Ποια χώρα βουλιάζει από ολοκαίνουργια αυτοκίνητα

Parked chinese EVs 1

Η κυβέρνηση της ασιατικής χώρας θα βάλει φρένο στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποτρέψει την φθορά εκατομμυρίων οχημάτων που περιμένουν μήνες να πάρουν τον δρόμο για τις αγορές του κόσμου.

Η κυβέρνηση του Πεκίνου θέλει να διακόψει τον παράλογο αγώνα δρόμου των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που θέλουν να κατακλύσουν τις αγορές, όπως η ευρωπαϊκή, με οχήματα διαφόρων κατηγοριών σε τιμή κόστους.

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, και αυτό δεν είναι άλλο από την «υπερπαραγωγή». Αυτή η κατάσταση οδηγεί συχνά σε αναδιάρθρωση που περιλαμβάνει το κλείσιμο εργοστασίων και τις απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων.

Το πρόβλημα βέβαια είναι απλό. Παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια ζήτηση για αυτοκίνητα έχει μειωθεί ελαφρώς από την εποχή της πανδημίας, η εμφάνιση των Κινέζων κατασκευαστών σε νέες αγορές, όπως αυτές της Ευρώπης, έχει δημιουργήσει πλεόνασμα απούλητων αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Parked chinese EVs 2

Το 2019, η χρονιά πριν την πανδημία δηλαδή, πουλήθηκαν 90 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, ενώ το 2024 πουλήθηκαν 84 εκατομμύρια αυτοκίνητο, σκιαγραφώντας μια κάπως ανησυχητική εικόνα στην αγορά αυτοκινήτου.

Στην πτώση της ζήτησης προστίθεται το γεγονός ότι οι κινεζικές εταιρείες εξήγαγαν σχεδόν 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2024, εκ των οποίων το 50% ήταν ηλεκτρικά (αύξηση 23% σε σχέση με το 2023). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει υπερπληθώρα αυτοκινήτων που μένουν για μήνες παρκαρισμένα σε πάρκινγκ αντιπροσωπειών και χωράφια.

Η αγορά της Κίνας είναι κορεσμένη από οχήματα, με περισσότερες από 100 εγχώριες μάρκες να προσπαθούν να βρουν διέξοδο στην υπερπαραγωγή, στέλνοντας αυτοκίνητα σε αγορές όπως της Ευρώπης με κάθε κόστος. Αν βέβαια σημαίνει ότι θα πρέπει να πληρώσουν δασμούς, αλλά θα το κάνουν για να μην σαπίσουν τα αυτοκίνητά τους στα χωράφια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειες της κινεζικής κυβέρνησης να ρυθμίσουν το πρόβλημα ήταν αναποτελεσματικές. Αυτό βέβαια έφερε νέα δεδομένα στην Κίνα, μιας και πλέον θα εφαρμοστεί ένα είδος «διαβατηρίου» για να μπορούν να εξάγονται τα κινέζικα αυτοκίνητα.

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση του Πεκίνου θα πρέπει να χορηγεί άδεια για την εξαγωγή κάθε οχήματος, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει το ελάχιστο επίπεδο κερδοφορίας που καθιστά τον τομέα βιώσιμο.

Όπως συμβαίνει πάντα με τις ειδήσεις από την Κίνα, δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες σχετικά με το νέο «διαβατήριο» εξαγωγής, αλλά λογικά θα οδηγήσει σε μείωση του όγκου των αυτοκινήτων που οδεύουν προς την Ευρώπη και αύξηση των τιμών τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ