύνουν την ανάπτυξη σχεδίων ασφαλέστερων οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι συγκρούσεις θα πρέπει να νοούνται ως σχετιζόμενες με υλικές ζημίες και/ή προσωπικές βλάβες, συμπεριλαμβανομένων των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου που εμπλέκονται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξυπακούεται ότι, στην τρέχουσα τεχνολογική κατάσταση, ο προαναφερόμενος στόχος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την καταγραφή των δεδομένων σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο βάσει καθορισμένων παραγόντων ενεργοποίησης και ορίων ενεργοποίησης. Αυτά τα στοιχεία ενεργοποίησης είναι πιθανό, χωρίς να ισχύει πάντα, να προηγούνται ή να έπονται αμέσως, ή να συμπίπτουν με τη σύγκρουση.

Τα συμβαλλόμενα μέρη μπορούν, αλλά δεν υποχρεούνται, να καταστήσουν υποχρεωτικές τις απαιτήσεις των EDR για τα οχήματα των κατηγοριών M2, M3, N2 και N3.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ