Ποια αυτοκίνητα δεν περνούν KTEO στην Ελλάδα;

ΚΤΕΟ

Βάσει της κείμενης νομοθεσίας υπάρχουν κάποιες κατηγορίες οχημάτων που δεν υποβάλλονται σε τεχνικό έλεγχο. Ποιες είναι αυτές;

Υποχρεωμένοι να περνάνε ΚΤΕΟ ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων, με φόντο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ως γνωστόν, όλα τα νέα επιβατικά ΙΧ περνούν για πρώτη φορά ΚΤΕΟ κατά τη συμπλήρωση 4 ετών από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, και έπειτα ο έλεγχος γίνεται ανά 2 χρόνια. Μοναδικές εξαιρέσεις αποτελούν τα ταξί και τα εκπαιδευτικά οχήματα (σχολών οδηγών) στα οποία ο περιοδικός έλεγχος πρέπει να διενεργείται κάθε έτος μετά τον αρχικό έλεγχο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιες κατηγορίες οχήματων που σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία εξαιρούνται από ΚΤΕΟ, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα τρακτέρ, τα οχήματα που χρησιμοποιούνται σε μικρά νησιά όπου δεν λειτουργούν Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου, τα αγωνιστικά και ιστορικά οχήματα, τα οχήματα των ένοπλων δυνάμεων και τα ειδικά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού εμποροπανηγύρεων.

ιστορικά οχήματα ΚΤΕΟ

Τα οχήματα που δεν περνούν ΚΤΕΟ αναλυτικότερα:

α. οχήματα τα οποία κινούνται ή χρησιμοποιούνται σε εξαιρετικές περιστάσεις και οχήματα τα οποία ουδέποτε ή σπανίως χρησιμοποιούνται στο δημόσιο οδικό δίκτυο, όπως οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος ή οχήματα αγώνων, που εμπίπτουν στην περίπτωση «Ε. Εξαιρέσεις» της παρ. 6 της υπό στοιχεία ΣΤ/1831/1978 (Β’ 72) απόφασης του Υπουργού Συγκοινωνιών,

β. τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τις ένοπλες δυνάμεις, τις δυνάμεις δημοσίας τάξεως και το πυροσβεστικό σώμα,

γ. οι τροχοφόροι ελκυστήρες των κατηγοριών Τ1b, T2b, T3b, T4.1b,T4.2b και T4.3b, που φέρουν περιοριστή ταχύτητας εως και 40 χλμ./ώρα, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για αγροτικούς, ανθοκομικούς, δασοκομικούς, κτηνοτροφικούς ή αλιευτικούς σκοπούς μόνο στην ελληνική επικράτεια και κυρίως στο έδαφος που συνδέεται με τις δραστηριότητες αυτές, όπως γεωργικές και δασικές οδοί καθώς και γεωργικές γαίες,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

δ. Πλην των οχημάτων μεταφοράς επικινδύνων εμπορευμάτων (ΑDR), τα οχήματα των υπόλοιπων κατηγοριών, τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε μικρά νησιά, υπό την προϋπόθεση ότι δεν λειτουργούν ή πρόκειται να λειτουργήσουν σ’ αυτά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου ή Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ). Σ’ αυτή την περίπτωση, η εξαίρεση ισχύει για τις κατηγορίες οχημάτων που δεν ελέγχονται από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου ή τις Κινητές Μονάδες Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΜΤΕΟ),

ε. Ειδικά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού τσίρκων και εμποροπανηγύρεων, με μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα έως και 40 km/h, τα οποία κινούνται μόνο στο ελληνικό έδαφος.

Οι επερχόμενες αλλαγές στα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος

Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει της κείμενης νομοθεσίας, σήμερα τα ιστορικού ενδιαφέροντος οχήματα εξαιρούνται από τον τεχνικό έλεγχο. Από τις 5 Μαίου 2023, όταν και θα τεθεί σε ισχύ ο Νόμος 4850/2021 «Οδηγώντας με ασφάλεια», τα ιστορικά οχήματα θα μπορούν να κινούνται χωρίς περιορισμούς, με απαραίτητη προϋπόθεση να διενεργείται έλεγχος ΚΤΕΟ μία φορά το χρόνο και να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας. - Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ