Ο τομέας της αξιοπιστίας είναι πολύ σημαντικός για όλους, ειδικά όταν μιλάμε για το αυτοκίνητο που αποτελεί επένδυση.
Η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει χιλιάδες δεδομένα και λαμβάνει υπόψη της αντίστοιχου αριθμού εμπειρίες χρηστών για να απαντήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα. Αλήθεια, ποια σύστημα κίνησης είναι πιο αξιόπιστο; Το ηλεκτρικό ή το συμβατικό;
Για πολλά χρόνια, η αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου «υπολογιζόταν» σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητά του να τίθεται σε λειτουργία κάθε μέρα. Σήμερα που η αυτοκίνηση έχει εμπλουτιστεί με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το ίδιο ερώτημα δεν μπορεί να απαντηθεί με την ίδια ευκολία. Η τεχνητή νοημοσύνη ανέλυσε εκατομμύρια δεδομένα συντήρησης, βλάβες και απόψεις οδηγών, δίνοντας απάντηση που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.
BUY NOW
Η αλήθεια είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν έχει συναισθήματα, αλλά αναλύει όλα τα πιθανά σενάρια. Και αυτά αναφέρουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν σε μηχανική αξιοπιστία, αν και δεν κερδίζουν έδαφος στην εμπιστοσύνη των χρηστών. Το τέλειο αυτοκίνητο, προς το παρόν, θα ήταν ένα σύγχρονο με την ανθεκτικότητα του παλιών. Για να εξαχθούν όμως όσο πιο έγκυρα συμπεράσματα γίνεται, κάθε σύστημα κίνησης αναλύεται διεξοδικά.
Για αρχή, οι ηλεκτροκινητήρες έχουν ένα πλεονέκτημα. Τα μέρη τους είναι απλούστερα και σαν σύνολο δεν διαθέτουν συμπλέκτη, κιβώτιο ταχυτήτων και δεν υπάρχουν τα εκατοντάδες κινούμερα μέρη που μπορούν να παρουσιάσουν αστοχία. Λιγότερες τριβές, λιγότερη φθορά και λιγότερες επισκέψεις στο συνεργείο. Επιπλέον, οι ηλεκτροκινητήρες επιτρέπουν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος κίνησης, γεγονός που μειώνει τα μηχανικά σφάλματα και βελτιώνει την εμπειρία οδήγησης. Είναι σαν να αλλάζετε το αναλογικό σας ρολόι με ένα ψηφιακό. Και τα δύο δείχνουν την ώρα, αλλά το ένα το κάνει αβίαστα.
Ωστόσο, δεν είναι όλα τέλεια κάτω από το αθόρυβο καπό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία, η καρδιά δηλαδή του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, παραμένει η αχίλλειος πτέρνα του. Με την πάροδο του χρόνου, χάνει την χωρητικότητά της και είναι πολύ ακριβή στην αντικατάστασή της, αν και αυτή η αλλαγή είναι σπάνια. Σε αυτό προστίθεται η εξάρτηση από το λογισμικό και τις ενημερώσεις (updates), οι οποίες μπορούν να μετατρέψουν μια ψηφιακή βλάβη σε ένα τεχνικό εφιάλτη. Όπως μάλιστα αναφέρουν ειρωνικά ορισμένοι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων, «το αυτοκίνητο δεν χαλάει, αλλά το Wi-Fi παίζεται».
Από την άλλη πλευρά, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχουν κάτι που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν ακόμη επιτύχει πλήρως. Να κερδίσουν δηλαδή την εμπιστοσύνη που έχουν χτίσει εδώ και δεκαετίες τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας. Επιπρόσθετα, οι μηχανικοί τα γνωρίζουν απ’ έξω, τα ανταλλακτικά είναι άφθονα και οι επισκευές είναι γενικά πιο προβλέψιμες. Αλλά αυτή η αξιοπιστία συνοδεύεται από συχνότερη συντήρηση και κατανάλωση καυσίμου που δεν είναι πάντα ευνοϊκή για την τσέπη του ιδιοκτήτη.
Τελικά, η αξιοπιστία εξαρτάται τόσο από τον τύπου του κινητήρα όσο και από το στιλ οδήγησης. Όσοι αναζητούν απλότητα και λιγότερη συντήρησης θα αισθανθούν πιο άνετα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Από την άλλη, όσοι προτιμούν την ασφάλεια που έχουν συνηθίσει και δεν θέλουν έννοιες αυτονομίας, θα συνεχίσουν να επιλέγουν μοντέλα με θερμικό σύστημα κίνησης.