
Οι κανόνες που διέπουν τους αγώνες της Formula 1 είναι αυστηροί και αφορούν φυσικά και τα ελαστικά που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα. Πρέπει να τηρούνται οι διαδικασίες τόσο πριν όσο και μετά από κάθε grand prix.
Αν υπολογίσει κανείς πως σε κάθε αγωνιστικό Σαββατοκύριακο χρειάζονται 20 σετ ελαστικών, ότι υπάρχουν 10 ομάδες και πως οι αγώνες είναι 24, τότε ισοδυναμούν με 4.800 ελαστικά σε κάθε σεζόν. Μιλάμε για πολύ καουτσούκ, ένα υλικό που όλοι σχεδόν γνωρίζουμε ότι δεν είναι και ότι καλύτερο για την υγεία των ανθρώπων.

Αρκεί να αναλογιστούμε μόνο την σκόνη που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τα σωματίδια κατά την οδήγηση. Βεβαίως τώρα το μυαλό των περισσοτέρων από εμάς πάει στην ανακύκλωση.
BUY NOW
Η Pirelli (ο μοναδικός προμηθευτής) συλλέγει όλα τα ελαστικά μετά των πέρας των δοκιμαστικών και των αγώνων, ασχέτως αν είναι μεταχειρισμένα ή όχι, για δύο βασικούς λόγους.
Πρώτον για να διαπιστώσουν οι τεχνικοί μετά από την απαραίτητη αξιολόγηση, πόσο αποδοτικά ήταν. Με τη βοήθεια της τηλεμετρίας, τα δεδομένα υπολογίζονται για τις μελλοντικές βελτιώσεις στη γόμα τους. Η εταιρεία βασίζεται στα συμπεράσματα αυτά και τα λαμβάνει υπόψιν της και για τα κοινά ελαστικά του κόσμου.

Δεύτερον, όταν οι οδηγοί ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, τα ελαστικά αποστέλλονται στην Αγγλία όπου και θρυμματίζονται ώστε να μετατραπούν σε μικρά σφαιρίδια. Κατόπιν καίγονται σε υψηλή θερμοκρασία.
Μια διαδικασία που ακούγεται και τόσο φιλική για το περιβάλλον. Όπως και να ‘χει το προϊόν που τελικά προκύπτει, χρησιμοποιείται στην άσφαλτο για τους δρόμους και σε στέγες σπιτιών. Αξίζει να σημειωθεί πως και την αρχική κατασκευή των ελαστικών των μονοθεσίων, η Pirelli είχε παρουσιάσει το 2024 ελαστικά από πιο βιώσιμο καουτσούκ.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ