Αυτό είναι το πιο αργό φανάρι στον πλανήτη –Πού βρίσκεται, πόση ώρα καθυστερεί τους οδηγούς
Σε μια πολυσύχναστη διασταύρωση της Ελβετίας, οι οδηγοί έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με ένα φαινόμενο που δοκιμάζει τα όρια της υπομονής τους, οδηγώντας σε τεράστιες καθυστερήσεις και έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Το σημείο βρίσκεται στο Milvignes, έναν δήμο του καντονιού Neuchâtel, και έχει γίνει πλέον… διαβόητο σε όλη τη χώρα, όχι εξαιτίας των μοναδικών αξιοθέατων του αυτόνομου αυτού κρατιδίου, άλλα εξαιτίας του φαναριού αυτού που κάθε ημέρα γίνεται εφιάλτης για τους διερχόμενους οδηγούς.
Στο εν λόγω σημείο υπάρχει μια διασταύρωση, η οποία ανακαινίστηκε πρόσφατα, με στόχο την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας γύρω από το νέο Areuse Business Center, μια Εταιρεία Διαχείρισης Ακινήτων που άνοιξε στην περιοχή. Στην πράξη, ωστόσο, συνέβη το ακριβώς αντίθετο, καθώς η κίνηση εκτοξεύτηκε σε πρωτοφανή επίπεδα, δημιουργώντας μια ασφυκτική και παράλογη κατάσταση για τους οδηγούς.
BUY NOW
Το συγκεκριμένο φανάρι βρίσκεται σε ένα σημείο όπου συγκλίνουν τραμ, πεζοί, μαθητές που πηγαίνουν ή επιστρέφουν από το σχολείο, αλλά και επισκέπτες ενός κοντιινού αθλητικού κέντρου. Το αποτέλεσμα είναι ένα απόλυτο κυκλοφοριακό χάος, με τα οχήματα να μένουν ακινητοποιημένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Σύμφωνα με μαρτυρίες οδηγών, ο μέσος χρόνος αναμονής αγγίζει τα 11 λεπτά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά ακόμη και αυτό το όριο.
Ο Nicolas Merlotti, επικεφαλής του Τμήματος Γεφυρών και Οδών , παραδέχθηκε πως η αναμονή αυτή είναι υπερβολική, εξηγώντας ωστόσο ότι η ευθύνη για τη ρύθμιση του φαναριού ανήκει στον ίδιο τον δήμο. Παρότι πρόκειται για καντονιακό δρόμο (Τα καντόνια, σύμφωνα με την ελβετική νομοθεσία, θεωρούνται αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα κρατίδια), βρίσκεται εντός των ορίων του Milvignes, γεγονός που καθιστά τον δήμο αρμόδιο για τις ρυθμίσεις κυκλοφορίας.
Οι δημοτικές αρχές έχουν ήδη αναγνωρίσει το πρόβλημα και έχουν εκδόσει εξαγγαλίες, δεσμευόμενες πως θα προχωρήσουν άμεσα σε παρεμβάσεις. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, το φανάρι βρίσκεται πλέον σε λειτουργία αναβοσβήνοντος πορτοκαλί, ώστε να διευκολυνθεί προσωρινά η ροή της κυκλοφορίας.
Ο Merlotti τόνισε επίσης πως δεν υπάρχει κάποιο επίσημο όριο αναμονής που να καθορίζει πόσα δευτερόλεπτα ή λεπτά πρέπει να μεσολαβούν ανάμεσα στο κόκκινο και στο πράσινο φως. Αυτό αφήνει ένα περιθώριο ευελιξίας στους τοπικούς φορείς να ρυθμίζουν κατά βούληση τη διάρκεια, κάτι που, στην περίπτωση του Milvignes, φαίνεται να οδήγησε στο τρανταχτό αυτό παράδειγμα κακού σχεδιασμού.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ