H Hyundai εξελίσσει ένα sport sedan και δύο κινητήρες υδρογόνου

Hyundai Vision FK

Η Hyundai Motor Group επενδύει όλο και περισσότερο στην υδρογονοκίνηση: ανακοίνωσε ότι το 2023 θα παρουσιάσει δύο νέους κινητήρες που θα παίρνουν ενέργεια από κυψέλες υδρογόνου - τους οποίους θα τοποθετήσει σε πληθώρα αυτοκινήτων ως το 2040.

Παράλληλα με ανάλογες επενδύσεις της Toyota, η κορεατική εταιρεία αποσκοπεί να διευρύνει σε μεγάλη κλίμακα τη χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται από όλους και παντού - όπως ειπώθηκε από επίσημα χείλη στο πλαίσιο του συνεδρίου Hyundai Hydrogen Wave.

Καίριας σημασίας, σύμφωνα με τη Hyundai, για την επέκταση της χρήσης των κυψελών υδρογόνου είναι η μείωση του μεγέθους τους, ώστε να μπορούν να τοποθετούνται σε μεγάλος εύρος αμαξωμάτων. Η εταιρεία έχει ήδη καταφέρει να μειώσει το μέγεθος των κυψελών του Nexo, χωρητικότητας 100 kW, κατά 30 τοις εκατό στα τρία χρόνια μετά την παρουσίασή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τη στρατηγική των Κορεατών, για τα επιβατικά αυτοκίνητα εξελίσσει τις κυψέλες χωρητικότητας 100 kW, και για τα επαγγελματικά και φορτηγά της κυψέλες μεγέθους 200 kW. Η Hyundai επενδύει ιδιαιτέρως στα μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία υδρογόνου, με σκοπό να γίνει ηγέτιδα δύναμη σε αυτά, ενώ μέχρι το 2028 σκοπεύει να προφέρει ένα όχημα υδρογόνου σε κάθε κατηγορία επαγγελματικού της παγκόσμιας αγοράς.

Πίσω στα επιβατικά, όμως, η φιλοδοξία της Hyundai ως το 2030 είναι να διαθέτει τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο υδρογόνου στην ίδια τιμή με το αντίστοιχο ηλεκτρικό. Κομβικό ρόλο σε αυτό θα έχει η εξέλιξη και οι οικονομίες κλίμακας των νέων κινητήρων και κυψελών υδρογόνου.

Μέσα στα πλάνα για ένα από τα πρώτα υδρογονοκίνητά της μετά το Nexo, είναι ένα υβριδικό-υδρογόνου sport sedan, που θα βασίζεται στο νέο πρωτότυπο Vision FK (κεντρική φωτό). Πρόκειται για ένα πρωτότυπο υψηλών επιδόσεων: συνδυάζοντας τις κυψέλες υδρογόνου με το plug-in υβριδικό σύστημα, ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 670 ίππους και είναι ικανός να σημειώσει επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερα από τέσσερα δευτερόλεπτα. Η αυτονομία του αγγίζει τα 600 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον project της Hyundai είναι το Fuel Cell e-Bogie. Πρόκειται για ένα τετράτροχο με αυτόνομο υποπλαίσιο και πλήρες σύστημα υδρογονοκίνησης, στο οποίο θα μπορούν να συνδέονται πολλαπλά διαφορετικά εξαρτήματα ή αμαξώματα για μια πλειάδα λειτουργιών.

Για παράδειγμα: το επίγειο «Trailer Drone» έχει ένα e-Bogie σε κάθε του άκρη για να μπορεί να μεταφέρει containers μέσα στο λιμάνι. Η αυτονομία του φτάνει, μάλιστα, τα 1.000 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο e-Bogie μπορούν να εφαρμοστούν και συσκευές πυρόσβεσης - για να αποτελέσουν μία πολύτιμη λύση για την καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών, σε σημεία που είναι πολύ επικίνδυνα για τους πυροσβέτες ή απροσπέλαστα από τα ογκώδη πυροσβεστικά. Η Hyundai, μάλιστα, υποστηρίζει ότι η εμβέλεια του συγκεκριμένου drone μπορεί να αγγίζει ακόμα και τα 500 χιλιόμετρα!

Τέλος, μια σημαντική ακόμη αποκάλυψη της κορεάτικης φίρμας στο Hyundai Hydrogen Wave είναι η προσπάθεια να επεκτείνει τη χρήση του υδρογόνου ακόμα και για την ενέργεια των οικιών και των κτηριακών εγκαταστάσεων. Οι κυψέλες μπορούν να δημιουργήσουν έναν μικρό σταθμό ισχύος μέχρι και 1.000 kW (ένα μεγαβάτ).

«Όραμά μας είναι να εφαρμόσουμε την ενέργεια υδρογόνου σε κάθε πτυχή της ζωής μας και της βιομηχανίας μας, όπως στις οικίες, στους χώρους εργασίας και στα εργοτάσια. Στόχος μας είναι να χρησιμοποιείται σύντομα το υδρογόνο από όλους, από τα πάντα και παντού» είπε ο Euisun Chung, Πρόεδρος του Hyundai Motor Group. «Θέλουμε να προτείνουμε πρακτικές λύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της ανθρωπότητας, να βοηθήουμε στη δημιουργία μιας παγκόσμιας κοινωνίας υδρογόνου μέχρι το 2040».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ