Αυτά είναι τα σεντάν με τις λιγότερες βλάβες -Ποια μοντέλα είναι τα πιο αξιόπιστα

Αν αναζητείς αξιόπιστο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, αυτά είναι 5 ιαπωνικά σεντάν που θα σε βγάλουν πάντα ασπροπρόσωπο.
Από τη δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα, οι μάρκες της Ιαπωνίας κατέκτησαν την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων οδηγών σε όλο τον κόσμο, όχι μόνο χάρη στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό τους, αλλά κυρίως λόγω της αντοχής και της χαμηλής συντήρησης που προσφέρουν.Ειδικά στα σεντάν, οι Ιάπωνες έχουν παραδώσει «διαμάντια» που συνεχίζουν να κυκλοφορούν απροβλημάτιστα ακόμα και έπειτα από δεκαετίες, όπως μπορεί να συνειδητοποιήσει κανείς αν βγει σε οποιονδήποτε ελληνικό δρόμο.
Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί οδηγοί που επιλέγουν ένα μεταχειρισμένο όχημα στρέφονται κατά κύριο λόγο σε ιαπωνικά μοντέλα. Το κόστος χρήσης τους είναι χαμηλό, τα ανταλλακτικά τους σχετικά προσιτά και σε καλή διαθέσιμοτητα, ενώ πάντα συνοδεύονται από τη φήμη του ότι «δεν χαλάνε».
BUY NOW

Το Toyota Corolla είναι, δικαίως, ένα εκ των πιο διάσημων ιαπωνικών σεντάν. Από το 1966 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 50 εκατομμύρια μονάδες, γεγονός που το καθιστά το πιο εμπορικό αυτοκίνητο στην ιστορία.
Οι κινητήρες 1.8 λίτρων (σειρές 1ZZ-FE και 2ZR-FAE) έχουν γράψει χιλιάδες ιστορίες αντοχής, συχνά ξεπερνώντας τα 300.000 χλμ. χωρίς σημαντικές επισκευές. Οι νεότεροι 2.0 Dynamic Force συνεχίζουν την παράδοση, με βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές. Ακόμα και όταν παρουσιάζονται θέματα, όπως αυξημένη κατανάλωση λαδιού σε ορισμένες παλαιότερες γενιές, αυτά αντιμετωπίζονται εύκολα χωρίς να μειώνουν τη συνολική αξία του μοντέλου.
Η αξιοπιστία του Corolla έχει αναγνωριστεί από οργανισμούς όπως το Consumer Reports και το RepairPal, όπου σχεδόν κάθε γενιά αξιολογείται «πάνω από τον μέσο όρο». Το χαμηλό κόστος επισκευών και η σπανιότητα σοβαρών βλαβών έχουν κάνει το Corolla το «σίγουρο χαρτί» για όποιον αναζητά ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που θα τον υπηρετεί για χρόνια.

Μια ακόμη ιαπωνική εταιρεία που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε όλους τους φίλους της JDM αυτοκίνησης είναι η Honda, με το Accord να ξεχωρίζει γιατί καταφέρνει να συνδυάζει την αξιοπιστία με τη σπορ αίσθηση οδήγησης. Από τη δεκαετία του ’70, το Accord θεωρείται ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα σεντάν, με τεράστια δημοτικότητα τόσο στην Ιαπωνία όσο και στις ευρωπαϊκές αγορές.
Οι κινητήρες R20 (2.0 λίτρων) και K24 (2.4 λίτρων) είναι θρύλοι για την αντοχή τους, συχνά αγγίζοντας ή και ξεπερνώντας τα 350.000 χλμ. Τα κιβώτια – είτε μηχανικά είτε αυτόματα – είναι επίσης ανθεκτικά, αφού το πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Honda, με σωστή χρήση και έγκαιρες αλλαγές λαδιών, μπορεί να ξεπεράσει τα 300.000 χλμ., ενώ τα μηχανικά κιβώτια είναι σχεδόν «άφθαρτα».

Το Mitsubishi Lancer είναι περισσότερο γνωστό για τις εμβληματικές του εκδόσεις Evolution, όμως ακόμα και οι απλές εκδόσεις έχουν κερδίσει τη φήμη του «σκληροτράχηλου» και αξιόπιστου οχήματος. Για χρόνια αποτέλεσε βασική επιλογή στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής, χάρη στη στιβαρή κατασκευή του και την αξιοπιστία των κινητήρων του.
Οι πιο διαδεδομένοι κινητήρες, όπως οι 1.5, 2.0 και 2.4 λίτρων, μπορούν να αντέξουν το χρόνο και τα χιλιόμετρα, αρκεί να λάβουν τη σωστή συντήρηση.
Το Mazda 6 είναι ίσως το πιο καλοσχεδιασμένο ιαπωνικό σεντάν, με εμφάνιση που παραμένει σύγχρονη ακόμα και σε μοντέλα δεκαετίας. Ο συνδυασμός αισθητικής, ποιοτικού εσωτερικού και αξιοπιστίας το καθιστά ιδανική επιλογή για όποιον αναζητά κάτι παραπάνω από ένα οικονομικό «εργαλείο» για τα πήγαινε-έλα της καθημερινότητας.
Οι τετρακύλινδροι κινητήρες 1.8, 2.0 και 2.5 λίτρων, όλοι με καδένα χρονισμού, είναι εξαιρετικά αξιόπιστοι., αφού με τακτικές αλλαγές λαδιών, φτάνουν άνετα τα 300.000 χλμ. Τα μηχανικά κιβώτια είναι πρακτικά άφθαρτα, ενώ το αυτόματο μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 250.000 χλμ. με σωστή χρήση.

Το αμάξωμα είναι πιο ανθεκτικό στη σκουριά σε σχέση με άλλα ιαπωνικά μοντέλα, αλλά απαιτείται προσοχή σε σημεία όπως οι θόλοι και τα μαρσπιέ. Η ανάρτηση είναι ενεργειακά αποδοτική, με μικρότερη ανάγκη για συντήρηση, ενώ τα αμορτισέρ αντέχουν περισσότερο από τον μέσο όρο.
Φυσικά, υπάρχει χώρος στην λίστα για ακόμη ένα μοντέλο της Toyota. Ο λόγος περί του Avensis, το οποίο ήταν για χρόνια η απάντηση της Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά μεσαίων σεντάν, προσφέροντας περισσότερους χώρους από το Corolla αλλά χωρίς να θυσιάζει την αξιοπιστία.

Οι κινητήρες της σειράς ZR, με σωστή συντήρηση, φτάνουν έως και τα 300.000 χλμ. χωρίς σοβαρά προβλήματα. Η μοναδική αδυναμία τους είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού Valvematic, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να δημιουργήσει θέματα, αλλά σε γενικές γραμμές μιλάμε για ίσως εκ των πιο ανθεκτικών κινητήρων που έχουν κυκλοφορήσει.
Το μηχανικό κιβώτιο είναι πιο αξιόπιστο από το συνεχώς μεταβαλλόμενο Multidrive, αλλά και το δεύτερο μπορεί να αντέξει μέχρι 250.000 χλμ. με σωστή χρήση. Η ανάρτηση έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, ενώ τα ανταλλακτικά είναι άμεσα διαθέσιμα και σε προσιτές τιμές, διατηρώντας το κόστος συντήρησης σημαντικά χαμηλό σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.
Διαβάστε επίσης: