https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Ποια οχήματα φθείρουν περισσότερα τα ελαστικά τους;

tyres

Μπορεί τα ελαστικά που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα υβριδικά μοντέλα ή τα ηλεκτρικά να μοιάζουν μεταξύ τους, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.

Δεν είναι όλα τα οχήματα το ίδιο και αυτό φαίνεται αισθητά και στην φθορά των ελαστικών τους. Ένα πισωκίνητο θα «ταλαιπωρήσει» περισσότερο τα πίσω ελαστικά, ενώ ένα προσθιοκίνητο τα εμπρός. Με την ίδια λογική, ένα πιο σπορ θα τα… κουράσει αρκετά πιο πολύ από ένα supermini. Τι συμβαίνει όμως μεταξύ του ίδιου αυτοκινήτου, όταν ένα εκ των οποίων εφοδιάζεται με θερμικό κινητήρα και το άλλο είναι ηλεκτρικό;

Προφανώς τα EVs τείνουν να φθείρουν τα ελαστικά τους πιο γρήγορα, συγκριτικά με τα συμβατικά βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Έχει υπολογιστεί μάλιστα γύρω στο 20 με 30%. Τα εν λόγω ελαστικά όμως για αυτό ακριβώς το λόγο είναι ακριβότερα. Για να αποδίδουν καλά, μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο βασικότεροι λόγοι για την ταχύτερη καταστροφή τους είναι φυσικά το αυξημένο βάρος των αμαξωμάτων, αλλά και η ροπή τους, ειδικά κατά την εκκίνηση. Οι μπαταρίες επιβαρύνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτό επηρεάζει αρνητικά τη φθορά των ελαστικών. Εν τω μεταξύ η πιο άμεση και δυναμική επιτάχυνση, λόγω ανυπαρξίας κιβωτίου ταχυτήτων, μειώνει περαιτέρω τη ζωή τους.

tyres b

Μία άλλη αιτία είναι η αναγεννητική πέδηση. Κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα που ανακτάται ενέργεια για να επαναφορτιστούν οι μπαταρίες, τα ελαστικά «ζορίζονται» για να μπορέσουν να ανταποκριθούν. Από την άλλη, αυτό είναι πλεονέκτημα για τη διάρκεια ζωής των τακακιών και των δισκόφρενων.

Επομένως για αυτό και τα ελαστικά των EVs είναι ενισχυμένα, έχοντας παράλληλα διαφορετικά χαρακτηριστικά. Για να αντέξουν την στιγμιαία ροπή κατά τις απότομες επιταχύνσεις και το μεγαλύτερο βάρος, βγάζοντας περισσότερα χιλιόμετρα. Επιπλέον διακρίνονται για τη χαμηλότερη αντίσταση κύλισης, ώστε να βελτιώνει όσο το δυνατόν γίνεται την αυτονομία, αλλά και το μειωμένο θόρυβο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμβουλή από τους ειδικούς, είναι να γίνεται ο περιοδικός τους έλεγχος. Να τσεκάρεται σε τακτά χρονικά διαστήματα η πίεσή τους και να αποφεύγονται λακκούβες, πεζοδρόμια και σαμαράκια. Ο τρόπος οδήγησης του καθενός μας, παίζει καθοριστικό ρόλο στη συντήρησή τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ