Ποια χώρα της Ευρώπης έβαλε τέλος στις ζώνες ασφαλείας -Γιατί πήρε αυτήν την απόφαση
Μπορεί για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η χρήση ζώνης ασφαλείας να αποτελεί αυστηρά υποχρεωτική πρακτική ήδη από τη δεκαετία του ’90, ωστόσο υπάρχει ένα κράτος που εξακολουθεί να σπάει αυτόν τον κανόνα.
Οι ζώνες ασφαλείας μπορεί πλέον να αποτελούν υποχρέωση όλων των οδηγών στην Ελλάδα σήμερα, ωστόσο, το αρχικό μέτρο είχε αντιμετωπιστεί με έντονες επιφυλάξεις από τους οδηγούς, χαρακτηριζόμενο μάλιστα ως «καταπιεστικό».
Γρήγορα, όμως, οι ειδικοί και σχετικές έρευνες που πραγματοποιηθήκαν πάνω σε αυτό απέδειξαν την αποτελεσματικότητά τους σε μια σειρά από ιδιαίτερα επικίνδυνα σενάρια στον δρόμο, καθιστώντας τες έναν από τους πλέον κρίσιμους μηχανισμούς παθητικής ασφάλειας.
BUY NOW
Στη χώρα μας, μάλιστα, τα μέτρα είναι εξαιρετικά αυστηρά, με τον νέο ΚΟΚ να προβλέπει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες σε οδηγό που δεν φορά ζώνη κατά την οδήγηση (υπάρχουν και υποτροπές), ενώ και κάθε επιβάτης που αμελεί τη χρήση της επιβαρύνεται με πρόστιμο 150 ευρώ.
Ωστόσο, στην καρδιά της Κεντρικής Ευρώπης υπάρχει μια χώρα που εξακολουθεί να λειτουργεί διαφορετικά. Ο λόγος περί του πριγκιπάτου του Μονακό, ένα κρατίδιο που είναι ευρέως γνωστό για την πολυτέλεια, τους εύπορους κατοίκους και τον εντυπωσιακό στόλο των supercars που κατακλύζουν τους δρόμους του, το οποίο παραμένει παράλληλα και η μοναδική χώρα της Ευρώπης όπου η χρήση ζώνης ασφαλείας δεν θεωρείται υποχρεωτική.
Η ιδιαιτερότητα αυτή οφείλεται στο εξαιρετικά χαμηλό όριο ταχύτητας που ισχύει σε όλη την επικράτεια, το οποίο περιορίζεται στα μόλις 50 χλμ./ώρα. Με βάση αυτό το πλαίσιο, η πολιτεία του Μονακό θεώρησε ότι η υποχρεωτική χρήση ζώνης δεν είναι απαραίτητη, καθώς οι ταχύτητες που κινείται κανείς στον δρόμο είναι σαφώς χαμηλές και θεωρητικά μη επικίνδυνες.
Σε κάθε περίπτωση, όλο και περισσότεροι συγκοινιωνολόγοι αρχίζουν να εκφράζουν ενστάσεις, υποστηρίζοντας ότι η νομοθεσία αυτή δεν ανταπκρόνεται στις ανάγκες ασφαλείας του σήμερα και ότι το μέτρο αυτό ανήκει σε άλλη εποχή. Σημειώνουν επίσης πως ακόμη και σε ταχύτητες κάτω των 50 χλμ./ώρα, μια σύγκρουση είναι πιθανόν να έχει σοβαρές συνέπειες.
Ταυτόχρονα, το Μονακό διαθέτει ένα από τα πιο άρτια οδικά δίκτυα παγκοσμίως, το οποίο, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα μπορούσε να υποστηρίξει υψηλότερα όρια ταχύτητας, μια αλλαγή που αυτομάτως θα καθιστούσε επιβεβλημένη και την υποχρεωτική χρήση ζώνης.
Τέλος, τονίζουν ότι η περιορισμένη αστυνόμευση και η έλλειψη πολλών ραντάρ ταχύτητας καθιστούν τις παραβάσεις πιο δύσκολο να εντοπιστούν, εντείνοντας την ανάγκη για αναθεώρηση των κανόνων και αύξηση της οδικής ασφάλειας σε όλους τους τομείς.
Διαβάστε επίσης: