Στον πλούσιο και πολλές φορές γεμάτο αίγλη κόσμο των αυτοκίνητων, υπάρχουν μοντέλα που ένα απλό ανταλλακτικό μπορεί να κοστίζει όσο… τέσσερις ολοκαίνουργιες Mercedes.
Αυτό ακριβώς συνέβη στην περίπτωση της Bugatti Chiron Pur Sport, μιας συλλεκτικής έκδοσης του εμβληματικού υπεραυτοκινήτου, που απευθύνεται αποκλειστικά σε όσους αναζητούν κορυφαίες επιδόσεις και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτές.
Μιλάμε, άλλωστε για ένα μοντέλο, που κοστίζει πάνω από 3,4 εκατομμύρια ευρώ, αποδίδει 1.500 ίππους, ξεπερνάει τα 1.500 Nm ροπής και αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά μηχανολογικά δημιουργήματα της σύγχρονης εποχής. Ωστόσο, πέρα από το υπέρογκο κόστος αγοράς, εξίσου υψηλές παραμένουν και οι δαπάνες σε περίπτωση απρόοπτων καταστάσεων, με το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα να αποτελούν τα φανάρια του αυτοκινήτου, όπως αποκαλύπτει η ιστορία που παρουσιάζουμε σήμερα.
BUY NOW
Την εντυπωσιακή –και πανάκριβη– αυτή ιστορία έφερε στο φως ο Matt Armstrong, διάσημος Youtuber γνωστός για τις αποκαταστάσεις και ανακατασκευές πολυτελών και κατεστραμμένων αυτοκινήτων. Ο Armstrong κλήθηκε να αναλάβει την επισκευή μιας Chiron Pur Sport που ανήκει σε έναν συλλέκτη από το Μαϊάμι, μετά από ένα ατύχημα στο οποίο το αυτοκίνητο συγκρούστηκε με φορτηγάκι, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στο μπροστινό μέρος.
Ο Youtuber, που έχει στο ενεργητικό του ανακατασκευές όπως μιας Rolls-Royce Wraith Mansory, πίστευε αρχικά ότι θα μπορούσε να επισκευάσει τη Bugatti με σχετικά «λογικό» κόστος. Ωστόσο, οι εκτιμήσεις που προέκυψαν μετά τον έλεγχο των ζημιών τον άφησαν κυριολεκτικά άφωνο, αφού μόνο τα μπροστινά φανάρια της Bugatti κοστολογούνται στα 150.000 ευρώ, δηλαδή όσο σχεδόν κοστίζουν τέσσερις ολοκαίνουργιες Mercedes A-Class, με τιμή εκκίνησης στα 38.900 ευρώ η καθεμία.
Φυσικά, τα φανάρια δεν ήταν το μόνο πρόβλημα αφού επισκευές έπρεπε να γίνουν και στο καπό από ανθρακονήματα, που είχε υποστεί ρωγμές, με υπολογισμούς να δείχνουν ότι το κόστος πλησιάζει τα 50.000 ευρώ, ενώ για την επισκευή στις ρωγμές της μπροστινής μάσκας υπολογίστηκε ότι χρειάζονται επιπλέον 80.000 ευρώ.
Διορθώσεις θεωρούνται απαραίτητες και στο εσωτερικό αφού υπήρχαν μικροζημιές στο ταμπλό και την επένδυση από carbon, ενώ και οι αερόσακοι του μοντέλου ενεργοποιήθηκαν κατά τη σύγκρουση.
Έτσι, όπως εξήγησε ο Armstrong, ακόμη και αν πραγματοποιήσει μόνος του τις εργασίες, σώζοντας τα κόστη σε αυτό το κομμάτι, το συνολικό κόστος αναμένεται να πλησιάζει τα 300.000 ευρώ.
Μάλιστα, η ίδια η Bugatti τον ενημέρωσε δεν μπορεί να πουλήσει απευθείας τα απαραίτητα εξαρτήματα, καθώς σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας, τέτοιες επισκευές πρέπει να πραγματοποιούνται αποκλειστικά από εγκεκριμένα συνεργεία στη Γαλλία, ώστε να τηρηθούν τα αυστηρά ποιοτικά πρότυπα της φίρμας.
Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ