Δοκιμές πρόσκρουσης: Τα νέα πεντάστερα μοντέλα του EuroNCAP

Lynk crash test

Το υδρογονοκίνητο Toyota Mirai και τα νέα κινέζικα Lynk & Co 01 και NIO ES8 είναι μεταξύ των πέντε αυτοκινήτων στα οποία αποδόθηκε η μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων στις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης του φορέα EuroNCAP.

Τα πέντε νέα αυτοκίνητα που εξασφάλισαν τη μέγιστη διάκριση παθητικής ασφάλειας αντιπροσωπεύουν κάθε μορφή συμβατικών, υβριδικών ή ηλεκτρικών κινητήρων. Το Toyota Mirai χρησιμοποιεί για καύσιμο το υδρογόνο, το Lynk & Co 01 είναι υβριδικό, τα NIO E8 και Audi Q4 e-tron είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ το πέμπτο που διακρίθηκε, το Subaru Outback, ήταν το μοναδικό με κινητήρα εωτερικής καύσης.

Παράλληλα το Link & Co 01 και το NIO E8 είναι δύο μοντέλα κινέζικων εταιρειών που καταφέρνουν να πάρουν την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων, δείχνοντας και στην πράξη την πρόοδο των Κινέζων στο πεδίο της παθητικής ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Lynk & Co 01 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που εισάγεται την Ευρώπη, και η επιτυχία του στις δοκιμές πρόσκρουσης δεν είναι τυχαία. Η κινεζική φίρμα συνδέεται με την Geely, και κατά συνέπεια καρπώνεται την τεχνογνωσία ασφάλειας των SUV της Volvo.

Έτσι, το συμπαγές κινεζικό SUV, που διατίθεται σε υβριδική ή plug-in υβριδική έκδοση, σημείωσε βαθμολογία 96% για την προστασία των ενηλίκων επιβατών και το κορυφαίο σκορ για την πλευρική σύγκρουση. Η παθητική του ασφάλεια συμπληρώνεται με πληθώρα ηλεκτρονικών τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας, για την υποβοήθηση της οδήγησης.

Οι επιδόσεις του Lynk & Co 01

Προστασία ενηλίκων: 96%
Προστασία παιδιών: 87%
Προστασία πεζών: 71%
Συστήματα ασφαλείας: 81%

Το έτερο κινεζικό αυτοκίνητο που απέσπασε την κορυφαία διάκριση του EuroNCAP είναι το αμιγώς ηλεκτρικό NIO ES8 - ένα SUV με 6 ή 7 θέσεις, που αρχικά διατίθεται στην αγορά της Νορβηγίας. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του έπαιξαν τα ηλεκτρονικά του συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως το αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και άλλες τεχνολογίες πρόληψης της πρόσκρουσης. Ο βαθμός του για τα συστήματα υποβοήθησης ήταν 92%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιδόσεις του NIO ES8

Προστασία ενηλίκων: 82%
Προστασία παιδιών: 84%
Προστασία πεζών: 72%
Συστήματα ασφαλείας: 92%

Ιδιαίτερη σημασία σχετικά με τα κινεζικά αυτοκίνητα που έρχονται στην Ευρώπη έχουν τα λόγια του γενικού γραμματέα του Euro NCAP, Michiel van Ratingen: «Ένα κύμα κινεζικών οχημάτων με νέες ενεργειακές τεχνολογίες φτάνει στην Ευρώπη, με νέα μοντέλα από τις BYD, XPeng, DFSK, Seres και άλλες. Δυστυχώς, πολλά από αυτά δεν είναι ακόμα τόσο ξεκάθαρα σε ό,τι έχει να κάνει με την ασφάλεια. Οι Lynk & Co και NIO, ωστόσο, αποδεικνύουν ότι ο όρος 'made in China' δεν είναι πλέον υποτιμητικός για τα επίπεδα ασφάλειας. Έχουμε εδώ δύο νέα αυτοκίνητα, εξελιγμένα στην Κίνα, που απέδωσαν εξαιρετικά καλά στις δοκιμές μας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Toyota Mirai, ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα παγκομίως που χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου για να παρέχουν ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, απέδειξε με την βαθμολογία των 5 αστέρων ότι το σύστημα υδρογονοκίνησης, με τη δεξαμενή υψηλής πίεσης του υδρογόνου, μπορεί να είναι απολύτως ασφαλές.

Οι επιδόσεις του Toyota Mirai

Προστασία ενηλίκων: 88%
Προστασία παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 80%
Συστήματα ασφαλείας: 82%

Η φορέας EuroNCAP διευκρίνισε ότι, λόγω της νέας αυτής τεχνολογίας, απέδωσε ιδιαίτερη προσοχή στις δοκιμές πρόκρουσης του νέου Mirai και στα δεδομένα που προέκυψαν από αυτές. Επίσημα, ο φορέας ανακοίνωσε ότι «το γεγονός ότι κινείται με υδρογόνο δεν είχε καμία επίπτωση στην ασφάλειά του».

Όσο για το Audi Q4 e-tron, ήταν βέβαιο ότι θα λάμβανε την ανώτερη διάκριση ασφάλειας, δεδομένου ότι βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου VW με τα επίης αμιγώς ηλεκτρικά VW ID.4 και Skoda Enyaq, που είχαν ήδη λάβει την ανώτερη βαθμολογία του EuroNCAP για την σφαιρική τους απόδοση στις δοκιμές πρόσκρουσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι επιδόσεις του Audi Q4 e-tron

Προστασία ενηλίκων: 93%
Προστασία παιδιών: 89%
Προστασία πεζών: 66%
Συστήματα ασφαλείας: 80%

Το νέο Subaru Outback ήταν το μόνο αυτής της πεντάδας αυτοκινήτων που διέθετε αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης, και σημείωσε την εξαιρετική βαθμολογία 95% για τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας - και σχεδόν παρεμφερή για την παθητική του ασφάλεια.

Στη βαθμολογία του Outback όσο και του NIO ES8 συνέβαλλε και το ηλεκτρονικό σύστημα αναγνώρισης της κόπωσης του οδηγού, το οποίο «παρακολουθεί» διαρκώς τις κινήσεις των ματιών του και το χειρισμό του τιμονιού - και ενεργοποιεί ηχητικές και οπτικές ενδείξεις σε περίπτωση που διαπιστώσει ότι επέρχεται έλλειψη της προσοχής.

Οι επιδόσεις του Subaru Outback

Προστασία ενηλίκων: 88%
Προστασία παιδιών: 89%
Προστασία πεζών: 84%
Συστήματα ασφαλείας: 95%

Πέραν των πέντε παραπάνω αυτοκινήτων, τέλος, ο φορέας EuroNCAP απέδωσε τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων και στην έκδοση PHEV του Ford Kuga, μετά την αντίτοιχη που είχαν λάβει οι εκδόσεις του με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ