Range Rover

Ποια χώρα της Ευρώπης αυξάνει το όριο ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα – Τι ισχύει στις υπόλοιπες

όρια ταχύτητας

Σε σημαντικές αλλαγές στα όρια ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο και στις εθνικές οδούς προχωράει η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή χώρα

Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, τα όρια ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομο ή εθνικές οδούς περιορίζονται στα 120-130 χλμ./ώρα. Μάλιστα, μερικές χώρες έχουν ειδικές βαθμίδες ορίων ταχύτητας, όπου σε κάποιους δρόμους το ανώτατο όριο περιορίζεται στα 110 χλμ./ώρα, ενώ σε χώρες της κεντρική Ευρώπης συναντάμε και μέτρα όπως μεταβολή του ανωτάτου ορίου ανάλογα τις καιρικές συνθήκες (π.χ. Στην Γαλλία, τα όρια είναι χαμηλότερα αν βρέχει ή αν έχει ομίχλη).

Ωστόσο, ο κανόνας λέει πως για τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης τα όρια ταχύτητας διαμορφώνονται ως εξής: Σε συνοικιακές περιοχές ή δρόμους εντός αστικού τοπίου, τα όρια είναι στα περίπου 50 με 60 χλμ./ώρα, σε ανοικτό επαρχιακό δρόμο ή βουνό, η ανώτατη τελική ταχύτητα πρέπει να περιορίζεται στα 80 με 90 χλμ./ώρα, ενώ σε εθνική οδό/αυτοκινητόδρομο το όριο είναι στα 120 με 130 χλμ/ώρα. Χαρακτηριστική εξαίρεση, βέβαια, είναι η Γερμανία, η οποία δεν επιβάλλει όρια ταχύτητας σε συγκεκριμένα κομμάτια του αυτοκινηδρόμου (Autobahn), άλλα δίνει τα 130 χλμ./ώρα ως προτεινόμενο όριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, η αυστηροποίηση των μέτρων κατά των οδηγών που δεν τηρούν τα όρια είναι ψήλα στο ράφιο των προτεραιοτήτων που έχουν τόσο οι θεσμοι όσο και οι κατασκευαστές, κατί που φαίνεται και από την εντατικοποιήση των ελέγχων και των μέτρων ασφαλείας (ολοένα και περισσότερα ραντάρ ταχύτητας) άλλα και απο τα νέα συστήματα με τα οποία εξοπλίζονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπως το σύστημα έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας (ISA), που ειδοποιεί τον οδηγό όταν κινείται πάνω από το προβλεπόμενο όριο.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ένα ακόμη από τα μέτρα τα όποια συζητούνται έντονα τον τελευταίο καιρό είναι και η δοκιμαστική αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους. Ένα μέτρο που κατά πολλούς θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των μεγάλων αρτηριών και θα αποτυπώνει πιο ρεαλιστικά τις δυνατότητες των σύγχρονων οχημάτων άλλα και του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη χώρα, λοιπόν, που φαίνεται να ακολουθεί το παράδειγμα της Γερμανίας και να αυξάνει τα εν λόγω όρια είναι η Τσεχία. Συγκεκριμένα, στον νέο αυτοκινητόδρομο D3, που συνδέει την Πράγα με το Λίντς της Αυστρίας, δοκιμάζεται πιλοτικά η αύξηση του ορίου ταχύτητας από τα 130 χλμ/ώρα στα 150 χλμ./ώρα.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές, σκοπός της αύξησης του ορίου ταχύτητας στον συγκεκριμένο δρόμο είναι η μείωση της κυκλοφορικής συμφόρησης και η ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.

Καθώς το πρόγραμμα θα δοκιμαστεί πιλοτικά, το όριο ταχύτητας των 150 χλμ./ώρα θα ισχύσει μόνο στην αριστερή λωρίδα, ενώ οι πρώτες νέες πινακίδες έχουν ήδη αρχίσει να τοποθετούνται στα κόμματια του δρόμου που τεθεί σε ισχύ το μέτρο. Πιο αναλυτικά, το όριο ταχύτητας των 150 χλμ./ώρα θα εφαρμοστεί σε ένα κομμάτι 50 χλμ. περίπου, που θα εκτείνεται ανάμεσα στις περιοχές České Budějovice and Tábor. Σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Οδών και Αυτοκινητοδρόμων της Τσεχικής Δημοκρατίας, η δοκιμαστική λειτουργία του νέου ορίου ταχύτητας θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Τσεχία θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Γαλλίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών, μεταβάλλοντας τα όρια ταχύτητας ανάλογα τις καιρικές συνθήκες. Συγκεκριμένα, τις καθαρές ημέρες το όριο θα είναι στα 150 χλμ./ώρα, ενώ σε μέρες με ομίχλη, βροχή ή πάγο, οι οδηγοί θα πρέπει να οδηγούν με ανώτατο όριο τα 130 χλμ./ώρα. Οι αρμόδιες αρχές έχουν τονίσει ότι θα παρακολουθούν ενδελεχώς την πιλοτική χρήση των νέων οριών ταχύτητας και σε περίπτωση που κριθεί επιτυχημένο, το μέτρο θα δοκιμαστεί και σε άλλους δρόμους της χώρας.

Σημειώνεται επίσης πως η Τσεχία είναι μια από τις πιο αυστηρές χώρες στην παρακολούθηση και επιτήτηρηση οδηγών που κινούνται με υπερβολική ταχύτητα. Ενδεικτικά, οποίος οδηγεί με υπέρβαση 50 χλμ/ώρα εκτός πόλης ή 40 χλμ/ώρα εντός πόλης μπορεί να αντιμετωπίσει πρόστιμο έως 25.000 κορώνες Τσεχίας (περίπου 1.000 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ